PDA

Vis full versjon : 740 starter ikke, dynamo?



E.GRØNDAHL
13/05/10, 23:33
Hei!

Volvoen døde plutselig mens jeg drev å kjørte, eller beggynte å gå litt rart først, åsså stoppet den helt. vrei om nøkkelen men ikke noe skjedde, så ladet opp batteriet og da virket den, men så stoppa den igjen:P så kjøpte et nytt batteri, men etter et par dager ble den helt lik og stoppet igjen. er det da dynamoen som er gåen? denne er relativt ny! og det er dyrt for nye hehe.

mvh TAZZ

Christian
13/05/10, 23:34
Vil si det høres sånn ut!
Sjekka ladespenninga?

Oldren
13/05/10, 23:37
Ta ut spenningsregulatoren å sjekk børstene;)

InFernuz
14/05/10, 00:12
Samme skjedde med min, men jeg ville sjekket børstene jaa for det var det som var feil på min og den kom seg med en gang etterpå :)

JørnM_940
14/05/10, 00:25
Om det er noe med dynamoen, er det mest sannsynlig at det børstene/regulatoren, og den koster vel en 50 kr eller noe:) Kan også være sleperingen/kommuntatoren som børstene går mot, er utskiftbar den også men krever litt mer skruing. Får en brukt Bosch-dynamo for 4-500 kr hos høggern, kost på nye børster til 50-100 kr så har du dynamo leenge:)

E.GRØNDAHL
14/05/10, 13:52
Okok, takker for svar, skal få sjekket børstene i løpet av helga håper jeg:D eller så tar jeg en tur på nærmeste høggeri å kjøper en ny/brukt.

ChrML
14/05/10, 17:12
Er vel best å bare måle ladespenningen først så du vet om det faktisk er dynamoen som ikke lader Men høres jo veldig sånn ut da.

OddOpd
16/05/10, 11:44
Sjekk ledningen fra dynamoen til motorblokka (gods). ligger under dynamoen, ser den ikke åven ifra.
Den var av på min, og da ladet den ikke.