PDA

Vis full versjon : mrstfu: Vera™ - Solgt :(



Sider : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11]

Christian
04/10/15, 21:26
Og med eller uten rånerstripen øverst, som min kusine kalte det... :) Mener jeg har sett P80 uten, men omtrent alle har vel denne.

I en Volvo er himmelen alltid blå.

mrstfu
04/10/15, 23:46
Sa brura.

Ang vindustyper er det vel to typer originalt, vanlig og "varmedempende". Det har jeg i hvert fall sett i Vida eller Vadis.. men minst en av dem er sikkert utgått nå. Alle frontruter er laminerte så vet ikke helt hva som er forskjellen her.

Original volvorute eller vanlig bytterute fra Riis & venner er vel et mer aktuelt spørsmål.

Og med eller uten rånerstripen øverst, som min kusine kalte det... :) Mener jeg har sett P80 uten, men omtrent alle har vel denne.

Med solstripa oppe blir det uansett, det lille jeg kan få av solskydd der tar jeg. Ser litt mer elegant ut enn rånerstripa og. Regner med det blir Riis, ligger rett nedi gata her. Skal vel mye til før det er betydelige kvalitetsforskjeller de imellom?

jacobsen
08/10/15, 14:41
Slå til med en feit Volvo-streamer nå!

mrstfu
08/10/15, 19:47
Meh. Går med tanker om salg, er nok dekaler på den som det er ;)

mrstfu
13/10/15, 22:44
Vinterdekka på og nye stabstaglenker på plass, sammen med xenonbøttene og fungerende ABS og Tracs blir det en hyggelig vinter ;)

Bilen blir mest sannsynlig lagt ut for salg på nyåret/våren. Tiden er inne for å prøve noe litt nytt noe;)

Øygard
13/10/15, 22:47
Endo nyare?! :eek:

mrstfu
13/10/15, 22:52
Endo nyare?! :eek:

Ja, såvidt det er;)

Jonola89
19/10/15, 21:28
syns det så ut som den var litt volsomt høy i rævva når jeg passerte deg på lørdag? høyere enn tidligere bilder.
ellers må jeg si den tar seg ut i speilet, skiller seg ut i positiv retning med tanke på lysvalg i front :)

mrstfu
20/10/15, 06:30
syns det så ut som den var litt volsomt høy i rævva når jeg passerte deg på lørdag? høyere enn tidligere bilder.
ellers må jeg si den tar seg ut i speilet, skiller seg ut i positiv retning med tanke på lysvalg i front :)

Hvor passerte du meg? Kjøringa mi på lørdag var av alkoholrelaterte grunner sterkt begrenset;)

Joda, den er høy i ræva, fordi det er nivomatdempere, og jeg har ikke fått satt på senkebolter ennå - men den ligger velidg godt på veien.

Takk for kompliment;)

mrstfu
22/10/15, 07:00
Da står bilen inne og får bytta frontrute - og montøren klarte å overtale meg til å ta lånebilen deres, selv om jeg sa jeg kan gå bort på kafeen og ta meg en kaffe - men neida. Ga meg en Toyotanøkkel, jeg gikk ut og trykka på knappen, og dette vidunderet her lyste opp.

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/10/588.jpg (http://smg.photobucket.com/user/satanexp/media/DSC_0263_zpskokwfq5z.jpg.html)

For de som ikke vet det er jeg 196cm høy, og må ta overkroppen ut av "bilen" før jeg får beina ut av fotbrønnen.

HansOla
22/10/15, 07:47
Hahaha! Minner meg litt om klovner og små bobler :P Sikkert behagelig å være underkant av 2m og kjøre slik bestemorbil (y)

mrstfu
22/10/15, 07:57
Vel, med rattet på sitt høyeste har jeg ca to centimeter bevegelsesmulighet i høyden med høyrefoten, huet gnukker mot taket, det er null sidestøtte i setet, så gocartfeelingen er kun tilstede på rettstrekker - men for en kort periode er det moro å kjøre noe idiotisk som dette. Er skuffa over at jeg ikke fikk Land Cruiseren som sto ved siden av, men det går seg nok til. Skulle ikke lengre enn bort på Esso og så hjem, ca 4km, og noen langtur blir det ikke her.

mrstfu
22/10/15, 09:20
Fikk tilbake bilen nå, alt ser veldig bra ut. Riis Bilglass går etter god service, de vaska mattene, støvsugde teppet og slang igjen noe drit i passasjersetet.

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/10/590.jpg (http://smg.photobucket.com/user/satanexp/media/Vera/DSC_0265_zps8z63itj3.jpg.html)

mrstfu
22/10/15, 09:37
Fikk SMS nå om gratis spylerveske på dette regnr i ett år - det kan jo komme til nytte.

Svirre
22/10/15, 09:38
Fikk SMS nå om gratis spylerveske på dette regnr i ett år - det kan jo komme til nytte.
Spørs hva de definerer som normalt forbruk, men ellers pratisk.

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

HansOla
22/10/15, 09:41
Brukbar service!

mrstfu
22/10/15, 09:42
Niks, de fyller på tanken på denne bilen ved behov. Ingen forbehold om antall påfyllinger, liter eller kjørte kilometer.

Svirre
22/10/15, 09:43
Niks, de fyller på tanken på denne bilen ved behov. Ingen forbehold om antall påfyllinger, liter eller kjørte kilometer.
Da ska jeg jaggu fikse v70'n også :)

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

mrstfu
22/10/15, 10:56
Brukbar service!

Absolutt, kan anbefales. Dette var Riis i Nittedal, så kan ikke svare for servicen andre steder.

Svirre
22/10/15, 11:24
Absolutt, kan anbefales. Dette var Riis i Nittedal, så kan ikke svare for servicen andre steder.
Trur det er landsdekkende tilbud nå. Hørt det på landsdekkende radio. Bare tenkt "jaja, 5l i året med spylervæske er jo en del" [emoji14]

Men da skal jeg for moroskyld bare ta den steinspruten jeg har nå.

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

Agrostar
22/10/15, 20:21
Burde få bytta på 245' og da, men er vel eit stykke til nærmaste avdeling her.

mrstfu
30/10/15, 21:15
Har booka tid i garasjen imorra, skal ta en god polering før vinteren. Blir vel standard pakke med Menzerna og Natty's, og litt våtvoks til vinterfelga.

Venter på en sånn dent puller og, prøve å rette opp bulken i skjermen før jeg selger den. Er uansett ikke aktuelt å selge med bulk, så om det ikke funker, skaffer jeg en ny skjerm.

