PDA

Vis full versjon : Prisantydning.



Helgeland
14/02/13, 02:46
Mye vil dere tro denne bilen har av verdi ? Skal ikke selges, men lurer på hvor mye man eventuelt kunne fått for den, og hvor mye jeg kan forsikre den for osv.

Bilen er en 81 mod. 245 som er strippet fullstendig, skrapt vekk alt av tectyl, så sandblåst av ett profersonelt sandblåser verksted, hele gulvet innvendig, og utvendig og innerskjærmer. Sveiset nye inner og ytterkanaler + store deler av gulvet fra girkasse tunnellen og ut. Sveiset rust i hjulhus bak, og litt div. Så grunnet innvendig og utvendig, og lakkert orginal televerksblå innvendig og utvendig.Nye dører. 90 og nyere bakluke.93 mod. blått plysj inntriør med sentrallås. Automat kasse. B230FK motor med 531 topp og større turbo. Ca 200 hk.

Hvor mye kan denne bilen være verdt ?

Marius Skau
14/02/13, 03:05
Utifra info: 40-50k

Men med bilder er det enklere og gi en ca pris!
Har du kvitteringer på alt arbeid du prater om? Bilder?

Jannern
14/02/13, 09:05
enig med marius.. godkjenn motoren så øker den 10 lapper til ihvertfall :) spørs jo litt på hvordan interiøret er og hva du har av ekstrautstyr :)

Helgeland
14/02/13, 13:50
All rustsveisinga gjør jeg selv, så det finnes det ikke noe kviteringer på. Men motoren skal jeg få godkjent.Bilder har blitt tatt underveis av restaureringen. Men får det ikke til og legge dem ut her. Bilen er ikke ferdig enda heller. Men fra 30.000 til 50.000 kr sån ca da ?

kermitt
14/02/13, 14:27
helt klart 40-50 en plass om den er helt strøken som ferdig bil med godkjent motor. Strøken er ett veldig missbrukt ord, men strøken for min del er absolutt feilfri på alle måter. Ikke nødvendigvis original, men ingen defekter på noen måte.

Helgeland
14/02/13, 14:52
Burde jeg vurdere og få på den en annen farve en den orginale televerks blåe ? Eks. mørk blå farvekode 96 ? Må jo lakkeres innvendig alikevel.Vil tro at en bil med en fin fave er lettere og omsette en en med en stygg blåfarve......

kermitt
14/02/13, 15:00
Jeg personlig liker godt televerksblå, men det er smak og behag :p

Daruu
14/02/13, 15:02
Jeg er kanskje rar, men jeg mener en 70 tallsbil skal ha 70 talls farge.
Laserblå og andre "moderne" farger ser ikke ut på gammel 240 etter min mening.

Edit: Ser at du har 81 modell, men fargene var da sågodt som like på 80 tallet å :p

Øygard
14/02/13, 15:18
Televerksblå er ein veldig fin farge viss den er i god stand og helst metallic sånn som på min 245. Reknar med det er fargekode 215 det er snakk om?

larsverm
14/02/13, 16:29
På en slik bil som du gjennomarbeider fra bunnen og opp og gjør diverse oppgraderinger på, er det kanskje ikke så galt å avvike fra original farge heller. Men moderne og prangende lakker som hører til V70R o l, blir ganske feil på 240, etter mitt syn. Original farge er OK, men jeg synes nok også at blå gjør seg bedre i metallic...

volvo
14/02/13, 17:27
All rustsveisinga gjør jeg selv, så det finnes det ikke noe kviteringer på. Men motoren skal jeg få godkjent.Bilder har blitt tatt underveis av restaureringen. Men får det ikke til og legge dem ut her. Bilen er ikke ferdig enda heller. Men fra 30.000 til 50.000 kr sån ca da ?



Det tror jeg er bra tippet 30 - 50. Absolutt maks 50. (Å tro på borti 60, er en drøm for en oppsveiset 81 mod., uten noe annet spes enn FK.)
At motor er godkj., og bilen ellers fremstår ryddig å pen er da lagt til grunn

En kan jo si at det er vell å bra at en bil sveises opp.
Men en "urørt" bil som er tett opptil rustfri, bør har en god del høyere verdi ,
enn en tilsvarende som er sveiset opp i alle kanter og hjørner.

Ellers synes jeg at televerks blå fargen i topp stand på en 81mod. og ellers pen bil, er veldig pent.
Som en del andre også mener, kan bilen bli håpløs om en prøver seg på mer "moderne/fancy" farger.

Revell
14/02/13, 17:35
Televerksblå eller 601 Rød eller 019 Svart det er farger jeg mener kler 240 :)

jacobsen
14/02/13, 20:23
Televerksblå er ein veldig fin farge viss den er i god stand og helst metallic sånn som på min 245. Reknar med det er fargekode 215 det er snakk om?

Hvis den er metallic er det vel strengt tatt ingen Televerksblå lengre :p

Helgeland
15/02/13, 01:01
Farvekode 96 som jeg tenker på er en mørkeblå farve som kom opprinnelig på Amazon fra og med 67 mod. Gikk helt frem til 240 92 mod.

96 Pacific blue Amazon 1967-70. 140/240 1973-1992.

Helgeland
15/02/13, 04:09
Hvis det er noen her som har lyst og se bilder av prosjektets gang, og som samtidig er på Facebook, så kan dere gå inn på http://www.facebook.com/volvolars.
Eller søke meg opp på Lars Volvolars Helgeland, legge meg til som venn, skriv vccn som mld. når du legger meg til, slik at jeg vet hvor du har meg fra.Da får du tilgang til mitt album "Prosjekt 245" som omhandler denne bilen, og ett album med ca 150 forskjellige div. Volvo modeller.Ett album med egne bilder fra Ivanssons Bilskrot i Tøcksfors, ett album med bare bergningsbiler osv. Alt for den bil inntereserte altså ! :)

Helgeland
22/02/13, 06:27
Er det noe mere en ventilerte skiver som må til for og få godkjent de 220 hk som er max i en 240 ?