PDA

Vis full versjon : Stramming av håndbrekk



LaNo91
16/02/13, 13:18
Det er tid for EU snart og vet allerede at det er for lang vandring på håndbrekke... Hvor og hvordan kan det strammes? Noen som har noe smarte tips? :)

knetrom
16/02/13, 13:21
Løft opp trekket rundt brekket og stram der. Det forutsetter jo at det er noe å stramme på :) Hvis ikke må du bytte klosser og sikkert trommelen og (som er en del av skiven bak), det er en grei jobb det og, tar noen timer for uerfarne folk som meg.

degocostly
16/02/13, 15:03
Jeg fikk svakt forskell i bremsekraft, svak på venstre side som feil på eu... Da må jeg vel bytte, holder ikke med å stramme?

Vatnehol
16/02/13, 16:03
da må du nok bytte bremsebånd som det heter til håndbrekket. og når du bytter de husk å slakk brekket helt, ellers får du ikke av skiven, er det gamle å slitte skiver så kan det vere litt knot med å få de av likevel pga slitekant innvendig i skiven som klossen skal ut av.

mens du kjøper bremsebånd kjøp gjerne og fjørene som skal vere det, har bilen gått langt så er de gamle og rustne.

knetrom
16/02/13, 16:56
Kan med fordel smøre opp mekanismen som åpner bremsebåndene når du først er inni der, altså de 2 leddete metallbitene (som jeg syns ser ut som en kinesisk drage fra siden). Mine var treige som faen og brekket hang pga de. Smurte de med kobberfett, men det fins gjerne noe mer egnet. Tok 10 minutter med åpning og lukking av mine før fettet fikk trengt nok inn til at de gikk lett. Og ta ut alle gamle deler, noen hadde glemt noe av fjærpatenten som holder båndene fast på første siden jeg tok på min bil, ble en del kløing i hodet da jeg hadde flere gamle deler enn nye.. OG det var bare flaks at ikke den hadde lagt fint til side og ikke falt mellom bånd og trommel

LaNo91
16/02/13, 17:00
Her var det mange gode tips og forslag! Så da bli det å se litt på det i morgen ;)

degocostly
16/02/13, 19:21
da må du nok bytte bremsebånd som det heter til håndbrekket. og når du bytter de husk å slakk brekket helt, ellers får du ikke av skiven, er det gamle å slitte skiver så kan det vere litt knot med å få de av likevel pga slitekant innvendig i skiven som klossen skal ut av.

mens du kjøper bremsebånd kjøp gjerne og fjørene som skal vere det, har bilen gått langt så er de gamle og rustne.

Okei :) er det samme patent som på 1.gen v70? Der får man jo kjøpt sett med fjører og bånd