PDA

Vis full versjon : fra 4-trinn til overdrive b20 m40 i amazon. how-2?



custummini
15/02/13, 10:36
Har vanlig 4-trinn kasse i amazon med original lang spak. Har ei overdrive kasse fra 140 liggende.
Vil ha lang spak i amazon.
Er det bare å sette lokket med lang spak over til overdrive kassa?
Lurer også på hvordan det skal kobles med rele (type). Har ikke dette.
Riktige innspill blir belønnet med takk

142power
15/02/13, 14:25
Har vanlig 4-trinn kasse i amazon med original lang spak. Har ei overdrive kasse fra 140 liggende.
Vil ha lang spak i amazon.
Er det bare å sette lokket med lang spak over til overdrive kassa?
Lurer også på hvordan det skal kobles med rele (type). Har ikke dette.
Riktige innspill blir belønnet med takk
lokket fra gamle kassa med langspak passer rett på :) hvis du ikke har rele til overdriven kan du bare koble på + strøm på den runde
saken bak på kassa og til en vanlig bryter på dashbordet. da slår du bare på og av på bryteren og den funker på alle gir :)

Jan turbo
15/02/13, 16:37
Hvis du kjører OD kassa med overdriven koblet inn på lavere gir eller reværs så havarerer girkassa di garantert.

142power
16/02/13, 01:16
Hvis du kjører OD kassa med overdriven koblet inn på lavere gir eller reværs så havarerer girkassa di garantert.
funker da fint

gardern
16/02/13, 03:21
Hvis du kjører OD kassa med overdriven koblet inn på lavere gir eller reværs så havarerer girkassa di garantert.

er jo lov å bruke det man har mellom øra da :) den skal kobles inn på 4 gir og ikke reversj og alle andre gir

142power
16/02/13, 10:30
er jo lov å bruke det man har mellom øra da :) den skal kobles inn på 4 gir og ikke reversj og alle andre gir
frekk du ell? er da ikke noe problem å koble det slik, kan da bare slå av bryteren da du girer ned, og hvis du skulle glemme det så blir det da ikke ødlagt
av det. je har koble min slik og den funker fint, tosk!

custummini
16/02/13, 11:14
Altså kobler jeg slik 142power sier får jeg 8 gir framover, mot 5 ved å koble de slik de kom fra fabrikken?....

142power
16/02/13, 12:25
Altså kobler jeg slik 142power sier får jeg 8 gir framover, mot 5 ved å koble de slik de kom fra fabrikken?....
ja, men er jo ingen vits å bruke den på lavere gir. men er jo enkelt å greit å koble det slik da du ikke har rele

custummini
16/02/13, 18:17
ja, men er jo ingen vits å bruke den på lavere gir. men er jo enkelt å greit å koble det slik da du ikke har rele

Går det ikke an å bruke ett vanlig lysrele da?

gardern
16/02/13, 21:41
frekk du ell? er da ikke noe problem å koble det slik, kan da bare slå av bryteren da du girer ned, og hvis du skulle glemme det så blir det da ikke ødlagt
av det. je har koble min slik og den funker fint, tosk!

Er da ikke noe vits å klikke? Bare sa det jeg, flere som har fått problemer med Od kasse på grunn av det.

142power
16/02/13, 21:55
Er da ikke noe vits å klikke? Bare sa det jeg, flere som har fått problemer med Od kasse på grunn av det.
greit det :)

custummini
17/02/13, 11:41
Takk for innspill. Greit med 10 gir når en skal klatre i terrenget.

Jan turbo
17/02/13, 12:50
Orginalt så er disse kassene koblet slik at overdriven kun kan kobles inn på 4de gir,og hvis du girer ned til 3dje gir så detter overdriven automatisk ut. Men ikke inn igjen hvis du girer opp igjen til 4de. Dette fordi overdriven er drevet av ei høytrykks oljepumpe og den skal ha ett visst turtall før den kobles inn og skal bare brukes på høygir på grunn av momentet. Også viktig å bruke rett olje. Brukes feil olje så kan du sprenge pumpedelen i overdriven. Dette har jeg selv sett i flere kasser.