PDA

Vis full versjon : 850 T5 94 (prosjekt) med dårlig fart på varmluft til vindu og gulv.



otello
20/02/13, 19:21
Hei!
Trenger litt råd angående dårlig fart på lufta opp mot vindu og gulv.
Viftemotoren går trinnløst fra 0 – full fres, men det kommer lite luft på nevnte steder.

Den lille lufta som kommer er god og varm, men det virker som om det er noe som stenger for lufta slik at den ikke kommer ut der den skal. Det er ikke tett kupe/pollenfilter.

Har byttet ventilasjons regulator-boxen (elektronisk) fra en annen T5 samme modell som også jeg har, uten at det hjalp.

Alle tips mottas med takk.

Mvh
Erik

gswede
20/02/13, 20:16
Sjekk kupefilteret, er det tett vil du få lite men veldig varm luft.

otello
20/02/13, 21:28
Sjekk kupefilteret, er det tett vil du få lite men veldig varm luft.

Jeg spurte forige eier (en bekjent) han sa at filteret ikke var der..
Hvis det er det filteret som du får tak i på utsiden under dekselet mellom vindu og panser høyre side??
Siden filteret mangler har jeg også vært på tanken om det kan være mye rusk som er suget inn i varmeregisteret.

Er litt kaldt å stå ute å skru akkurat nå.....

Lurer på om det er noen av motorene som styrer luftstømen som ikke virker.
Men jeg synes det er rart hvis flere av de skulle være defekte.

Er det noen som har vært borti dette er jeg glad for å høre noe om det.

Mvh
Erik

otello
23/02/13, 17:35
Hei igjen!
Da filteret manglet tok jeg ut viftemotor og brukte et mini kamera på bevegelig stang, og fikk se at registeret var helt tettpakka av dritt.
Her er det bare å bytte register.

Og ettermonter filterboks og filter.

Hvilket varmeregister (orginalt/ikke orginalt) er å anbefale?


Mvh
Erik

brynna
23/02/13, 22:01
Vet ikke om det kan sammenlignes... På traktoren var filtret blitt vått og revnet. Register var fullt av skitt og støv. Demonterte og spylte med høyttrykkvasker (redusert trykk) og kjemisk vask. Blåste rent med trykkluft, nytt papirfilter... funker som det er nytt nå:o