PDA

Vis full versjon : Fjernstyrt sentrallås til '97 V70 - dårlig rekkevidde



Svirre
18/02/13, 23:11
Sliter med rekkevidden på fjernsstyringa til sentrallåsen. Noen ganger så må jeg helt bort til førerdøra, mens andre ganger kan jeg stå 5 meter unna og få den til å låse. Dårlig batteri i senderen? Og hvor sitter antenna? Har en sender uten panikknapp og VGA-II alarm.

brynna
19/02/13, 20:50
Bytta batteri i "håndsender" til caravellen. Rekkevidden økte fra 5 til 40 meter.

Billigst å starte der. Egentlig utrulig at batteriet funka i 12 år:D

Dudden
19/02/13, 21:04
Trykk fjernkontrollen mot tinninga når du skal låse

Svirre
19/02/13, 21:47
Bytta batteri i "håndsender" til caravellen. Rekkevidden økte fra 5 til 40 meter.

Billigst å starte der. Egentlig utrulig at batteriet funka i 12 år:D

Vært inne på tanken. Egentlig litt dumt av meg å spørre om det, men av mine erfaringer så kan det være mye annet som forstyrrer. Skal sjekke opp en veiledning rund dette så får vi se hva det bringer :)



Trykk fjernkontrollen mot tinninga når du skal låse

? *5tegn*

Reppemarkus
19/02/13, 22:09
? *5tegn*

http://www.youtube.com/watch?v=_jACSPipPSE

Martin.S
19/02/13, 23:35
Det der funker som bare det. Av en eller annen grunn.;)

Svirre
20/02/13, 14:47
Prøvd bare den ene senderen, og mistenker at den begynner å bli sliten. Låse opp går bra, men sliter med å låse igjen...og rekkevidden er like dårlig med nytt batteri og selv med bruk av huet. Prøve reservesenderen etterpå føler jeg :)

Svirre
20/02/13, 15:45
Var ute nå og prøvde. Ingen forskjell på de. Helt lik rekkevidde på begge...hvor sitter antenna til mottakeren? Må være brudd eller dårlig anetenne for ska jo ha mer enn 2m rekkevidde på detta.

ovlov86
20/02/13, 15:51
Bytta batteri på min fjernkontroll i går. Rekkevidden gikk fra 0,5m til rundt 30 m. :)

Svirre
20/02/13, 16:11
Bytta batteri på min fjernkontroll i går. Rekkevidden gikk fra 0,5m til rundt 30 m. :)

Ja, men bytta selv i dag, men like dårlig rekkevidde...

ovlov86
20/02/13, 16:46
Ja, men bytta selv i dag, men like dårlig rekkevidde...

Ordentlig batteri og? Biltemabatteri funka ikke i min. Nesten som om det var ferdig utlada som nytt.

Sent from my GT-N7100

Svirre
20/02/13, 17:19
Ordentlig batteri og? Biltemabatteri funka ikke i min. Nesten som om det var ferdig utlada som nytt.

Sent from my GT-N7100

Varta batteri. Prøvd 2 stk og har bra volt. Jeg trur heller det er noe med antenna for begge to virker og virker ikke på samme plassene...

TheStig
20/02/13, 20:57
Min er også blitt sånn. VGAII alarm det også.. Bytta batteri i fjor pga batteriet var gåent, og da var det faktisk gåent så det ble helt ok igjen med nytt batteri. Så her like før Jul en gang funka plutselig ikke fjernkontrollen mer i det hele tatt, helt plutselig over natta altså! :confused:
Syntes det var merkelig at batteriene skulle være døde etter bare noen mndr, men tok uansett og handla nye batterier på den lokale elektro-butikken. Null funk fortsatt, så da ble jeg tipset om å prøve å resette fjernkontrollen med å slå tenning av og på 5 ganger osv. Og da funka den plutselig igjen, men nå funker den bare helt inntil bilen. Og kun i spesielle vinkler, og det virker som det er flust med dødsoner rundt bilen plutselig der fjernkontrollen nekter plent å funke uansett hvor lenge jeg trykker.. Irriterende greier. :(

Jeg vil ha tilbake rekkevidden på fjernkontrollen min, før kunne jeg låse opp og igjen bilen inne fra kjøkkenet mens bilen sto ute i gården. Nå må jeg nesten sette fjernkontrollen borti bilruta. :mad:

Svirre
20/02/13, 23:15
Når jeg får tenkt meg om litt så er jeg litt usikker på om jeg har alarm, men bare fjernstyring? Har ikke oppdaga noe alarmsystem i motorrommet.

mrstfu
21/02/13, 16:08
sitter ikke i motorrommet, men oppunder rattet over sparkeplata; eneste som er i motorrommet er sirenen og eventuelt detektor til panseret. sirenen sitter originalt helt øverst på torpedoveggen bak motor. ledning kommer fra under plata mellom torpedoveggen og ruta.

Svirre
21/02/13, 17:52
sitter ikke i motorrommet, men oppunder rattet over sparkeplata; eneste som er i motorrommet er sirenen og eventuelt detektor til panseret. sirenen sitter originalt helt øverst på torpedoveggen bak motor. ledning kommer fra under plata mellom torpedoveggen og ruta.

