PDA

Vis full versjon : Bærebruer s60/v70 med og uten poly-foringer. Er ikke denne prisen ganske hyggelig?



Torsen67
14/02/13, 16:24
Tenkte det kunne være greit å informere om dette. Kvaliteten har jeg ikke greie på;)

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=23108197&kwUnica=V70

Alfs80
14/02/13, 17:40
Er jo billigere en Biltema hehe

aarnes
15/02/13, 08:52
Det er det, og kvaliteten er kjempebra! :)

Ola Hagen
16/02/13, 22:35
Imponert, da blir det garantert detta da de ikke ligg langt unna biltema i pris. Noen som vet leveringstiden på dom med tanke på sending i post?

gaupe
17/02/13, 09:23
Når eg har handla, snakkar vi om leveringstider på lik linje med Volvo.

skogy
17/02/13, 10:08
Dette var billig:)

GLTOslo
17/02/13, 23:57
Ikkje for å være gledesdrepar, men eg har to dårlege erfaringar med deler derfrå.

x bærekule: festebolt knakk under tilstramming (vanlig moment). Det viste seg at det var luftlomme i støpen. Kjekt å måtte borre ut og gjenge oppatt

x gummi på bærebru rivna/sprakk ette 6 mnd bruk....

Husk spør etter OEM Original Equipment Manufacturer produkt. Feks øvre motorfeste er heilt likt originalt, berre logoen og produksjonslandet er slipt vekk.

Torsen67
18/02/13, 09:44
De boltene der kan jeg si meg enig i, men dessverre så opplever jeg at det er flere som bruker denne type bolt.

GLTOslo
18/02/13, 20:05
Det skjer heilt sikkert på originale også. Her kjem litt skryt til Trailerparts : fekk reklamasjon på brua som varte i 6mnd, til og med bru med poly-foring. Blir spennande å sjå levetida. Trivelege folk som jobbar der (sjølv om Tor Erik no har perm) og Vccn rabatt.

Vatnehol
18/02/13, 23:53
hva var gale med brua ? var det poly foringa som ga etter ?

GLTOslo
19/02/13, 10:39
hva var gale med brua ? var det poly foringa som ga etter ?

Dette var ordinære bruer. Håper poly-versjonen held lenger. Gummiforinga rivna rett og slett når bilen vart jekka opp.

Torsen67
19/02/13, 11:22
Var dette fremre foring på brua?

GLTOslo
19/02/13, 11:49
Den bakre hadde rivna, men no etter et drøyt år er det også betydelig slakk framme. Bilen vandra sideveis med oppbremsing. Eg trudde først det var calipper og/eller skiver siden alt anna er ganske nytt. Eg bytta derfor bremser på fredag (gyllen mulighet til å få 305mm), men ustabiliteten var der fortsatt.

Torsen67
19/02/13, 12:39
Er du dønn sikker på at det er foringene til brua? De fire foringene til hjelperamma kan også gjøre at den "vandrer" mye. Ikke det at jeg skal tvile på hva du sier, men hvis foringene på bruene ryker etter 6 mnd så må jo noe virkelig være galt her. Andre skryter av produktene trailerparts leverer.

Turbo Garage
19/02/13, 17:31
Jeg har selv kjørt med poly foringer, synes dette sammen med senking blir i stiveste laget.
Hadde bilen på eu kontroll i dag og fikk mangel på foringer. De var rett og slett blitt slarkete,
Dette fikk jeg se med egne øyne, de har sittet på bil i 1,5 år og har ikke gått mere enn 5000 km.
Dette var powerflex sine og betalte 3 laken for bare foringer. Dårlige greier.
Får håpe detta kan være bedre.

GLTOslo
19/02/13, 19:08
Er du dønn sikker på at det er foringene til brua? De fire foringene til hjelperamma kan også gjøre at den "vandrer" mye. Ikke det at jeg skal tvile på hva du sier, men hvis foringene på bruene ryker etter 6 mnd så må jo noe virkelig være galt her. Andre skryter av produktene trailerparts leverer.

Jeg glemte å ta bilde, men jeg leverte de tilbake idag. Etter ca 6 mnd så jeg første gang at gummien var helt "åpen" når bilen var jekka opp. Nå har bruene imidlertid stått på i 17-18000 km. og da var begge sider sprekt opp, og den ene var kraftig slakk i. Det har nok vært en serie med dårlig gummi. Ikke vær redd for at de er fra Trailerparts. Slikt kan skje med alle deleleverandører, også originalt. Det er nok litt bedre kvalitetskontroll på originaldelene, men jeg vet ikke om de røntger dem akkurat.

Har forøvrig testkjørt bilen nå og ustabilitet ved bremsing er helt borte. De fire foringene i hjelperamma er nok også litt slakk i ja, men det var ikke største
problemet her.

Torsen67
06/03/13, 13:15
Sendte trailerparts en mail nå, og de kan bekrefte at disse bærebruene er godkjente OEM deler og at det er polyforinger både foran og bak. Burde ikke kvaliteten da vøre bra nok?

