PDA

Vis full versjon : Pære type i fjernlys v70n 06 med bi xenon? xenon konvertering



ole1
20/02/13, 21:42
Hei!
Jeg vurderer og sette inn xenon i fjernlysene mine, har en v70 2006 med bi xenon, lurer derfor på hvordan pærer som sitter i fjernlyset?
må jeg kjøpe et xenon kit med can bus eller holder det med et helt vanlig et?:)

Takker for alle svar!!! :D

lofot70
20/02/13, 21:50
Pæreguiden til Osram mener på at det er H9-pærer :) Uten at jeg skal si det for sikkert (er rimelig sikker da) så må du ha kit for can-bus :)

Har forresten samme bil :)

ole1
20/02/13, 21:53
Pæreguiden til Osram mener på at det er H9-pærer :) Uten at jeg skal si det for sikkert (er rimelig sikker da) så må du ha kit for can-bus :)

Har forresten samme bil :)


Okei, takk for hurtig svar!:) da skal jeg prøve og få bestilt meg et slikt kit:)

Bra det er fler med skikkelig bil;D

Anders Mathiesen
27/02/13, 20:28
Sjekket litt rundt på forumet ang dette xenon-konvertering-spørsmålet før jeg begynte, og de fleste mener tydeligvis at kun nærlys foran har "canbus overvåkning".
Jeg har selv montert vanlig HID-kit i grøftelys uten noen varsler i dashen. Har bestilt canbus til nærlys (H7) og vanlig kit til fjernlys (H9). Har en -07 V70 2,4D med halogen-lamper originalt. Osrams lampeguide mener det står HB3 pærer i fjernlysa mine, men her står det altså H9. Er dette kanskje noe av det samme?

lofot70
27/02/13, 20:54
Ser nå du skriver at dine lykter har halogen-lamper orginalt, mulig det blir annerledes da. Jeg har Bi-xenon-lykter og der mener jeg det er canbus på nærlysa i allefall.
Skal ikke si noe for sikkert uansett. Grøftelysene VET jeg ikke har noen overvåkning.

Er vel slik at hvis du får opp varsel om at pæren er gått er den vel en del av canbus. Andre som vet?

Anders Mathiesen
04/03/13, 07:52
Nå har jeg ferdigmontert xenon i alt av lykter foran. Bestilt et canbus-sett til nærlysa, men dette viste seg å ikke fungere. nær og fjern er begge 35w og bruker nå et sett uten canbus i nærlysa, uten feilmelding. Rart, men det funker.

JørgenT
04/03/13, 09:32
Hvorfor ikkje 50w i fjernlysene? Eg har alltid brukt det i fjernlysene. Blir dagslys:p

Anders Mathiesen
04/03/13, 18:42
Hvorfor ikkje 50w i fjernlysene? Eg har alltid brukt det i fjernlysene. Blir dagslys:p

Det var planen, men blei feilbestilt. Fikk også feil "K", så det kan nok hende jeg får bytte til 50w og 6000K og ikke 35w og 4300 ^^

ole1
04/03/13, 20:52
Nå har jeg montert ferdig xenon kitet i fjernlyset mitt, satt inn et h9 55w kit uten can bus, ble mye bedre lys forran bilen:)
Det stemmer at det kun er can bus i nærlys, tåkelys og fjernlys har ikke:)

Anders Mathiesen
05/03/13, 10:15
Nå har jeg montert ferdig xenon kitet i fjernlyset mitt, satt inn et h9 55w kit uten can bus, ble mye bedre lys forran bilen:)
Det stemmer at det kun er can bus i nærlys, tåkelys og fjernlys har ikke:)

Hvis det er canbus i nærlyset, så funker det helt fint med et 35w kit uten canbus på min V70 -07.....

ole1
05/03/13, 14:57
Rart du ikke får opp feilmelding:o men så lenge det virker er det jo ikke no bedre enn det:D