PDA

Vis full versjon : Kald motor indikator



FreddieAwD
15/02/13, 10:58
Hei

Har såg i morges når jeg fyrte opp bilen at det ikke er noen kald motor ikon ? eller ligger det skjult noe sted ? :o
Er det også instant start på gløding ?


Takk

Stig-Arne
15/02/13, 22:28
Er ikke noe kald motor ikon nei.
Motoren starter når glødingen er ferdig, noen ganger gløder den, andre ganger ikke.. selv om det er samme temperatur ute.

FreddieAwD
15/02/13, 23:00
Var ikke helt det jeg tenkte på..
Slik som jeg har på andre bilen, ligger det ikon i dashbordet, som blir vekke når motoren er driftsvarm..Har ikke sett det på volvoen...
Regner med at man ikke skal brenne til på kald motor/drivverk heller...
Min har glødet veldig lite før start, snakker vell 1-1,5 sec...Så lurte på om det var instant start på den..tilnærmet..

Stig-Arne
16/02/13, 10:08
Ah.. sånn ja.. Joda, glødelampe er det, kommer opp i displayet med "motor varmer opp" når den må gløde.
Lurer litt på hva du mener med instant start, men din bil er ikke annerledes enn andre, at av og til må den gløde for å starte. Og glødingen er som regel ganske kjapp på Volvo slik at gløde symbolet ikke rekker å komme opp

Rasp
17/02/13, 20:27
Ah.. sånn ja.. Joda, glødelampe er det, kommer opp i displayet med "motor varmer opp" når den må gløde.
Lurer litt på hva du mener med instant start, men din bil er ikke annerledes enn andre, at av og til må den gløde for å starte. Og glødingen er som regel ganske kjapp på Volvo slik at gløde symbolet ikke rekker å komme opp
Er ikkje det indikator på att motor er driftsvarm han tenker på da? evt att bilen mangler temperaturmåler

FreddieAwD
17/02/13, 22:21
Er ikkje det indikator på att motor er driftsvarm han tenker på da? evt att bilen mangler temperaturmåler

Det var nok det jeg tenkte på ja...:)

Rasp
18/02/13, 07:50
Har stusset over dette jeg oxo att det ikkje er tempmåler, mn med tanke på å belaste motor før den er varm er vel opp til man sjøl å vurdere når man kan gjer det

Sent from my HTC One S using Tapatalk 2

Stig-Arne
18/02/13, 22:22
Temp måler har jeg virkelig ikke behov for. Så savner den ikke.