Lasse R
30/10/15, 21:51
Skal du selge altså?

Nick V70N
31/10/15, 00:29
Har booka tid i garasjen imorra, skal ta en god polering før vinteren. Blir vel standard pakke med Menzerna og Natty's, og litt våtvoks til vinterfelga.

Hva synes du om Poorboy's W Natty's? Har brukt den et par ganger på Lotusen. Syntes den ga veldig fin glans, men ikke no særlig holdbarhet. Hva er din erfaring? (Jeg brukte den røde)



Sent from my iPhone using Tapatalk

Tonytic
31/10/15, 11:01
Hva synes du om Poorboy's W Natty's? Har brukt den et par ganger på Lotusen. Syntes den ga veldig fin glans, men ikke no særlig holdbarhet. Hva er din erfaring? (Jeg brukte den røde)



Sent from my iPhone using Tapatalk

legger til svar på denne. Jeg har bare god erfaring med Nattys, har brukt den på et par biler (blå). på forrige bilen la jeg i oktober og den holdt enda i mars. 5 måneder godtas hos meg ihvertfall, da de fleste vokser er oppgitt til ca 6 måneder ;)

brukernavn
31/10/15, 11:23
Har booka tid i garasjen imorra, skal ta en god polering før vinteren. Blir vel standard pakke med Menzerna og Natty's, og litt våtvoks til vinterfelga.

Venter på en sånn dent puller og, prøve å rette opp bulken i skjermen før jeg selger den. Er uansett ikke aktuelt å selge med bulk, så om det ikke funker, skaffer jeg en ny skjerm.

Skal du selge??? [emoji20]



Sent from my iPhone using Tapatalk

mrstfu
31/10/15, 13:03
Skal du selge??? [emoji20]



Sent from my iPhone using Tapatalk

Jepp. I løpet a våren prøver jeg å få Vera i nye hender, hadde vært fint om det var innafor klubben.

brukernavn
31/10/15, 13:04
Selge 16t??


Sent from my iPhone using Tapatalk

mrstfu
31/10/15, 13:08
Selge 16t??


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg selger 16t, men Vera følger med på kjøpet.

Kommer til å selge den med bilen om kjøper har lyst på den, om ikke så kommer den for salg og, sammen med en del andre goddeler.

Madice
31/10/15, 14:16
Hva skal du ha deg no då?

mrstfu
31/10/15, 15:06
Hva skal du ha deg no då?

Tja... etter at jeg nesten kantra i en XC90 på demobanen i Gøteborg, har jeg fått veldig smaken på de. Blir nok til at jeg legger husplaner på is og kjøper meg en T8.

;)

mrstfu
31/10/15, 23:18
Da er hele bilen grundig vasket, polert og vokset. Venter på at voksen skal tørke nå. Ble med Prickbort, Korrosol, skumkanon, berøringsvask, claying av alt under vinduene pluss panser og bakluke med vinge, trestegs polering med Memzerna-pakka til Bilnerden, middag, IPA, og Poorboys Natty's Paste Wax. Hittil har det gått 8 timer med godt med pauser, så jeg er rimelig fornøyd med produktiviteten.

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/10/891.jpg (http://smg.photobucket.com/user/satanexp/media/Vera/DSC_0302_zps4juajz5q.jpg.html)

Tonytic
31/10/15, 23:27
effektiv da må jeg si. ser ut som at du har lagt nok voks. less is more. min erfaring er at jo tykkere man legger, jo mindre holdbarhet og mer arbeid med buffing. legg heller 2 ganger for å være sikker på at alt er tatt med :)

mrstfu
01/11/15, 01:05
effektiv da må jeg si. ser ut som at du har lagt nok voks. less is more. min erfaring er at jo tykkere man legger, jo mindre holdbarhet og mer arbeid med buffing. legg heller 2 ganger for å være sikker på at alt er tatt med :)

Dette er etter at voksen har tørka i 15 minutter, og med halvannet år gammel Natty's hadde jeg ikke veldig mye valg.

Øyvind G
01/11/15, 11:59
effektiv da må jeg si. ser ut som at du har lagt nok voks. less is more. min erfaring er at jo tykkere man legger, jo mindre holdbarhet og mer arbeid med buffing. legg heller 2 ganger for å være sikker på at alt er tatt med :)

Natty's er så enkel å jobbe med at det har ingen betydning om man legger dette litt tykk.

mrstfu
01/11/15, 12:52
Natty's er enkel å jobbe med (og den lukter så godt:D) men pga alderen er den blitt litt hard i kantene, så må grave litt med applikatoren. Er ute etter ny nå, har fått foreslått Fusso, noen andre forslag? At den er enkel å påføre, og buffe av, er viktig for meg - jeg liker å detaile, til en viss grad, men å holde på med noe som er vanskeligere enn det burde være er bare irriterende.

hgnubel
01/11/15, 14:51
Hvis lukt er viktig så kan du stryke Fusso av listen... den lukter god gammeldags kreftfremkallende oljemaling. Gir god og langvarig beskyttelse, og hadde det ikke vært lenge mellom hver gang du må legge nytt lag tror jeg ikke de ville solgt noe.

Jeg bruker den selv, men kan ikke si jeg gleder meg til å legge et nytt lag..

Tonytic
01/11/15, 16:04
bilt hamber finis er vel litt skuddet nå. :) fåes hos concours.no

Øyvind G
01/11/15, 17:34
Hvis en av hovedpunktene er at den skal være god å jobbe med så mener jeg at Swissvax scorer høyt her. Dette er ganske kostbare vokser så det blir opp til hver enkelt å vurdere om det er verdt pengene. Voksen er drøy i bruk så du har den lenge, dermed er ikke prisen så ille selv om den er høy. Shield er en populær voks fra SV som ikke er blant de dyreste. Eller så skal også de billigere som f.eks Onyx og Viking også være gode.


Synes du dette blir for dyrt så kan du gå for f.eks 845 fra Collinite. Denne er enkel å jobbe med, er billig og har ok holdbarhet. Det er heller ikke noe iveien med å gå for Natty's igjen.

Fusso skal være ekstremt holdbar, men utifra det jeg har lest kan denne være litt tyngere å jobbe med og kjangsen for skjolder er større her enn men mange andre vokser.

Finis skal også være en god voks, men her nærmer du deg prisen av en av de billigere voksene fra SV. Vet ikke hvordan den er å jobbe med, men den skal ha god holdbarhet.

