PDA

Vis full versjon : V70 2002 2.0T - bytte bensinpumpe



aarnes
17/02/13, 16:20
Bensinpumpa på V70n til familien har streika.
har sjekket at sikring og rele er i orden.

Noen som har en enkel advice på å bytte den? Kikka i VIDA og det så ganske greit ut.
Hvordan kommer til er greit, men er det noe spesielt man må tenke på når det gjelder å ta ut den gamle/sette inn en ny en?

PS: om noen i Oslo/Akershus har pumpe liggende, hyl ut! så skal jeg sjekke om vi kan bruke den!

Torsen67
17/02/13, 16:34
Mener dette bare er å skru rett ut. Er samme type pumpe jeg hadde på forrige bil. Ha godt med gamle filler og ei bøtte du kan vippe pumpa rett oppi. Er bare å kople ifra kontakter og slanger og ta den ut. Men pass på armen som viser bensinnivå. Når du monterer så må du passe på at pakningen kommer godt på plass. Vær obs på at det er et filter i bunn av pumpa. Sørg for at dette følger med på ny pumpe.

Vatnehol
18/02/13, 18:56
største problemet er å lage til ett verktøy for å ta ut låseringen for å komme til pumpen. jeg prøvde utallige forskjellige måter å få den ut på, men de kantene som er innvendig i ringen var veldig porøse og knakk lett, så jeg tok ett pvc rør, satt det ned på ringen, markerte med sprit tusj, og bet av med en avbiter. funker fint. og bruker en forlenger som går gjennom til å skru rundt med.

jeg kjøpte ny komplett pumpesats fra statene, aka http://www.carparts.com/ var billigst, men ett helvete me å verfisere hvem jeg var, og så var pumpen ikke på lager, tok 1.5 måne for jeg hadde pumpen. skal du kun bytte pumpen så ver forisktig med plastikk huset som den sitter i, den er veldig porøs etter alle årene i bensin.
Samt å legge sugeslangen fra pumpen på riktig plass var ett sant helvete. tanken er delt i to med vegg i midten, helt fremst i tanken går en liten passasje mellom rommene, jeg brukte en vaier for å klare å få den frem dit den skulle, brukte flere timer på akkurat dette. og denne er vanvittig stiv, så den la seg ikke helt til bunns heller, samt alle elektriske kablene skal og gå her, og bort til nivåsensor nr 2 som står alene på venstre side, der er el koblingene. så du må opp med begge to.

filteret er på sugeslangen.
pass på nivåsernsor 1 som er på pumpa, hele pumpa må vries ut, samt du må kutte noen strips på venstre side for å løsne fra ledningen som kontakt stykke sitter på.
kjøp deg en slik handpumpe som du har på påhengsmotorer og bruk den til å pumpe ut siste rest av bensin.

ellers er det grei skruing.

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/1086.jpg