PDA

Vis full versjon : XC70 D5, oljelekkasje, tips om verksted Akershus+++



kbang
19/02/13, 18:52
Fikk på lørdag stor oljelekkasje fra motor og ser ut som det er enten frostplugg eller simring på motor :mad:
Dette er ganske kjent feil på denne type motor og jeg vil gjerne ha tips fra dere om hvor jeg kan få dette fikset til en grei pris.

Hørte med Bilia i nærheten her og de skulle ha 24.000 for dette siden automat må ut. Helmia bil i Arvika skulle ha 11.000 SEK, men litt tungvint siden jeg ikke tør å kjøre bilen.

Noen som har tips eller erfaring med verksted i nærheten av Akershus/Oslo som er kapable til en slik jobb og ikke minst kan ha grei pris?

Mvh
Ken

_tormod_
19/02/13, 20:03
Østli servicesenter, Elverum.

TLF 62414880
Ta en telefon og hør. Mange som har spart mye på å ta en tur fra Oslo og opp

kbang
19/02/13, 21:07
Takk for tips, ringer de i morgen og sjekker opp :-)

Mvh
Ken


Østli servicesenter, Elverum.

TLF 62414880
Ta en telefon og hør. Mange som har spart mye på å ta en tur fra Oslo og opp

aarnes
19/02/13, 23:10
http://www.gustavsson-verksted.no/

Aner ikke hva de tar, men servicen der er eksemplarisk!

kbang
19/02/13, 23:56
Takk for tips, sjekker ut denne også :-)

Mvh
Ken


http://www.gustavsson-verksted.no/

Aner ikke hva de tar, men servicen der er eksemplarisk!

Torsen67
20/02/13, 10:15
Viktig med gode tips. Ender man opp på feil sted så er det fort gjort å bli flådd til skinnet;)

GLTOslo
20/02/13, 12:11
Takk for tips, sjekker ut denne også :-)


Ken

Når det gjelder Gustavsson støttes denne fullt ut. Var der i dag og finn fjernet nøytralkontrollen på gearkassen og hjulstillingskontroll. Riktig nok ikke siste skrik av utstyr til forstillingskontroll, men mer enn bra nok. Prisen: 1250,- inkl for firehjulskontroll på merkeverksted er meget god pris. De har hatt en stabil stamme av norsktalende mekanikere i flere år nå, så de som skrur har meget bra peiling.

Om det er hinsides pris på en originaldel, foreslår de faktisk av og til at her kan man gå for en uoriginal.

I motsetning til mange andre merkeforhandlere får du faktisk snakke med mekanikeren etterpå, eller i det minste får du snakke med en kundemottager som har peiling og interesse for bil.

Det har gått nokre år sidan dei vart svartelista for å ha røykt i R`en til Gaupe... Anbefalast på det varmaste !

kbang
20/02/13, 18:30
Takk igjen :-)

Sitter da med fire tilbud:

Bilia Åråsen kr 24.000
Helmia Bil, Arvika kr 11.000 SEK
Gustavsson kr 13.000
AK Bil (Storo) kr 10.000

Venter fortsatt på tilbud fra Østli servicesenter.

AK bil har jeg blitt anbefalt fra Oslo Automatservice, men kjenner ellers ingen erfaringer. Gustavsson anbefales jo av flere her og føles som et sikkert valg. Litt viktig at det er proffe folk som gjør denne jobben tror jeg, og ikke minst i ettertid hvis det skulle dukke opp noe.

Takk for hjelp :-)

aarnes
23/02/13, 10:47
Det som for meg er litt viktig, er hvis noe skjer i etterkant som følge av reprasjonen, er at det er kort vei til verkstedet for reklamasjon. Arvika er ikke en "snartur" for å si det sånn.
AK Bil / Auto er vel Mekonomen såvidt jeg vet, og de har ikke spisskompetanse på Volvo, noe Gustavsson har...

GLTOslo
23/02/13, 11:47
Er AK bil Mekonomen på Storo er det bare å styre unna. De skal være notoriske på å komme med ny og dyrere pris når kunden henter bilen.

kbang
23/02/13, 21:19
Bilen ble levert hos Gustavsson torsdag ettermiddag, og blir ferdig mandag eller tirsdag.

Føler jeg har hatt "nok" nå da jeg kun har hatt bilen i seks måneder og har kostet på:
-Storservice
-Flush av automatkasse
-Ny vinkelkasse
-Ny nivomatdemper bak
-Nye vinterdekk
-Batteri

Og nå oljelekkasjen til 13.000.

Kjøpte bilen hos et bilfirma og fikk med tre måneders garanti. Før garantien gikk ut hadde jeg den hos NAF på garantiutløpstest, og det var vinkelkassa og en demper bak som fikk mangel. Ble enig med selger at han dekket dette og dum som jeg var så la jeg ut dette når jeg hadde storservice i Sverige. Men selger prøver seg nå med å være vanskelig å få tak i samt at når jeg først får tak i han så lover han å gjøre opp fort uten at noe skjer.

Har derfor tatt det videre til Forliksrådet så selger ikke skal slippe unna. Og for de som lurer så heter bilfirmaet YA auto og eieren heter Rahat Iftikhar. Styr langt unna med andre ord både når det gjelder kjøp og salg av/med han.

Så jeg begynner å bli litt smålei den bilen nå :-)