Personlig synes jeg også Dodo juice har mange gode vokser. OK å jobbe med, god lukt og ok holdbarhet. Et hav av forskjellige vokser å velge i med forskellige farger og lukter. Prismessig starter en 250 ml krukke på 395. De har også sample krukker på 30 ml til 95 kr slik at du kan teste ut voksen til en lav pris. For en stor krukke med DJ voks nermer du deg også prisen på de billigste SV voksene som er hakket bedre å jobbe med.

mrstfu
01/11/15, 18:44
Lukt er digg, men absolutt ikke et kriterie. Holdbarhet og lett påføring er kriterier, samt resultat. Natty's har tjent meg godt en stund, men er snart tom, så det blir noe annet neste gang. Takker for innspill.

ovlov86
01/11/15, 21:02
Fusso er superenkel å legge, enkel å buffe, har ekstremt bra holdbarhet, drøy i bruk og har en syk vannskrekk. Om du ikke vokser bilen veldig ofte tør jeg påstå at den er midt i blinken.

Hvorfor man da skal bruke nærmere 10 ganger mer penger på Swissvax pga den lukter litt bedre skjønner jeg ikke. Men det får være opptil den enkelte hva man vil bruke cash på.

Bruker Fusso daglig på jobb, og har egentlig aldri reagert noe særlig på lukta. Ikke har det vært problem med skjolder heller.

PS. Ingen slår Nattys på lukt iallfall. :D

Og til slutt et bilde av beadinga på Fusso. :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/11/21.jpg

Øyvind G
01/11/15, 23:07
Jeg vil også bidra med bilde. :p


Dodo juice - Rainforest rub pro.

http://papirkurv.no/images/ogantenbein/img84561918x1280.jpg

mrstfu
01/11/15, 23:36
Tror jeg går for Fusso, kun på holdbarhet og beading, etter å ha lest litt reviews... men så kommer titusenkronerspørsmålet: er bilen min lys eller mørk?

Fusso kommer å både Light og Dark, regner med voksembør velges utifra lakken - mener selv min er noe mørkere enn lysere, men det er vel nesten en smakssak.

hgnubel
02/11/15, 07:01
Tror jeg går for Fusso, kun på holdbarhet og beading, etter å ha lest litt reviews... men så kommer titusenkronerspørsmålet: er bilen min lys eller mørk?

Fusso kommer å både Light og Dark, regner med voksembør velges utifra lakken - mener selv min er noe mørkere enn lysere, men det er vel nesten en smakssak.
Jeg bruker samme "Fusso Dark" på mørk blå bil og lyse felger, kan ikke si det var noe forskjell å spore visuelt.

Dark har tøffere boks også.. :)

ovlov86
02/11/15, 07:55
Bruker begge deler på både lyse og mørke biler. Ser ikke noe forskjell. Bilnerden sier også at man fint kan bruke vegge to uansett farge.

mrstfu
02/11/15, 09:31
Kewl. Tenkte å avvente med kjøp til jeg vet farge på neste bil, men da spiller det jo ingen rolle.

mrstfu
02/11/15, 16:11
Fikk en liten detalj i posten i dag, klarte å kortslutte hovedlysbryteren når jeg vurderte å bytte til røde LED for et år siden, siden har ikke høyre bakvindu vært opererbart. Ebay er fint ;)

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/11/29.jpg (http://smg.photobucket.com/user/satanexp/media/Vera/DSC_0318_zpsujzjpssk.jpg.html)

mrstfu
07/11/15, 17:14
Nyvoksa bil, alt vel, livet er godt og blankt - og som vanlig gjør jeh noe dumt. Denne gangen hyttetur til nye arvegodset.

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/11/153.jpg (http://smg.photobucket.com/user/satanexp/media/VCCN/edited_DSC_0331_zpsopngwftk.jpg.html)



http://forum.vccn.no/img-dump/2015/11/154.jpg (http://smg.photobucket.com/user/satanexp/media/VCCN/DSC_0333_zpsjgkigegq_edit_1446912537790_zps1xcuakw t.jpg.html)

mrstfu
08/11/15, 11:39
Nyvoksa bil + tåke + frost =

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/11/174.jpg (http://smg.photobucket.com/user/satanexp/media/Vera/DSC_0339_zpslbyeh6n1.jpg.html)

mrstfu
13/11/15, 20:16
Fått på nye viskerblader.

Straydog
13/11/15, 23:45
Fått på nye viskerblader.

Ai ai ai. Hvilke gikk du for??? Bosch? Valeo? Retrofit flatblade? Vanlige?

Such options.

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/11/312.jpg

mrstfu
14/11/15, 01:49
Det var mer tvangstanker enn behov, siden jeg bytta rute for tre uker sida, tenkte jeg det var fint med nye blader, så jeg ikke riper opp nye ruta - men det var ikke noe galt med viskerne som satt der, kun forebyggende.

Samme som før, flatblades fra Tema. Har hatt de på alle biler siste tre år, funker helt knall.

2førr10
14/11/15, 20:41
TRACS på min også, lyser i dasjen TRACS OFF, har ikke fått testa dette ennå :)

mrstfu
14/11/15, 21:32
Om du ikke har TRACS-knapp og det lyser TRACS OFF i instrumentet, har du nok heller en ABS-feil.

2førr10
14/11/15, 22:51
Glemte å si at jeg har TRACS knapp. Men ja jeg har en ABS feil for lampa lyser.. men det er ene ABS sensoren har jeg blitt fortalt.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Daniel V
15/11/15, 09:31
Det var mer tvangstanker enn behov, siden jeg bytta rute for tre uker sida, tenkte jeg det var fint med nye blader, så jeg ikke riper opp nye ruta - men det var ikke noe galt med viskerne som satt der, kun forebyggende.

Samme som før, flatblades fra Tema. Har hatt de på alle biler siste tre år, funker helt knall.
Trodde det var standard at de skiftet viskerbladene ved ruteskift? Har fått nye viskerblader på de tre bilene jeg har fått byttet rute på.

HansOla
15/11/15, 09:31
Jeg også!

mrstfu
15/11/15, 13:36
Det er standard å tilby seg å skifte blader, men prisene de opererer med er helt ville. Da blir det mer aktuelt å kjøpe Bosch på Esso.

De tilbød seg, jeg takket nei, men glemte det litt i forbifarte grunnet OMS og alt styret.

ovlov86
15/11/15, 16:24
Trodde det var standard at de skiftet viskerbladene ved ruteskift? Har fått nye viskerblader på de tre bilene jeg har fått byttet rute på.

Jeg og. Uten å betale.

