PDA

Vis full versjon : Sachs Advantage



Runar
20/02/13, 17:31
Et tips:
For de som ikke har budsjett til Bilstein CS på 240en så har jeg lest mye bra om Sachs Advantage.
Skal visst nok være litt kortere en standard dempere så man får forspenn ved senking
og ha sportslige egenskaper samtidig som komforten beholdes.

Selv bestilte jeg herfra for 10min siden:
http://folkraceshop.se/stotdampare-volvo-240-740-940

Kom på 1100,- for 2 stk foran, så blir det vel mva inn i Norge da.

Noen som har prøvd disse?

pogona
20/02/13, 21:31
Jeg har sachs advantage på min 240 både foran og bak og dei er heilt greie, ikkje for harde og ikkje for myke men tror ikke dem er kortere, jeg har vertfall ikke mye spenn på kappet lesjøfors :)

TurboNoob
20/02/13, 21:37
Jeg også har de demperne med Lesjøfors, og de er ikke noe kortere. De er helt greie å kjøre med.

Runar
20/02/13, 21:44
OK, leste på Turbobricks tror jeg det var at de foran var par cm kortere, er jo lov å håpe,
får se når de kommer.

sikkan
20/02/13, 23:59
De er ikke kortere, men de har stopp-fjær, så det kreves litt kraft for å trekke de helt ut. Ihvertfall på framdemperne, bakdemperne husker jeg ikke hvordan det var med. Det vil jo gi noe mer forspenn med senkefjærer, men ikke å sammenligne med CS.
Har disse demperne selv, kjøpt på KG-trimning. Nå sammen med originalfjærer, og de er veldig fine de altså. Bilen ble mye fastere og føltes mer bestemt, samtidig som komforten økte betraktlig sammenlignet med gamle originaldempere. Kommer nok til å kjøpe disse til 965'en min også. Slett ikke noe dårlig kjøp Runar:)

Runar
21/02/13, 19:25
Høres bra ut, blir nok litt forskjell fra Biltema Gass dempere vil jeg tro!

gatebilboy
24/02/13, 10:25
kjører med disse bak, langt fra stivt nokk.