PDA

Vis full versjon : K motor med A innsug?



Raka_blakk
15/02/13, 20:20
Hei!

Har da en K motor i min og lurte på om det er verdt å sette i A innsug, jeg har det liggende men er det vits?
Alle hater jo K motoren, er jo en av grunnene til at jeg ikke får solgt bilen! er A innsuget noe bedre?
Slepper jo all den Vakum driten men har ikke hatt noen store problemer med det..

Har også hørt at det skal gå LITT bedre men er usikker
Har kjøpt delemotor(Han var glad for at han ble kvitt den hehe) som jeg har tenkt å porte toppen :)
Jeg har veldig lyst til å beholde det at det er gasser, etter som jeg er ikke ute etter 12001240 hester, bare at den går litt bedre :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/01/3.jpeg

Øyvind G
15/02/13, 20:25
Du kan fint sette på A innsug og forgasser ja.
Så lange K motoren fungerer bra uten et skyhøyt bensinforbruk så er dette faktisk en meget bra motor.

At K motoren er en dårlig motor er bare tull.



Det at ikke du får solgt kan jo komme av andre årsaker.

Her er det noen tips til hvordan du bør sette opp salgsanonsen.


- Ta gode bilder som viser hvordan bilen ser ut. Det er et stort + at bilen er ren på bildene så den fremstår som at den er godt behandlet. Klistremerker og sotespray som du synes er tøft er det ikke sikkert at alle andre synes at er like tøft.

- Sett en realsitisk pris. Sett gjerne prisen litt lavere enn de andre bilene av samme type i ca samme stand og km som din.
Setter du prisen for høyt fører dette til at det tar lang tid å selge bilen. Når bilen blir liggende lenge ute til salgs er det ofte folk som tenker at "det må jo være noe feil med bilen siden den har ligget så lenge". Andre vil kanskje sitte på gjerdet å vente til at du setter ned prisen (selv om du allerede har satt ned prisen).

- Det er ingen som gidder å sitte å lese side opp og side ned om bilen din. Fortell kun det som er mest nødvendig å vite om bilen. Det viktigste i første omganger å få en kjøper til å vise interesse. Når kjøper kontakter deg kan du komme med mer info om bilen.

- Prøv å skirv så seriøst som mulig i annonsen. Akkurat slik som du lærte i Norsktimen.

Håper dette er til hjelp.

Raka_blakk
15/02/13, 20:57
Var så at den lå ute til 11000kr litt lavt i forhold til hva de andre lå ute til og da var den EU godkjent i 2 år framover :), og det var mange super ivrig folk som ringte men det var en som sa at han tok bilen for 13000kr I DAG, MEN da jeg fortalte at det er en K motor i den, så var han plutselig ikke så ivrig lenger

Jeg gjorde det på samme måte som du sa, men alle som ringte og sendte SMS sa neeeei pga K motoren, men men er slik i dag at jeg beholder den og er faktisk glad for det! :)

Da tar jeg og setter på A innsuget på søndag :)

Øyvind G
15/02/13, 21:03
Det blir ingen A motor av å sette på A forgasser/innsug, men det kan jo hende det hjelper mtp. slag. :)
Rart at det skal være slik. K motoren er faktisk litt sprekere enn A motoren også er den billigere i drift når alt fungerer som det skal.
Hvis ikke jeg husker feil så har K motoren 200nm orginalt. Ikke verst for en gammel bil.

Raka_blakk
15/02/13, 23:38
nei nei er jo 631 topp og komprisjonskammeret er jo i stempla :)
men har hørt at det skal være en bra kombo :)
skal være noe mer nm i K motoren enn andre B230 motorer

Har også en helt ny B200K gasser som ligger i original eske, men den skal på Ladan! ;)