Daniel V
15/11/15, 20:13
Jeg og. Uten å betale.

Samme her. Aldri betalt en krone. Dog har alle rutene jeg har skiftet vært i Sørlandsparken, så kanskje det er en Sørlandsgreie? :)

Har dog alltid fått en Smart Fortwo som leiebil ved ruteskift i Sørlandsparken. :p

ovlov86
15/11/15, 20:18
Samme her. Aldri betalt en krone. Dog har alle rutene jeg har skiftet vært i Sørlandsparken, så kanskje det er en Sørlandsgreie? :)

Har dog alltid fått en Smart Fortwo som leiebil ved ruteskift i Sørlandsparken. :p

Jeg fikk en brenn ny Peugeot 508 stv sist. Hurtigruta. Riis har en Smart vet jeg.

Daniel V
15/11/15, 20:23
Jeg fikk en brenn ny Peugeot 508 stv sist. Hurtigruta. Riis har en Smart vet jeg.

Stemmer bra det, var Riis jeg skiftet hos. Vi hadde 1000,- i rabatt på egenandelen der :)

mrstfu
15/11/15, 21:07
Fikk en Toyota Aygo. Ved siden av sto en Avensis, og fremdeles gir de meg, på nesten to meter, en bil som er kortere enn jeg er lang.

Daniel V
15/11/15, 21:57
Fikk en Toyota Aygo. Ved siden av sto en Avensis, og fremdeles gir de meg, på nesten to meter, en bil som er kortere enn jeg er lang.

Kjenner til det! Nå er jo du i tillegg tre centimeter lenger enn meg også, så må jo ha vært ekstra dritt for deg. :p

Jeg lærte en ting, og det er at jeg aldri skal ha en sånn Smart. Hadde med meg en kamerat da jeg leverte bilen, og hadde ikke ventet at vi skulle få en så liten bil. Skulle kjøre hjem fra Sørlandsparken til Birkeland, og i 100-sona på motorveien med god sidevind var jeg HELT sikker på at vi skulle velte! Smarten er ganske høy i forhold til bredden, så det var jo som å kjøre med fullt seil.

Nei, godt vi kjører Volvo til vanlig, for det byr sjeldent på slike problemer med sidevind og plass. ;)

Har du sett deg ut noen P2 (mener å huske det var det du skulle ha?) til neste år? :) Regner vel med det blir noe med firtrekk nå som du har fått smaken på det søte liv. :cool:

mrstfu
15/11/15, 23:38
Nja, ikke sett meg ut noe spesielt ennå, annet enn å sikle på Finn. Skal uansett ha Vera gjennom vinteren, for å dobbeltsjekke at firetrekken fungerer og sånt. Er et par ting jeg skal fikse før jeg kan selge med god samvittighet.

Men, det blir nok P2-plattformen, ja. Kriterier er diesel med litt krefter, AWD, stasjonsvogn, xenon i nærlys, god comfort og forholdsvis lett å skru på. Har vært innom et par Audi-annonser på Finn, men det er ikke aktuelt engang. Mest fordi jeg har et generelt negativt inntrykk av kupéene, samt kjørekomfort, i alle Audi og til dels Volkswagen jeg har kjørt, noen sinne. Audi har som regel en lekker dash og et sete med god sidestøtte, men siden det har vært så trendy med Audi, og de lanserte sportspakker på alt av biler, er setene blitt beinharde og understellet likeså. Pluss, jeg er veldig glad i D5en, både på ytelse og lyd. Er ikke på langt nær klar for å kjøre turbofirer ennå.

Back on topic: det har fryst på greit her oppe, og jeg kan konstatere at firetrekken fungerer. Den fungerer GODT, og med den eskenye STC-knappen jeg fikk fra locked er livet godt :D

Daniel V
16/11/15, 00:17
Greit å få testet det skikkelig så man kan selge med god samvittighet ja.

Det er mange fine biler der ute, men jeg tenker som deg, en D5 med AWD og litt snacks gjør absolutt livet levelig. :)

mrstfu
16/11/15, 00:39
Jeg veit ennå ikke om jeg skal ha automat eller manuell, men jeg merker jeg heller mot automat. Blir i alle tilfeller en 2005 eller nyere, facelift og sånt er greit. Bakdelen er selvfølgelig at det såvidt jeg vet ikke går an å bytte farge på instrumentbelysninga.

Daniel V
16/11/15, 11:10
Var i akkurat samme dillemma (bortsett fra farge på instrumentbelysningen) og gikk for automat. Kan ikke si jeg har angret siden. Spesielt ikke når man bor i Oslo med de køproblemer det tidvis medfører. Dog har jo jeg to manuellbiler å kjøre dersom behovet melder seg. Jeg ville gått for automat igjen. Jeg synes den komforten helt klart er verdt å ha, og det er så sjeldent jeg savner manuell. Savnet etter manuell er stort sett der på vinteren hvis jeg er på fjellet, og det er kun pga fremkommelighet. Du som skal ha AWD kommer ikke til å slite med det, uansett :) Automat er jo også litt mer lettsolgt enn manuellbiler (til vanlige folk altså, entusiaster er litt mer åpne for manuell) ;)

HansOla
16/11/15, 13:40
Jeg hadde også valgt automat. Veldig behagelig sammen med en kraftig dieselmotor! Ikke at jeg har kraftig dieselmotor i mercedesen min, men veldig deilig å bare legge den i drive og kjøre :)

oar83
16/11/15, 14:04
Gjekk litt vekk i frå bensin, awd, manuell og over til diesel, awd, automat. Ikkje fordi eg hadde spesiell lyst men på grunn av pendling og lenger reisetid til jobb. Xc70 er eit komfortabelt og vesentleg rimlegare alternativ, men kjem nok til å bytte ut den ut iløpet av vinteren ser eg føre meg.

mrstfu
16/11/15, 14:12
Hvorfor skal du bytte ut, oar83?

oar83
16/11/15, 14:25
Bytte fordi eg har ikkje behov for awd. Er helst på jakt etter en fwd med automat med 185 eller 163diesel samt lysta på nyare bil er jo alltids til stades :) hehe.

EDIT: men for all del, meget kjekk bil, finfint førarmiljø. Sjeldan godt utstyrt 04modell iforhold til tilsvarande på finn...

mrstfu
16/11/15, 15:46
Bytte fordi eg har ikkje behov for awd. Er helst på jakt etter en fwd med automat med 185 eller 163diesel samt lysta på nyare bil er jo alltids til stades :) hehe.