Er dette som gjør at jeg faktisk er blitt litt usikker på om jeg i det hele tatta har alarm i bilen :p Men uansett; sitter antenna oppunder sparkeplata? I 850'n fikk jeg beskjed om at den satt i A-stolpa på førersiden.

mrstfu
21/02/13, 18:21
mener å huske en tråd om noe lignende der noen sa at antenna sitter på selve releet, om dette er fakta eller ikke vet jeg ikke. er forsåvidt bare å titte i HowToseksjonen for å finne ut hvilket relé som er alarmreleet, og se om du har dette. eventuelt, se hvor antenna sitter.

The Sven
21/02/13, 18:25
Har du ikke sirene så har du ikke alarm. Den ser vel ut som ei tute på original alarm, mener den gjør det på gammel V70 og.

Sliter med samme problemet på S70en til dama, lett å låse opp, men umulig å låse igjen på ene fjernkontrollen. Batteriene er nylig bytta i begge.

Svirre
21/02/13, 18:26
Takker :) Skal leite litt og se hva jeg finner. Søkt litt på google uten å få noen svar. De som viste noe mente at dette bare var standard europeisk rekkevidde på biler/Volvo...

brynna
21/02/13, 22:12
Når jeg får tenkt meg om litt så er jeg litt usikker på om jeg har alarm, men bare fjernstyring? Har ikke oppdaga noe alarmsystem i motorrommet.

Usikker om alarm?

Finn bryteren, hold den inne med fingrene og panser eller dør åpen... lås bilen og flytt finger fra trykkbryter. Uler det har du alarm;)

Hvor bryter befinner seg under panser må du få noen andre til å hjelpe deg med.
Brukte denne teknikken for å feilsøke strømtyv på Caravellen. Litt OT her men det var faktisk panserbryter for alarm som var årsak til at batteri ble "tomt" etter en uke uten at bilen ble brukt

brynna
21/02/13, 22:15
Har du ikke sirene så har du ikke alarm..

Enkelte alarmmontasjer bruker bilens originale "tute" som sirene

The Sven
21/02/13, 22:25
Ja, men mener det faktisk sitter en ekstra tute i motorrommet på Volvo alarm fra disse årene. Var det på V70en min. Og 940en.

Svirre
21/02/13, 22:33
Usikker om alarm?

Finn bryteren, hold den inne med fingrene og panser eller dør åpen... lås bilen og flytt finger fra trykkbryter. Uler det har du alarm;)

Hvor bryter befinner seg under panser må du få noen andre til å hjelpe deg med.
Brukte denne teknikken for å feilsøke strømtyv på Caravellen. Litt OT her men det var faktisk panserbryter for alarm som var årsak til at batteri ble "tomt" etter en uke uten at bilen ble brukt

Er ingen kontakt på panserlåsen, og jeg åpna døren innenifra i stad når den var låst uten at den laga noen lyder. 850'n gjorde detta så jeg har nå konkludert med at jeg ikke har alarm. Bare står at jeg har det ;)



Enkelte alarmmontasjer bruker bilens originale "tute" som sirene

Volvo'er på 90-tallet bruker egen separat tut.


Ja, men mener det faktisk sitter en ekstra tute i motorrommet på Volvo alarm fra disse årene. Var det på V70en min. Og 940en.

Riktig det. Vært det på de to bilene med alarm jeg har hatt.

brynna
23/02/13, 22:10
Når du låste opp/åpnet fra innsiden, er ikke da døren opplåst? For at du skal få dette testet og da sjekke om alarm må bilen være låst? Prøv med en sidedør samme teknikk men hold dørbryter inn med finger og lås opp og slipp

TheStig
23/02/13, 22:39
Min har ekstra tute på topedoveggen, men ingen lyd fra den om alarmen utløses. Men blinklysene blir stående å blinke da.. Regner med tuta er gåen eller har et ledningsbrudd. Mulig forrige eier har koblet den bort, han tror jeg kunne være truende til å ta den enkle løsningen om alarmen har irritert han. :rolleyes:

Sent from my ☆GT-I9100☆ using Tapatalk 2

Svirre
24/02/13, 12:18
Når du låste opp/åpnet fra innsiden, er ikke da døren opplåst? For at du skal få dette testet og da sjekke om alarm må bilen være låst? Prøv med en sidedør samme teknikk men hold dørbryter inn med finger og lås opp og slipp

Har man aktivert alarmen og låser opp, eller bryter seg inn så går alarmen. Gjorde det på 850'n og det ula godt. Glassrutesensoren der funka fjell den for jeg holdt på å pisse i buksa når jeg begynte å skrape is en kald morra :p



Min har ekstra tute på topedoveggen, men ingen lyd fra den om alarmen utløses. Men blinklysene blir stående å blinke da.. Regner med tuta er gåen eller har et ledningsbrudd. Mulig forrige eier har koblet den bort, han tror jeg kunne være truende til å ta den enkle løsningen om alarmen har irritert han. :rolleyes:

Sent from my ☆GT-I9100☆ using Tapatalk 2

Stemmer det, men kan hende den er avslått ;) Hvis du har en tute som ikke ser "tradisjonell" ut så kan det hende at dn er slått av. Var en vribryter på min...

jerognal
24/02/13, 19:04
Har samme problem med min 98'. En dag gikk startsperren og da bilen ikke låste opp og jeg prøvde med nøkkel. IKKE PRØV DET! kostet med 3K hos Volvo for å få åpna sperren igjen. Volvo sa da at det er mottaker i bilen som må skiftes. Den svarer ikke nøklene skikkelig. Heretter låser eg kun med nøkkel. Mottaker kostet skjorten i tillegg til at bilen måtte kodes opp igjen.