PDA

Vis full versjon : Kjente feil/problemer liste?



Kjell V70
14/05/10, 20:51
Tanke som slo meg: I hver modell på det modellspesifikke forumet: Hva med å lage en liste om hva som forteller hva som er kjente feil/problemer med de spesifikke modellene?

Kan jo hende vi kan spare oss for mange tråder, om "Jeg skal kjøpe meg v70, hva bør jeg se etter?" Vi er vel late og ikke gidder å søke?, jeg er hvertfall det..

940 har sine feil, ramse opp, klistre på toppen. Så vi kan se der isteden for å lage nye tråder, for å samme svaret hver gang: "kyllingbeina er svakhet på 850" og "se etter lekkasje mellom motor og gir".

Men så klart, da må vi alle bidra med det vi vet, og en moderator må da kanskje rydde i det, så det til slutt ser ryddig ut...

Enig/uenig?

Agrostar
15/05/10, 05:59
Absolutt einig i dette ja!

TeamBørnOut
15/05/10, 07:03
haha, gleder meg til denne diskjusjonen starter :P "det har aldri skjedd med meg" :D

vi burde vell heller holde dette som en hemmelighet så vi ikke skremte unna kommende volvo eiere :P

A.Finstad
15/05/10, 08:45
enig med både TBO og Kjell :p er kansje best å holde sånne ting for seg selv for ikke å skremme folk som vil gå over til volvo, men det er også greit å få det ut MED forklaring på hva som må skiftes/gjøres for å utbedre det så blir det ikke så skremmende igjen i stedet for en stor liste med feil uten noen som helst forklaring på hva som kan gjøres med det :p

TeamBørnOut
15/05/10, 08:46
du sier no der :)

Kjell V70
15/05/10, 10:51
Da vet hvertfall folk hva de går til, da er de forberedt, ved å kjøpe volvo, når de har sett lista... Bedre det enn å kjøpe et annet merke å kanskje gå på en skikkelig smell... :D

Men jeg skjønner at en sånn liste kan virke skremmende, men det er jo sannheten...

blitz1
17/05/10, 12:28
de har jo kjøpsguide på broom.. der står det vertfall kjente feil med de fleste bilene.

roarrr
17/05/10, 15:25
Det virker som om de aldri har sett en 940 på Broom, mer meningsløst må en lete etter, masse faktafeil.
Ideen med bruktbilfakta om de forskjellige Volvoer, er meget god, kan hjelpe de uvitende med å sjekke ekstra.

A.Finstad
17/05/10, 23:30
virker som de på broom bare har lest masse dritt på mye rare nett steder for der er det mye rart dem skriver om de fleste biler :p virker som dem ikke har peiling

boman
24/05/10, 15:22
Er jo greit også for de som vurderer å kjøpe Volvo å se en liste med kjente feil/mangler så de vet hva de må se etter.
Ta feks 940: "Feil: Lekkasje fra vannkrana til varmeapparatet. Symptom: Se etter kjølevæske på gulvet ved pedalene. Løsning: Bytte varmekrana og tørke gulvet."

Hvis de blir skremt av å se en liste med kjente feil og heller da kjøper noe annet så er det synd for dem. Alle bilmerker har kjente feil og hvis de da ikke greier å skjønne det så er det igrunn synd for dem. For hvis de velger Volvo så har de da blitt advart (hvis de har lest lista) om kjente feil/mangler som de må se etter.

Jeg tror jeg heller ville kjøpt en bil jeg hadde en liste over kjente feil/mangler enn en bil jeg ikke viste noe om hva som pleide å ryke på.

larsa-std
26/05/10, 17:14
Tror det blir vanskelig å holde en tråd i forumet ryddig med slik info. Ville nå heller sett noe slikt i en slags wiki løsning e.l. som alle registrerte medlemmer kunne redigert på. Er jo ikke akkurat slik at en skal diskutere alt sammen, men heller informere?

Aashome
28/05/10, 15:06
Hvis de blir skremt av å se en liste med kjente feil og heller da kjøper noe annet så er det synd for dem. Alle bilmerker har kjente feil og hvis de da ikke greier å skjønne det så er det igrunn synd for dem. For hvis de velger Volvo så har de da blitt advart (hvis de har lest lista) om kjente feil/mangler som de må se etter.

Jeg tror jeg heller ville kjøpt en bil jeg hadde en liste over kjente feil/mangler enn en bil jeg ikke viste noe om hva som pleide å ryke på.

Helt enig! Uansett hvilket bilmerke du går for, er det jo kjente feil på alle.
Det kan jo hjelpe folk når de skal kjøpe volvo også. De ser på lista, også har de muligheten til kunne sjekke bilen for disse feilene når de er å ser på bilen. Gjør jo det mye lettere å gjøre valget om man skal kjøpe eller ei.

Wahl
03/06/10, 23:29
Har jo mange feil, tankarmatur på 700 serien bla, kan legge inn feil, delenr og pris

mcnugget
04/06/10, 05:42
Dette er jo interresant for de som eige Volvo fra før og, ikkje berre de som skal kjøpe.. :)
Som sagt har jo alle biler feil, men Volvo er ikkje det verste å skru på iallefall, etter mine erfaringer.. :)

Aashome
04/06/10, 16:12
Som sagt har jo alle biler feil, men Volvo er ikkje det verste å skru på iallefall, etter mine erfaringer.. :)

Helt enig. Syns volvo er lett å skru på. I hvertfall x70-serien.

mcnugget
04/06/10, 17:18
Å kommer vi inn på modellene med bakhjulstrekk blir det enda enklere igjen... :D God plass overalt, og grovt oppbygd.. Det er faktisk litt av grunnen til at eg kjøpte Volvo :) Går an å reparere sjøl visst det skulle skje noko.. :)