PDA

Vis full versjon : [FERDIG] SØRLANDSTREFFET 2013 på Næs Jernverksmuseum, Tvedestrand 01.06.13



glenn
14/02/13, 15:54
Hei

Vi ønsker velkommen til nytt Sørlandstreff den 01.06.13.

Treffet vil i år bli arrangert ved Næs Jernverksmuseum som ligger på Nesverk, dette er bare noen få km fra Tvedestarand hvor vi har vært de siste årene.
Vi gleder oss veldig til å ha treffet her da dette er perfekte omgivelser for et Volvo-treff og det er også mange andre interessante ting å se på her:D
Link til museets hjemmeside: http://www.jernverksmuseet.no/

Mer informasjon vil komme etterhvert som bitene faller på plass.

Håper på minst like godt oppmøte som vi har hatt i sentrum, og har dere spørsmål eller innspill så er dat bare å fyre løs!
Nettsiden vår vil bli oppdatert etterhvert: www.sorlandstreffet.no


mvh Glenn

Martin.S
14/02/13, 16:49
Det blir stas, kommer nok som vanlig.

Øyvind G
14/02/13, 17:16
Dette gleder vi oss til ja. :)

Kjetil Krømcke
14/02/13, 20:00
I år skal jeg ta turen :)

daols1
14/02/13, 22:36
jeg kommer og.. håper bare volvoen blir klar :)

Texascom
15/02/13, 13:40
Jeg kommer med to biler der den ene har fått facelift i vinter! :)
Vi fra Toten gleder oss!

Sveinung
15/02/13, 14:41
Datoen er notert. :)

sekse
15/02/13, 16:03
Notert datoen jeg også! Håper jeg ikke er på jobb :)

Steen
18/02/13, 06:25
Satser på tur i år også! :)

Loggy
18/02/13, 09:56
Hadde vært tøft å få med seg dette her...

Refinement!
18/02/13, 10:40
Satser på tur i år også! :)

Blir nok en god gjeng i år også, bare å bestille hytte;)

chrisbjorklo
20/02/13, 11:55
Kommer hvis bilen er ferdig! Blir i såfall mitt første år! :)

mister j
20/02/13, 12:42
Prøver å få det til ja.


Alt teit jeg skriver tillegnes herved autokorrekturen på min iPhone!!!

Texascom
20/02/13, 18:52
Hytte i boks ved sjøen på Moen camping :)

Henning Paulsen
11/04/13, 16:47
Dit skal jeg om det ikke kommer noe annet i veien :)

Hassel
14/04/13, 17:06
Will be there! :)

blue shadow
15/04/13, 20:21
kommer med denna....

http://www.garaget.org/?car=91589&image=3053613

SirKim
07/05/13, 21:42
jeg kommer som vanlig :) enten som tilskuer i år eller så får jeg vel dra med meg fargekartet..

Magnum
09/05/13, 21:25
Må bare begynne på bilen igjen jeg da, og prøve å rekke dette :)

Morgis
09/05/13, 23:02
Noen i nærheten svenskegrensa som skal på tvedestrandstreffet?
send meg en PM

Revell
09/05/13, 23:12
Siden jeg ikke kjører volvo per dags dato så får jeg smiske med svigerrinna mi om og låne V70n hennes den dagen :) Så da blir det V70 med senk og Konkav felger:P

sekse
23/05/13, 21:05
Ser ut som om jeg har fri! Noen fra Bergen/Vestlandet som skal nedover?

Texascom
24/05/13, 05:43
Grymt!
Kun ei uke til vi fra Toten sjekker inn på Moen Camping i Risør nå! :cool:

Michelle
24/05/13, 06:52
Jeg stiller i værtfall opp som vanlig :)

Steen
24/05/13, 08:22
Ser ut som om jeg har fri! Noen fra Bergen/Vestlandet som skal nedover?

Er en gjeng fra stavanger som skal nedover på fredagen

Hassel
24/05/13, 22:06
Blir nok å ta turen nedover ja :)

SirKim
24/05/13, 23:13
hvorfor er ikke treffet på den vanlige plassen i tvedestrand egentlig?

Øyvind G
25/05/13, 08:36
hvorfor er ikke treffet på den vanlige plassen i tvedestrand egentlig?

Tipper at det er pga. plass. Dette treffet vokser og gror for hvert år som går og man trenger da mere plass.
Lurer på om det blir noen "crusing" i år slik som det har hvert tidligere? Litt vanskeligere å få til nå som treffet er flyttet kanskje?

glenn
25/05/13, 20:44
Tipper at det er pga. plass. Dette treffet vokser og gror for hvert år som går og man trenger da mere plass.
Lurer på om det blir noen "crusing" i år slik som det har hvert tidligere? Litt vanskeligere å få til nå som treffet er flyttet kanskje?