EDIT: men for all del, meget kjekk bil, finfint førarmiljø. Sjeldan godt utstyrt 04modell iforhold til tilsvarande på finn...

Sjeldet utstyrt? Har sett en del Summum-biler, hva mer er det å få tak i"

jacobsen
16/11/15, 16:26
V70 med D5 skal det være nok å velge i. Antar du skal ha manuell?

mrstfu
16/11/15, 16:40
Som sagt, ikke bestemt meg ennå, men jeg heller mot automat. Mulig kjøpet fremskyndes litt, har en operasjon i venstrebeinet i januar-februar, hadde vært greit å hatt bil å kjøre rundt med, tross gips.

Og det er langt mellom de jeg virkelig har lyst på. Om det blir XC, blir det en 05-07, aller helst 06 eller nyere, og jeg har lyst til å ivareta eventuell parkeringssensor, så da må den har riktig HU, eller hvertfall en som ikke har tam lyd. Lyst interiør er uaktuelt, sølvfarge er helt uaktuelt, annonsen skal fremstå som at det er en selger som vil selge (de fleste er bare "her erre en vogn jeg selger for litt penger, ikke send melding"), navigasjon er egentlig ikke interessant, ei heller telefon, sub er ikke så viktig, kilometer kan godt være høy mot dokumentert vedlikehold, men altfor mange selger en bil med lav kilometer til det jeg oppfatter som stygghøy pris.. skal ikke være lett. Kort sagt:

Hvit, svart, eller annen mørk farge, ivaretatt og ikke blass plastikk (og ikke blå plastikk), Geartronic, HU-850 eller 630, mørkt interiør, god servicehistorikk, innfellbare speil (helst), originalopplegg for fjernlys, helst Euro4 (er det riktig betegnelse på 185hk-motoren?) og ellers original. Ikke noe powerboks eller noe sånt tull.

oar83
16/11/15, 19:57
Sjeldet utstyrt? Har sett en del Summum-biler, hva mer er det å få tak i"
Tenker på min eigen bil, var berre dårleg formulert.

Betegnelsen summum, momentum, kinetic etc... meina det begynte ifrå 2005?

mrstfu
16/11/15, 20:02
Tenker på min eigen bil, var berre dårleg formulert.

Betegnelsen summum, momentum, kinetic etc... meina det begynte ifrå 2005?

Det veit jeg egentlig ikke noe om, bare lurte på hva som gjør din godt utstyrt. Er ennå ikke så kjent med disse bilene, men de store variasjonene pleier å være ryggesensor, HU, sub og takluke, samt dieselvarmer, Så vidt jeg ser fra annonser, hvertfall.

oar83
16/11/15, 21:43
Jepps, meinar det store skillet kom i 05, men dette har nok andre her inne betre kontroll på.
Er hu603 med sub, el-stolar, takluke, dieselvarmar, telefon, cruise.automat. Relativt låg kmstand (190) i forhold til andre som ligg til salgs. Desverre mangla den NAVI, integrerte barneseter,samt ryggesensor, men har enda ikkje sakna dette. Usikker på om årsmodellen kom med dette utstyret.

volvoRsport
16/11/15, 21:53
Er hu603 med sub

HU803 (med Premium Sound) etter hva jeg kan se på bildet i tråden din. Betegnelsen på utstyrspakkene kom i '05 ja.

mrstfu
16/11/15, 22:10
HU803 (med Premium Sound) etter hva jeg kan se på bildet i tråden din. Betegnelsen på utstyrspakkene kom i '05 ja.

Har du oversikt over hva de forskjellige lydpakkene inneholder av høyttalere og spiller? Eksempelvis, om jeg har HU850, er det gitt at den har original sub, to høyttalere i dørene, osv? Sier ikke at de har det, jeg har null oversikt over hva de forskjellige pakkene inneholder, men det er fint å kunne dette, det gjør det litt lettere å gå etter biler, om jeg vet at en gitt spiller tilsier gitte høyttalere og lignende.

Hittil har jeg kun fått med meg at HU850 er den mest ettertraktede.

oar83
16/11/15, 22:30
HU803 (med Premium Sound) etter hva jeg kan se på bildet i tråden din. Betegnelsen på utstyrspakkene kom i '05 ja.
Riktig, eg skreiv feil der ja.

Hu850 var etter 05.

volvoRsport
16/11/15, 22:40
Har du oversikt over hva de forskjellige lydpakkene inneholder av høyttalere og spiller? Eksempelvis, om jeg har HU850, er det gitt at den har original sub, to høyttalere i dørene, osv? Sier ikke at de har det, jeg har null oversikt over hva de forskjellige pakkene inneholder, men det er fint å kunne dette, det gjør det litt lettere å gå etter biler, om jeg vet at en gitt spiller tilsier gitte høyttalere og lignende.

Hittil har jeg kun fått med meg at HU850 er den mest ettertraktede.

De forskjellige høyttalerpakkene fikk man bestilt uavhengig om man valgte HU650/850, så det er ingen automatikk i det. Selv har jeg HU850 med High Performance (med PA200 forsterker) høyttalerpakke i min S60, nivået under Premium Sound (med PA300 forsterker). Man fikk også Performance (uten ekstern forsterker), men jeg vet ikke hvor utbredt den er (tror dog ikke man kunne få denne i kombinasjon med HU850).
Hvilken kombinasjon man måtte ha for å kunne bestille sub vet jeg ikke, men vil tro at man måtte ha HU850/Premium Sound.

Christian
16/11/15, 22:41
Også er det kun Premium som har dobbel høytaler nede i dørene foran.

oar83
16/11/15, 23:22
Også er det kun Premium som har dobbel høytaler nede i dørene foran.

Slik eg har forstått det.
Treng forøvrig høgtalarane nede i døra til min nyinnkjøpte s60 2,0T. Også med hu803 premium sound. Sorry OT

mrstfu
16/11/15, 23:50
Såvidt jeg har skjønt er det ingen måte å se på dørtrekk eller spiller på om man har doble høyttalere? Man må av med dørtrekka?

Suben er som sagt ikke så viktig, den flate Pionéer-suben jeg har er lite plasstagende nok til at jeg tar den med over. Uansett er bass noe jeg lett fyller ut med selv, med en generell kvalitet på anlegget ellers er greit å ha.

Daniel V
17/11/15, 02:03
Såvidt jeg har skjønt er det ingen måte å se på dørtrekk eller spiller på om man har doble høyttalere? Man må av med dørtrekka?

Suben er som sagt ikke så viktig, den flate Pionéer-suben jeg har er lite plasstagende nok til at jeg tar den med over. Uansett er bass noe jeg lett fyller ut med selv, med en generell kvalitet på anlegget ellers er greit å ha.

Dørtrekket kan man se det på. Er jo flere her inne som har byttet dørtrekk for å få premium sound.

Det vanlige dørtrekket har jo bare en høyttaler nede. Det med premium har to og det synes ved at den ene sitter vinklet mot kartlomma i døren, mens den andre sitter på "normal" plass. :)

mrstfu
17/11/15, 07:40
Ahh, trodde begge dørtrekkene hadde grillen på samme plass jeg, med en utsparring i Premiumtrekket for å få plass til mellomtonen.

mrstfu
17/11/15, 07:49
Daniel V, har du mulighet til å gi meg bildeeksempler? Veit ikke helt hva jeg skal se etter, såvidt jeg ser har alle XC70 på Finn de samme dørtrekka, med variasjon i farge og materialer.

Daniel V
17/11/15, 08:37
Daniel V, har du mulighet til å gi meg bildeeksempler? Veit ikke helt hva jeg skal se etter, såvidt jeg ser har alle XC70 på Finn de samme dørtrekka, med variasjon i farge og materialer.
Jeg skal se hva jeg klarer å finne når jeg kommer på data etterpå. Orker ikke finn på telefonen [emoji14]

volvoRsport
17/11/15, 11:12
Dørtrekket til venstre (bak) er med Premium Sound.

https://d-a.d-cd.net/253bd28s-960.jpg

mrstfu
17/11/15, 12:05
Ahh okei, da er jeg med. Hadde ikke lagt merke til den høyttaleren, trodde det var to høyttalere i Premiumdørene (bassen og diskanten ved håndtaket) og en i de andre dørene, som på P80. Takker og bukker.

Daniel V
17/11/15, 21:02
Så at Heming hadde postet bilde til deg rett før jeg logget på data. Samme hvem bildet kommer fra så lenge du så forskjellen :)

Nick V70N
17/11/15, 22:20
Obs! Det finnes biler som er levert med "premium" dørtrekk, men ikke har premium sound høyttalere! (Men selvfølgelig ikke det motsatte)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Daniel V
17/11/15, 22:25
Men det vil man vel se med å lyse inn i gitteret? :)

mrstfu
17/11/15, 22:47
Men det vil man vel se med å lyse inn i gitteret? :)

Fikk inntrykk av Swedespeed at man ikke så det - men de har en tendens til å være litt sære. Om så skulle vært tilfelle, tipper jegt det blir et komponentsett på samme plasseringa.

Nick V70N
18/11/15, 12:22
Men det vil man vel se med å lyse inn i gitteret? :)

Ja, vil tro det :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk

2førr10
22/11/15, 23:26
Ok, bilder av moropakka jeg henta på FedEx istad.

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/11/553.jpg (http://smg.photobucket.com/user/satanexp/media/Vera/20141023_181310_zpsklrfbssb.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/11/554.jpg (http://smg.photobucket.com/user/satanexp/media/Vera/20141023_181316_zps7pud31dw.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/11/555.jpg (http://smg.photobucket.com/user/satanexp/media/Vera/20141023_181329_zpsrb0mawfm.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/11/556.jpg (http://smg.photobucket.com/user/satanexp/media/Vera/20141023_181333_zpsfkkeknd3.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/11/557.jpg (http://smg.photobucket.com/user/satanexp/media/Vera/20141023_181341_zpsxoyrrsyd.jpg.html)

60stk 3w Epistar LEDs, 180w totalt og 14700lumen maks uteffekt, ca 12000lumen effektivt under drift, i flg selger. Dette er Ebayvare, så jeg forventer at det kanskje skrytt på noen prosenter, men jeg har testkjørt den på et batteri jeg har stående, og den lyser opp låven til naboen ganske greit, 350m unna. De ytterste 20% på hver side har reflektorer med spredningsmønster, mens de midterste 60% er spotreflektorer, som gir en god balanse mellom de to.

Selger hadde litt problemer med å sende den, så det tok nesten to uker... som plaster på såret slang han/hun med en sånn 15x15 LEDlampe, free of charge. Må vel få kobla på den et sted og.

Det beste med alt er at dette ikke er ulovlig, så lenge det kobles riktig. Veitrafikkloven sier at bilen kan ha ett eller flere arbeidslys, men sier ingenting om plassering, styrke, rekkevidde eller styring, så lenge det betjenes av en bryter lett nåelig fra førerplass, med indikatorlampe. Har en liten plan her, som involverer en originalbryter.

Må få fiksa noen custombraketter og, men dette blir moro:D

Den LED baren, må den være E- merket?

Og bruker du LED baren som fjærnlys? Eller bare arbeidslys?

Det ville jo være tungvindt om du må slå på den led baren med en bryter i tillegg til fjærnlysa på lyshendelen..

Forstår det sånn at den LED baren lyser opp mye mer enn 2 1000metringer? :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

mrstfu
22/11/15, 23:34
Den må være E-merket for å kunne brukes som fjernlys, ja, men da skal den og ha et referansetall som sammen med fjernlysa i hovedlyktene ikke overstiger 100. Denne LED-baren er Ebayvare og helt uten referansetall eller E-merking, følgelig er det ikke lovlig som fjernlys i det hele tatt. Som arbeidslys er den fullt lovlig, men du skal da kunne demonstrere at den går på uavhengig av fjernlys, og når parklys er tent. Altså, egen bryter. 90% av alle LED-bars du ser til salgs og på biler er klin ulovlig å ha som fjernlys, fordi de som oftest ikke er E-merket, lyser altfor sterkt, og fordi veitrafikkloven sier at ekstra fjernlys skal monteres i par, altså er det ikke lov med en bar på taket.

Mer lys? Tja, det kaster veldig mye lys fremover, men det er ikke fokusert på samme måte som reflektorbøtter. Det havner mye mer lys på veien og ut til siden av denne, enn av Biltemabøttene min med 75W xenonkit i - men Biltemabøttene har mye bedre rekkevidde. Og når du bruker fjernlys har du ingen bruk for lys på veien rett foran bilen, det blir det mye av med LED-bar på taket, i grillen eller hvor som helst, fordi det ikke er fokusert lys på samme måte. To forskjellige bruksområder.

2førr10
22/11/15, 23:55
Aha, skjønner, for de lysa jeg har sett på nett som er E-merket koster en god del og noen av de er vel kanskje ulovlig likevel, at E-merkinga er bare tull? Men som du sier så er 90% av alle LED bjelker ulovlig som fjærnlys? Så det blir egentlig arbeidslys da, med egen bryter.

