PDA

Vis full versjon : Feilkode 1-1-3



Fjellvang
20/02/13, 20:44
Heisann!

Får feilkode 1-1-3 når bilen (B230FK) står for lenge på tomgang.
Har hatt dette problemet en stund, og hvert ganske sikker på at det bare var å bytte lambdasonden..
Bytte lambdasonden i dag, men blir fortsatt feilkode når bilen står lenger enn +-5 min på tomgang..
Feilkoden kommer ikke under kjøring..

Tips til hva det kan være?

Fylte kondensfjerner på tanken i dag, bare for å kunne utelukke det,, men ikke fått testet den teorien enda..

Agrostar
20/02/13, 21:08
Hmm, fekk feilkode 113 og 232 meinar eg på mamma sin og. Har ikkje heilt funne ut av det so kanskje denne tråden kan hjelpe.

boman
20/02/13, 22:29
Det betyr vel at motorstyringa ikke klarer å få justert seg nok til at det blir riktig nivåer av bensin osv i eksosen.. Kanskje tenningsdelene dine er alt for dårlige, slik at det kommer mye bensin i eksosen? Jeg ville kanskje gått over plugger og fordeler og evt kabler og sett hvordan det er.

Espen-K
20/02/13, 23:52
Jeg har også denne feilkoden tiltider, en den kan også komme under jevnt turtall i fart.
Har byttet det meste på min men den dukker opp med ujeven mellomrom, pleier bare å lese ut feilkoden og slette feilmelding.

oar83
21/02/13, 11:27
Har også denne feilkoden ganske jamnt på en 204FT, idag skal eg prøve å bytte LMM. Har sjekka lambdasonden, og den virkar (gir riktig signal). Skal kome med tilbakemelding om dette virkar. (motor er chippa og med noko justert trykk)

Ellers må de berre kome med forslag til kva dette kan være?
Bilen hoppar litt fram tili 2000rpm, etter dette er det bare god stemning :) :)

oar83
21/02/13, 21:27
Bytting av LMM og bankesensor gjorde susen! Tok et oljeskift samtidig ikveld.
No e lambda-lyset borte og bilen murra som en katt igjen ;)

oar83
21/02/13, 22:58
Og det funka kjempemessig et par køyreturar. Sto på tomgang ei god stund i garasjen og plutselig kom lampa på igjen.
Hadde bare 1 stk -012 og teste med, så no vart eg tom for forslag igjen...

Espen-K
22/02/13, 00:03
Har den samme feilen på min som sagt, men den kommer og går med ujevne mellomrom.
Jeg har forsøkt med tre forskjellige lmm men får samme feilkoden.
Har tidligere forsøkt å bli klok på denne feilen men har på en måte gitt opp nå.

Sistgang så byttet jeg innsugspakningen og da ble den borte i en lengre periode, men den kom selvfølgelig tilbake :mad: