PDA

Vis full versjon : 240 og 2krets systemet?



Kodja
18/02/13, 18:57
lurer på om noen vet hvilken krets som hører til hva på 240 systemet? altså hvilke utganger på splittblokka som går til hver av kretsene... ved oppgradering til R bremsekit så er det jo greit at man blender av ene utgangen på hver side, som gjør at man fremdeles har tokrets system...

noen som har oversikt over dette på 240n? er snakk om 82 modell 242 om det har noe å si på delen... for den har jo to slanger til hver kalipter foran, mens det på nyere\ andre finnes med kun en slange til hver kalipter foran?!

VolvoMan
18/02/13, 19:23
den hjelper deg kaskje

http://www.davebarton.com/volvo240bigbrakes.html

Kodja
18/02/13, 19:35
"kain æ gift mæ med dÆ?!" takk så masse! :) der står det vell alt jeg trenger antar jeg :) takktakk!

VolvoMan
19/02/13, 16:40
NEI :)

Husker bare at jeg hadde lest om det en plass så søkte litt på google og fant det.

gaupe
19/02/13, 16:49
Det er kun ABS-bilane, som har ein-krets, så dei fleste 240 har to-krets fram til og med 93.

Kodja
24/02/13, 11:03
aaah sånn det var ja :)
mye deler som skal til for å få ettermontert ABS da gaupe? abs-pumpa naturlignok, men hvor mye annet rællamikk må på? kunne vært greit med ABS OG R bremser forsåvidt... :D

gaupe
24/02/13, 12:46
aaah sånn det var ja :)
mye deler som skal til for å få ettermontert ABS da gaupe? abs-pumpa naturlignok, men hvor mye annet rællamikk må på? kunne vært greit med ABS OG R bremser forsåvidt... :D

Du treng pumpe, styringa under høgre framsete og du er avhengig av 48 tenners signal. Fremre kalipper, dei bake er like. Bilane etter 90 har litt endring i karosseriet for å å plass til desse ting.

Kodja
24/02/13, 17:09
allright. og da hjulnav med tellekrans på eller hvordan er det satt sammen for å fungere?

gaupe
24/02/13, 17:28
Ja, stemmer du treng abs fjørbein, bakakslingen er lik på alle med 48 tenner, er berre antal rør bak, som er forskjellen.

Kodja
24/02/13, 17:49
antall rør bak som er forskjell? og det vil si? :-)
hvordan er det med elektronikk eller sensor til bakaskling, er det noe slikt på den? eller sitter alt på fjærbeina foran bare?

gaupe
24/02/13, 18:58
antall rør bak som er forskjell? og det vil si? :-)
hvordan er det med elektronikk eller sensor til bakaskling, er det noe slikt på den? eller sitter alt på fjærbeina foran bare?

To rør bak til vanleg, pluss lastventilen. På abs-bilane er bremsene bake, ein krets. Systemet har tre kretsar.

Sensorar er dei to framme og speedometergiveren.

Kodja
24/02/13, 20:00
allright. noen som har delebilder på det og koblingsskjema så kan jeg prøve å finne noen som har deler å avse...? :-)