PDA

Vis full versjon : hva tror dere min bil er verdt ?



newgarden
11/02/13, 18:41
pga førstegangstjeneste må jeg selge bilen min, det er en v70 1998mod som har rulla 290tusen.
jeg har montert VIP leppe foran, rutegrill, lokk over lyktepusserne.
montert xenonpærer i fjærnlys og tåkelys.
den har sota ruter fram til bakrutene og vindavisere på alle rutene, montert 3" effektanlegg fra JT superflow fra katalysator og ut.
bilen har justertbart senkesett (60/40) med TUV papirer. nylig byttet olje, filter, tenningsdeler. er heller ikke lenge siden jeg byttet det meste i forstillingen, diverse annet som er montert er spoiler og US parklys.
interiøret i bilen er meget pent, lyst skinn med tre detaljer. en pen kombinasjon. førersetet er litt slitt men ingen hull eller rifter.
satt inn 7" DVD spiller og focal frontsett, sammen med basskasse spiller dette veldig bra, bilen ble eu-godkjent for ett år siden med 0 feil, bilen har cruisekontroll, aircondition og kjørecomputer, alt funker uten noen feil, kjøpte inn større batteri til bilen i fjor vinter, 3 år garanti igjen på det.
termostat og frostvæske er nettopp byttet, regreim og vannpumpe ble byttet på 240000, sammen med utvendig reim.

motoren i bilen er egentlig en 2.0 10v, men nå står det en 2,5 20v i bilen, det som er negativt med dette er at den går ujenvt på tomgang når den blir varm, men hvis det står på tomgang og putrer i ca 3minutter, øker turtallet også detter detter det ned igjen til normalt turtall, og bilen går helt normalt og sånn som den skal etter det, har prøvd å finne ut av dette men har ikke kunnskap eller tid til dette nå. så derfor vil jeg selge den sånn som den er,

hva tror dere jeg kan få for en sånn bil med en sånn feil?

håper på seriøse svar.
mvh Jørgen

2483
2482

Revell
11/02/13, 18:47
er motoren Godkjent da? vil vel si rundt 30-50.000kr for den som den står.

newgarden
11/02/13, 18:59
nei, motor er ikke godkjent, tror du jeg kan få så mye med den motorfeilen?

kjetil850
11/02/13, 19:07
Angående ugjevn tomgang er det vell bare å prøve å rense tomgangsmotoren på bilen? funka på min bil iallefall ;)

newgarden
11/02/13, 19:11
tviler på at det er det som er feilen. vi ltro at det er noen sensorer som ikke leser hverandre, siden det er 10V og 20V....

Revell
11/02/13, 19:11
nei, motor er ikke godkjent, tror du jeg kan få så mye med den motorfeilen?
Det er med tanke på senkesettet, Eksosen og slike ting:) Hadde motoren vært helt i orden hadde jeg ikke vært redd for og betalt 50k for den:) Men ett spm hvor fikk du tak i det store merket i bakre siderute?

newgarden
11/02/13, 19:15
det er jo ellers en veldig gjennomført bil.. er bare den jævla tomgangen som er problemet...! hehe Stationwagon racing team :) er en gjeng i Tønsberg som har laga disse :)

Revell
11/02/13, 19:23
kult merke :p

newgarden
11/02/13, 20:20
så hva tror du jeg vil få for den per dags dato?

Svirre
11/02/13, 22:23
Tomgangsregulatoren som er sliten. Stadard feil på alle eldre 5'er motorer. Prøv å rens selve regulatoren og deretter kontaktstykke i begge ender og bøy litt på stikkene for å lage bedre kontakt.

EDIT: Ordne papirer på motorbytte også, så blir det mye enklere i hvertfall å få solgt den.

Revell
11/02/13, 22:46
så hva tror du jeg vil få for den per dags dato?30.000kr som den står nå kanskje:)

kjetil850
11/02/13, 23:09
Tomgangsregulatoren som er sliten. Stadard feil på alle eldre 5'er motorer. Prøv å rens selve regulatoren og deretter kontaktstykke i begge ender og bøy litt på stikkene for å lage bedre kontakt.

EDIT: Ordne papirer på motorbytte også, så blir det mye enklere i hvertfall å få solgt den.

SOm jeg sa lenger opp. prøv dette.

http://www.volvoforum.no/tips_triks/850_tomgangsmotor.htm