Hei!
Vi har flyttet treffet mest på grunn av plassproblemer, samarbeidet vi har hatt med Tvedestrand kommune og Tvedestrand næringsforening har vært utrolig bra. I løpet av vinteren er det blitt bygget en ny drosjebu på rutebilstasjonen der hvor vi hadde utkjøring til tjennaparken, dette medfører at det ville bli svært vanskelig å komme utpå her med biler. Da vi fra før av har vært nesten oppe i maks utnyttelse av området så hadde vi ikke noe annet valg enn å lete etter gode alternative plasser. Næs jernverksmuseum pekte seg tidlig ut som det aller beste alternativet og vi arrangørene er overbevist om at dette kan bli en perfekt plassering. Anbefaler folk å ta en titt på museet hjemmeside, det er et imponerende anlegg som er bygd opp. Sørlandstreffet er også på Facebook, gå gjerne inn og "lik" oss der :)
Når det gjelder cruising så velger vi å ikke ha dette midt i treffet i år, men om det er interesse så går det jo an å ha en cruising i etterkant.
Håper virkelig det også i år er mange som tar turen, det er alle dere trivelige besøkende med flotte biler som er grunnen til at vi gidder å arrangere treff!

Vel møtt om noen dager :)

sekse
25/05/13, 23:03
Er en gjeng fra stavanger som skal nedover på fredagen

Blir nok å kjøre haukeli tror jeg :)

Texascom
29/05/13, 14:44
Snart helg og treff!

Stiller med en blå Volvo 240, brun V40CC, brun XC90 og en el. sølv S60R :)

Kjetil Krømcke
30/05/13, 05:29
Snart helg og treff!

Stiller med en blå Volvo 240, brun V40CC, brun XC90 og en el. sølv S60R :)

Kjenner at jeg gleder meg til å se bilparken din;)

SirKim
30/05/13, 23:02
http://forum.vccn.no/showthread.php?55734-Kolonnekj%C3%B8ring-til-S%C3%B8rlandstreffet-2013&p=762163#post762163

Revell
30/05/13, 23:27
Stiller med 760 Turbo i år :)

Maskinfilla
31/05/13, 19:00
Då fekk ein omsider start på Amazonsleden.
Etter å ha taua to og ein halv km kom det endelig fram noen dråper pangsin og etter noen host starta an.
Fekk vaska den til og med.

Så stiller med noe skjeiv støtfanger (etter kreativ tauestroppfeste i støtfangerholder...)
Og barnevogn. Viktig med tidlig påvirkning av odelsjinta. ;-)

SirKim
01/06/13, 01:22
trokke det gjør noen ting jeg :) jg kommer liksom i et fargekart liksom, med prøveskilt :p

Hassel
02/06/13, 09:18
Bildetråd? =)

Øyvind G
02/06/13, 13:57
Kom akkurat hjem fra et kjempetreff med knall bra vær! Synes det var mye finere å ha det på Jernverksmuseumet isteden for i sentrum. Premieutdelingen og plassering av biler må det jobbes lit med, men det blir fort sånn med et nytt sted.

Neste år burde dere prøve å få alle bilene på flat mark istende for at vi står i bakken. Det var masse plass der med uklippet gress som vi sikkert kan bruke for å løse dette. Premieutdelingen burde utføres i grupper slik som tidligere, ikke alle bilene på en gang. Det ble trangt og rotete.


Jeg har tatt noen bilder. Kan lage en bildetråd iløpet av dagen.

Øyvind G
02/06/13, 18:53
Link til bildetråd. (http://forum.vccn.no/showthread.php?55807-Bildetr%C3%A5d-S%C3%B8rlandstreffet-2013&p=763076&viewfull=1#post763076)

glenn
02/06/13, 19:33
Kom akkurat hjem fra et kjempetreff med knall bra vær! Synes det var mye finere å ha det på Jernverksmuseumet isteden for i sentrum. Premieutdelingen og plassering av biler må det jobbes lit med, men det blir fort sånn med et nytt sted.

Neste år burde dere prøve å få alle bilene på flat mark istende for at vi står i bakken. Det var masse plass der med uklippet gress som vi sikkert kan bruke for å løse dette. Premieutdelingen burde utføres i grupper slik som tidligere, ikke alle bilene på en gang. Det ble trangt og rotete.


Jeg har tatt noen bilder. Kan lage en bildetråd iløpet av dagen.

Tusen takk for tilbakemelding! Det er akkurat det vi trenger for å klare å lage et enda bedre treff til neste år!
Når man bytter plass er det mange ting å ta hensyn til som man kanskje ikke alltid "ser" før det er i gang.
Vi håper folk var fornøyd med jernverksmuseet og at dette er en plass vi kan bruke i årene som kommer.
Selv så hadde jeg ikke mulighet til å være der i år pga jobb, setter derfor voldsomt stor pris på bildene du legger ut!
Veldig fint hvis andre også gir oss ei tilbakemelding, det er alltid spennende å høre hva folket mener :)

SirKim
02/06/13, 20:28
Får si takk for et kjempefint treff jeg også :) Enig med Øyvind.G igrunn. Premieutdelinga var litt "rotete". Større plass kunne blitt utnyttet. Plassen var veldig fin. var NOE pollen der iallefall kan man si:p. Alle bilene ble gule, hehe. Litt kjedelig for oss alergikere bare. Men pollen er det jo overalt. Men virka som om det var ekstremt på den plassen bare !? Eller bare meg?

Jeg foreslår også å kanskje ha klare litt flere ressurser på innsjekkinga. Når kolonna vår kom, så ble det SYYKT lang kø så vi sperret veien for andre trafikanter..


Ellers er treffet meget bra! Veldig mye variert, spennende å se :) Ikke minst morro å se biler live som man har sett mye av inne på forumet her :) Sørlandstreffet har blitt en fast tradisjon for meg iallefall hvert år :) Gleder meg allerede til neste :)

Christian
02/06/13, 20:29
Til neste år kan dere klippe gresset ihvertfall. :p

Steen
02/06/13, 21:02
Var mye mere pollen I fjor da vi var nede I Tvedestrand :p

Øyvind G
02/06/13, 21:55
Som sagt så har jeg forståelse for at det er mye å tenke på med et nytt sted. Derfor jeg kommer med innspill. :)

Som Kim sier her, så går det også ann å gjøre innskjekkingen mer effektiv. Hvis dere ser litt på hvordan Ål treffet er så kan dere stjele mye derifra. Der ligger alt på PC. Har man hvert der tidligere så er det bare å printe ut da all info allerede er lagret.

På Ål treffet deles også utstillingsplassen opp i klasser et sted for Amazon, et for PV, et for 240, osv. Dette gjør alt mer systematisk og er en stor fordel når man skal velge ut en eller flere vinnere.

Sørlandstreffet er det eneste treffet som har noen form for underholdning. Da tenker jeg på baksetekastingen. Dette bør dere kanskje ha mere av slik at dagen fylles opp mer. Her kunne Ål treffet lært av dere. ;)


Jernverksmuseumet var knall, elsker steder som dette. Mye mere riktig enn å ha det på en parkeringsplass.


Ang. pollen, ja det var mye. Det er det overalt. Tror det faktisk er enda mer her hjemme en det var på sørlandet i helgen. Ikke stort å få gjort med det. Hadde det hvert dårligere vær hadde det hvert mindre pollen.

Hassel
03/06/13, 15:10
Jeg likte meg bedre nede i tvedestrand. Uten tvil.
Ikke minst så trekker det til seg flere folk som går rundt i byen som kanskje også titter innom. Savnet også kjøring igjennom byen.

Ikke fikk jeg følelsen av mere plass der heller :/

For min del så kunne jeg sett at det flyttes tilbake igjen. Skjønner at det kan være litt vanskelig det også!
Eller så er det jo alltid stas med treff da :) Ses nok igjen neste år uansett!

Øyvind G
03/06/13, 15:12
Jeg likte meg bedre nede i tvedestrand. Uten tvil.
Ikke minst så trekker det til seg flere folk som går rundt i byen som kanskje også titter innom. Savnet også kjøring igjennom byen.

Ikke fikk jeg følelsen av mere plass der heller :/

For min del så kunne jeg sett at det flyttes tilbake igjen. Skjønner at det kan være litt vanskelig det også!
Eller så er det jo alltid stas med treff da :) Ses nok igjen neste år uansett!

Savnet crusingen ja, men ikke stedet. Mye trivligere på Jernverksmuseumet. Hadde mer av plenen hvert klippet (bak der som bilen min stod) så hadde det hvert mye mer plass. På parkeringen i Tvedestrand er det nå bygget en Taxisentral (eller lignende) som gjør at det ikke lenger er mulig å ha treffet der.

Hassel
03/06/13, 15:20
Savnet crusingen ja, men ikke stedet. Mye trivligere på Jernverksmuseumet. Hadde mer av plenen hvert klippet (bak der som bilen min stod) så hadde det hvert mye mer plass. På parkeringen i Tvedestrand er det nå bygget en Taxisentral (eller lignende) som gjør at det ikke lenger er mulig å ha treffet der.

Ja dessverre. Syns det var ålreit i sentrum :)