Da blir det nok ikke LED bar på meg, vil gjerne ha mere lys på V70'n, men tror det bare får bli 1000 metringer, må bare finne noen som lyser bra :) Kanskje jeg må stjele ideen om bøttelykter med xenon i, er det STOR forskjell på vanlig glødepære? >Lyser mye bedre med xenon? :)

mrstfu
23/11/15, 00:39
Det finnes LED som montert i par ikke overstiger tillatt referansetall, og er den E-merket så er den E-merket. Vet ikke om de tester lysstyrke eller bare legger sammen referansetall på PKK eller BT. Ekstralys må uansett oppfylle kravene om både E-merking, parvis montering, og ikke overstige referansetall - de gjør 90% av LED-barene uaktuelle om du vil ha det lovlig. I tillegg kommer det en del monteringslkrav, eksempelvis er det ikke lov å montere fjernlys på taket, på en bil som er under 2 meter bred, ikke iberegnet speila.

Ja, xenon lyser veldig mye bedre, ved bruk at riktig pære i riktig reflektor. Youtube "HID vs halogen aux lights" så skjønner du tegninga. Lysstyrken er ofte 200-300% mer enn halogen, men den avtar etterhvert. Dog har den i utgangspunktet lengre levetid, samtidig som den koster mer. Lykter fra kjente merker som Hella, Bosch osv med originalmontert xenon lyser bedre og har lengre levetid enn xenonkonverterte halogenlamper - men koster deretter. Hella Luminator Xenon mener jeg ligger på rundt 4.5k per lampe - Biltemasettet mitt kostet inkludert stabstag til lyktene ca 850,- og lyser godt nok for min del.

2førr10
23/11/15, 09:38
Okei, da er led bar uaktuelt for meg.

Hvor finner jeg referanse for v70 1997? Om det er sånn det funker..

Da står jeg litt mellom led bøtter 2stk eller 2stk xenon bøtter.. men de ballastene fra biltema var litt for billig til å være sannt og til å være kvalitet, har en mistanke om at de ikke varer noe særlig lenge..

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

mrstfu
23/11/15, 09:58
Skal stå stempla inn på lykta.

Og referansetall skal uansett ikke overstige 100, om lyset er i bøtter i grillen eller på taket. Som regel må man da kjøpe lykter med reftall 17.5, om du vil holde det lovlig.

http://www.ekstralys.no/pages/referansetall-fjernlys-og-mer-informasjon

2førr10
23/11/15, 12:21
OK, får lese meg frem, takk! :)

mrstfu
28/12/15, 20:47
Merker det er litt sårt, men etter alt å dømme finner Vera seg et nytt hjem i litt nordligere strøk rett utpå nyåret.

<3 Vera <3

Børge Vikebø
28/12/15, 21:03
Solgt uten å ha blitt direkte annonsert?

mrstfu
28/12/15, 21:14
Kun på Facebook. Fått en god tone med selger og ser ut til at begge blir fornøyde.

henrik940
29/12/15, 12:10
Mye får du?

mrstfu
29/12/15, 12:12
Som sagt, både jeg og kjøper blir fornøyde.

ovlov86
29/12/15, 12:54
Mye får du?

mrstfu
29/12/15, 13:12
Tohundreogenogfemtitusen og en blowjob

Daniel V
29/12/15, 15:58
Jegvetjegvetjegvetjegvet :) Selv om det er helt uten betydning. Det viktigste er at begge kommer ut av det med æren i behold. :) Det gjør nok både du og han, samt at du har jo en fantastisk nybil å kose deg med når treverket er borte [emoji14]

mrstfu
29/12/15, 16:02
Nybilen er allerede fantastisk, ahem - men bedre blir den absolutt ;)

Og nei, duvetduvetduvetduvetikke, serru. Prisen jeg nevnte i bilen ble ikke det vi ble enige om. Grunnen til at jeg ikke vil ut med det er fordi jeg ikke er sikker på om han er på forumet eller ikke, isåfall skal han selv få gå ut med hvor mye han ga for bilen, om han vil.

henrik940
30/12/15, 21:32
Hvorfor er folk så redde for å si hva de må gi/hva de selger for :p ? Virker som 90% av alle som kjøper og selger biler alltid svarer med noen bokstaver, ikke tall. "Kjøpte den for penger"

mrstfu
30/12/15, 22:53
Hvorfor er folk så redde for å si hva de må gi/hva de selger for :p ? Virker som 90% av alle som kjøper og selger biler alltid svarer med noen bokstaver, ikke tall. "Kjøpte den for penger"

Need a tissue for that issue? Jeg har sagt hva jeg kjøpte nybilen for, har null behov for å fortelle hva jeg får for Vera, om nye eieren vil si det er det opp til han.

Jan-Einar Jenssen
30/12/15, 22:56
hvor i landet ente frøkna opp? :)

mrstfu
30/12/15, 23:00
Om alt går som jeg håper skal hu til Harstad ;)

Christian
30/12/15, 23:01
Hvorfor er folk så redde for å si hva de må gi/hva de selger for :p ? Virker som 90% av alle som kjøper og selger biler alltid svarer med noen bokstaver, ikke tall. "Kjøpte den for penger"

De som selger; fikk for lite.
De som kjøper; ga for mye.

mrstfu
30/12/15, 23:04
Og da legger vi den diskusjonen død.

Jan-Einar Jenssen
30/12/15, 23:09
Om alt går som jeg håper skal hu til Harstad ;)

såpass ja :p ikke langt unna her det :) kanskje jeg får øye på den på tur nordover :p

mrstfu
30/12/15, 23:10
Det er jo lov å håpe;)

Veit ikke om han er VCCN-bruker ennå, men hadde jo vært gøy å kunne følge med.

Jan-Einar Jenssen
30/12/15, 23:14
Det er jo lov å håpe;)

Veit ikke om han er VCCN-bruker ennå, men hadde jo vært gøy å kunne følge med.

er han ikke, så blir han vel det etter å ha sett vccn reklame på bilen :p

mrstfu
15/01/16, 00:14
Imorra er dagen, møter kjøper på Gardermoen på kvelden for kontraktsignering og overtagelse. I den forbindelse fikk Vera en skikkelig vask i kveld, må si det er litt vemodig å tenke på.

http://forum.vccn.no/img-dump/2016/01/517.jpg (http://smg.photobucket.com/user/satanexp/media/Vera/DSC_0610_zpszwnl3zce.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2016/01/518.jpg (http://smg.photobucket.com/user/satanexp/media/Vera/DSC_0611_zpsrbrhwytv.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2016/01/519.jpg (http://smg.photobucket.com/user/satanexp/media/Vera/DSC_0613_zpshdfsqnie.jpg.html)

vangsfreaken
15/01/16, 01:00
Det er litt rart å tenke på hvor knyttet man blir til noe som kom til som et verktøy for å få med seg en småbarnsfamilie rundt...

Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

mrstfu
15/01/16, 01:06
Det er litt rart å tenke på hvor knyttet man blir til noe som kom til som et verktøy for å få med seg en småbarnsfamilie rundt...

Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

Ahh, herregud ja. Sitter fremdeles og angrer på ting jeg ikke fikk fullført på Turid, og hu gikk i pressa for halvannet år sida. Bilene mine har alltid fått meg hjem, de har personlighet og egne små finurligheter - og det å fikse noe selv, utbedre og forfine, det gir mestringsfølelse til tusen, spesielt hos oss som ikke er mekanikere.

vangsfreaken
15/01/16, 09:03
Der er jeg helt enig... Det er fint å kjøre "ny" bil, men det er likevel ikke "min bil" på samme måte, det er bare enda en bil.

Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

mrstfu
15/01/16, 09:14
Jeg regner med å få et lignende forhold til Dunfrid etterhvert og, men det tar tid å bygge opp den kjennskapen og tryggheten jeg har til Vera.

henrik940
15/01/16, 11:11
Jeg har sånt forhold med 940in, for noen år siden tenkte jeg på å selge den, det fikk meg nesten på gråten, haha. Så nå står hun lagret trygt inntil jeg får tid og plass til å skru :D

vangsfreaken
15/01/16, 11:20
Jeg har sånt forhold med 940in, for noen år siden tenkte jeg på å selge den, det fikk meg nesten på gråten, haha. Så nå står hun lagret trygt inntil jeg får tid og plass til å skru :D

da er vi to :rolleyes: familien har mast i over et år om at jeg må kvitte meg med en bil, men jeg nekter å selge godbilen, å den andre er liksom mulig å forsvare som en bruksbil :p

mrstfu
15/01/16, 11:20
Jeg har sånt forhold med 940in, for noen år siden tenkte jeg på å selge den, det fikk meg nesten på gråten, haha. Så nå står hun lagret trygt inntil jeg får tid og plass til å skru :D

Yepp. Er såre greier. Ringte akkurat og sa opp forsikringa, nesten med en klump i halsen. Det positive er at jeg får noen lapper i retur, siden jeg i august betalte forsikring for et helt år;)

Daniel V
15/01/16, 11:36
Yepp. Er såre greier. Ringte akkurat og sa opp forsikringa, nesten med en klump i halsen. Det positive er at jeg får noen lapper i retur, siden jeg i august betalte forsikring for et helt år;)

Alltid trist, men fikk du sagt opp forsikringen før han hentet bilen?

mrstfu
15/01/16, 11:43
Har forsikring ut dagen, han henter bilen halv elleve i kveld.

Daniel V
15/01/16, 11:53
Tenkte mer på at salgsmelding må vel være levert og godkjent før man får sagt opp? Prøvde å si opp på min i går kveld, men det gikk ikke.

Svirre
15/01/16, 12:04
Siden han har 1år som termin, tror jeg ordningen er slik at man kan si opp, men forsikringen blir ikke fjernet før den er omregistrert.
Det er ellers som du sier Daniel. Bilen må avskiltes eller endre eier, eller rett og slett bare gi blaffen i å betale [emoji14]

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

mrstfu
15/01/16, 12:07
Han har hvertfall forsikring fra og med i kveld, så det løser seg nok. (Sa kjærringa og dreit i badekaret)

Daniel V
15/01/16, 12:21
Det kan være ja. Jeg har månedstrekk, og derfor blir det nok noe anmet. Dog gikk det fort i dag, når man kan sende salgsmeldingen på nett :)

mrstfu
15/01/16, 23:12
Vera er solgt. Sitter i bilen til en kompis på vei hjem nå, vemodig som bare faen. Høyrehånda leiter etter bilnøklene.

Fucking heartbreak.

Nye eieren er VCCN-bruker, og har sagt han vil gi seg til kjenne her i tråden.

sekse
15/01/16, 23:18
Alltid kjipt å selge en bil man er knyttet til :)

Selv har jeg bare gjort det en gang, og da solgte jeg til Pappa.


Uansett, kult med ny bil! :D

Straydog
15/01/16, 23:25
Vera er solgt. Sitter i bilen til en kompis på vei hjem nå, vemodig som bare faen. Høyrehånda leiter etter bilnøklene.

Fucking heartbreak.

Nye eieren er VCCN-bruker, og har sagt han vil gi seg til kjenne her i tråden.

https://www.youtube.com/watch?v=r_98vLaF9Wk

Det er trist å lukke gamle dører. Samtidig åpner det seg alltid nye. :)

mrstfu
15/01/16, 23:51
https://www.youtube.com/watch?v=r_98vLaF9Wk

Det er trist å lukke gamle dører. Samtidig åpner det seg alltid nye. :)

Nja, så mye dører er det vel ikke, men det er betydelig bedre plass på gårdsplassen nå;)

mrstfu
18/01/16, 19:28
Salgsmelding er sendt på vegvesen.no, og bilen er offisielt ikke lenger min.

Snufs. En æra er over.

http://forum.vccn.no/img-dump/2016/01/637.jpg (http://smg.photobucket.com/user/satanexp/media/Vera/IMG_2989_zpsb2d04e5c.jpg.html)

Daniel V
18/01/16, 20:13
Hellakkerte speilhus og greier! :)

The Sven
18/01/16, 20:20
Nye eieren er VCCN-bruker, og har sagt han vil gi seg til kjenne her i tråden.

Tør han?

Lasse R
18/01/16, 20:35
IgFwiCApH7E

Alan_f
27/01/16, 11:07
Tør han?

Helt klart at han tør :) Han har bare vært litt vel sliten de siste par ukene etter kjøreturen på vel 1500km og type lange dager på arbeid.
Kjenner meg helt klart igjen i hvor vemodig det er å selge videre en bil (ja jeg kjøpte faktisk tilbake den første 240'n jeg eide).
Kommer nok opp en egen tråd etterhvert for de som vil følge med :)

mrstfu
27/01/16, 11:17
Godt å høre hu har det bra;)

Tråden stenges.