Når jeg jekker opp bilen så ser jeg det er store revner i de bakre foringene hos meg. Er det da ikke på tide å bytte disse?

GLTOslo
06/03/13, 16:42
Det kan vel tyde på at dei er gåen då. På den annan side er bruene heilt uta av posisjon når du jekkar opp. Det behøver ikkje å være slakk for det. Men det var det hos meg

Torsen67
06/03/13, 20:01
Stusser litt på det når jeg jekker opp. Ser ut som at bakre foring da får mye juling. Rart de ikke bruker samme foring som foran. Det gjorde de tidligere.

Robf90
06/03/13, 20:15
Byttet til disse fra trailerparts nylig.
Ser ut til at bakre foringen er tykkere enn originalt, men den er 3 delt. Er en ekstra cm med polyurethan over og under. Mulig det er for å avlaste "senter foringen"

Torsen67
06/03/13, 20:55
Byttet til disse fra trailerparts nylig.
Ser ut til at bakre foringen er tykkere enn originalt, men den er 3 delt. Er en ekstra cm med polyurethan over og under. Mulig det er for å avlaste "senter foringen"

Hvordan er de å kjøre med? Er det stivt til å begynne med?

GLTOslo
06/03/13, 21:14
Hvordan er de å kjøre med? Er det stivt til å begynne med?

Det fins vel ulike typer, men dei eg monterte var ikkje stivare. Det er vel først og fremst holdbarheit som skal være vesentlig bedre

Torsen67
06/03/13, 22:12
Ja, det er holbarheten som er viktig her. Vurderer å kjøre inn til oslo og hente et sett med bærebruer i morgen. Lettere å bytte dette enn å bytte den bakre foringa alene. Spesielt når man ikke har verktøy som presse etc.

Robf90
06/03/13, 22:16
Det fins vel ulike typer, men dei eg monterte var ikkje stivare. Det er vel først og fremst holdbarheit som skal være vesentlig bedre

Vanskelig å si for min del i forhold til original da bakre og fremre var rimelig slitte.
Men får håpe holdbarheten er vesentlig bedre enn originalt/vanlig gummi foringer

Sjakalen
07/03/13, 12:36
Jeg har fått samme problem ved bremsing. Drar først litt til høyre, så til venstre. Ekle saker. Lurer på om det er samme problem. Jeg kjøpte imidlertid fra scstyling med polyforinger. Må sjekkes. Problemet er at det KUN er 5000 km siden jeg skiftet disse.

GLTOslo
07/03/13, 13:20
Jeg har fått samme problem ved bremsing. Drar først litt til høyre, så til venstre. Ekle saker. Lurer på om det er samme problem. Jeg kjøpte imidlertid fra scstyling med polyforinger. Må sjekkes. Problemet er at det KUN er 5000 km siden jeg skiftet disse.

Høres heilt identisk ut som det eg hadde. Sidebevegelse kan nok være fleire ting, men eg merka det spesielt ved bremsing i sving i litt fart. Ein merka godt at spissinga forandra seg og at bilen overstyrte voldsomt når vekta vart flytta fram i bilen.

5000km på polyforingar var ekstremt. Mine (vanlige) varte i det minste 15000 km. Det kan sjølvsagt være fabrikasjonsfeil eller at dei har blitt ødelagt under montering? Du har ikkje montert feil vei? (feil side er faktisk mulig).

Eg tok for gitt at det var bremsene sidan eg "nettopp" hadde bytta bruer, men det var det altså ikkje. Ganske lett å legge seg på grusen å kjenne om det er slakk der da.

Torsen67
07/03/13, 13:41
Jeg presiserer igjen at foringene til hjelperamma også spiller inn. Jeg kjøpte de poly innsatsene til ipdusa.com og min drar ikke sideveis i det hele tatt. Er lett å montere og er verd å prøve.

Torsen67
09/03/13, 11:04
Da klarte jeg ikke å dy meg. Kjøpte disse bærebruene med poly. Blir nok ikke å bytte i helgen da jeg skal ta høyre motorfeste og litt annet plukk.

knetrom
27/03/13, 11:37
Fått byttet disse? Forhørte meg med scstyling, de anbefalte å ikke kjøpe propartsdelene de selger, heller gå for volvodelene de selger. Men da blir jo prisen mye mer.

Torsen67
28/03/13, 12:47
Nei, har ikke byttet de enda. Skal ta motorfester først. Må bare få bestilt de.
Hva var argumentet til scstyling for at man skulle holde seg unna disse bærebruene?

knetrom
28/03/13, 13:13
Siterer eposten, jeg spurte om det var med foringer i bærearmene:
Ja foringer er med, jeg vil absolutt anbefale å bruke Volvo original fremfor de andre, det er meget stor forskjell i kvalitet og levetid på foringene.
Så da kjøper jeg nok heller et annet sted, IPD har foringer som Meca selger som bedre enn originale men til høye priser, f.eks Meyle HD länkarm koster 750 på meca og 122 hos IPD, pluss frakt og moms selvsagt. Så om man skal ha litt diverse kan det lønne seg å kjøpe fra USA.