PDA

Vis full versjon : funksjoner på fjernkontroll



tigergutt89
15/02/13, 21:13
jeg fant ut nå i kveld at det går ann å trykke på låse og åpneknappen samtidig så går markeringslys på, (samme funksjon som gul knapp) og låseknappen med bagasjeknappen X 2. så går overfalls-alarmen (samme funksjon som rød trekant) er detta noe alle kan?

immortal92
15/02/13, 22:31
Det skulle du aldri ha sagt, vekte heile nabolaget! :P Men ja, det funka iallefall på min, takk for info! :)
Men har aldri testa alarmen min (bor på bygda so treng ikkje), men korleis aktivera eg den so det blinka i dashbordet?

knetrom
16/02/13, 09:23
Har man alarm hvis man har den funksjonen som vekker nabolaget?

FroBe
16/02/13, 09:43
Har man alarm hvis man har den funksjonen som vekker nabolaget?

Nei, den røde panikk-knappen bruker bilhornet og har ingenting med alarmen å gjøre. Brukes antagelig hvis man er i ferd med å bli overfalt før man har kommet seg i sikkerhet inne i bilen.

Alarmsirenen i høyre hjulbrønn er svakere og vekker ikke hele nabolaget, og den kan ikke utløses med fjernkontrollen. Etter 10 år har den sannsynligvis sluttet å virke da det innebygde backupbatteriet pleier å lekke syre på kretskortet.

andreas
16/02/13, 09:48
Virkar på min òg :-)

tigergutt89
16/02/13, 09:55
den røde knappen må man trykke 2 TO ganger på for at den skal aktiveres

aarnes
16/02/13, 19:08
Ikke alle biler som har panikkfunksjon, dvs på noen biler tenner trekanten/holde inne knappene kun lys.
Min S60 fra Italia hadde ikke den funksjonen, ikke V70 til svigers heller

Ola Hagen
16/02/13, 19:23
funker ikke på min, hører ingenting anna utenom låsen på bakluka som låser opp og ned...

Bare en nysgjerrig spørsmål, når du først har aktivert den alarmen, åssen får du slått den av igjen uten å tilkalle flyvåpenet?

tigergutt89
16/02/13, 19:28
litt usikker :P jeg trykker febrilsk på "låse-knappen" og åpne-knappen" da gir den seg til slutt :P

mstrandbo
16/02/13, 20:46
Den gir seg etter ca. 5 sekunder etter at du trykker på lås-oppknappen eller panikk-knappen igjen.