PDA

Vis full versjon : svinghjulssensor motronic. hvordan kobles!?? HASTER! :)



Jonas Turbo
14/05/10, 11:52
som du ser på bilde så er det to koblinger som kommer fra svinghjulssensoren på min b230ET. den ene av de har teip på, så det jeg lurer på er:
Skal den sensoren på svinghjulet som er nermest motoren på den med teip eller den uten? Setter pris på raskt svar! :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/05/790.jpg

A.Finstad
15/05/10, 12:03
de sensora er like og gir samme signal så samme faen om du plugger de "feil" jeg bytta om på min siden der er det noe feil med hjernen så den går ikke på tomgang når den er kald så jeg prøvde å bytte om på dem og ikke noe forskjell. den ene er til tenning og den andre til bensin begge er signal for når ting skal skje.

volvo242
15/05/10, 18:46
det er ikke det samme, den ene teller på startkransen å den andre teller på tappen på svinghjulet..

Jonas Turbo
16/05/10, 10:59
merket at det ikke var samme. gnistet ikke når de var feil. ;)

A.Finstad
16/05/10, 12:48
det er det samme på min bil sensora er helt like og har tilogmed samme dele nr å dem sender ut samme signal i hvertfall i min bil men jeg har manuell så hvis du har automat kansje det er litt anderledes?

volvo242
16/05/10, 13:39
det er det samme på min bil sensora er helt like og har tilogmed samme dele nr å dem sender ut samme signal i hvertfall i min bil men jeg har manuell så hvis du har automat kansje det er litt anderledes?

sensorene er like ja, men den ene teller på 1 tapp på svinghjulet og den andre på startkransen så du kan ikke bytte om kontaktene.. Jeg har hatt 230et med manuell jeg å..

Edit: det er mulig å bytte om på kontaktene.. men det blir feil, motoren går ikke som den skal.. hvis den går i det hele tatt..

Tinnsoldaten
16/05/10, 14:12
Den som teller på startkransen er turtallssensor, og den som teller på tappen på svinghjulet er posisjonssensor. Så det funker dårlig å bytte om på dem ja...

A.Finstad
16/05/10, 15:09
funker fett som faen det :p jeg har gjort det på min for trudde det var feil siden den er litt rar på tomgang når den er kald, men det hjalp ikke og den ble ikke værre! bilen har godt en sesong med "motsatt" kobling så trur ikke det skal være noe problem :p

TurboHansen
16/05/10, 21:02
Problem må det jo nesten bli da den sensorn som teller på den tappen sitter 1cm lengre ned en den som teller på kransen. Men uansett det skal jeg finne ut når jeg skal ha i motorn på 760n i løpet av et par dager ;)

A.Finstad
16/05/10, 21:04
jeg har ikke hatt noe problemer med det i hvertfall å bila kan da ikke være så forskjellig oppbygd da?