PDA

Vis full versjon : Montere original Xenon, men uten visker/spyler og høydegiveren på bakakselen..



Torsen67
11/02/13, 14:50
Altså, dette er xenonlampene som man kunne få på 03-04 mod. Samme som R mener jeg det er, men bare i sort.
Hvordan blir dette med teknisk kontroll og eu godkjenning? Bare rot og hodebry?

Tore
11/02/13, 15:10
Det kan fort bli det ja; Godkjent xenon krever automatisk høydejustering av lysene samt lyktespylere. Uten dette skal den strengt tatt ikke passere EU; kommer bare an på hvor "våken" kontrolløren er...

Børge Vikebø
11/02/13, 15:19
Tror dette kommer an på kontrolløren som Tore sier. fort at de bare sjekker lykteglassene for merkingen for xenon, men glemmer å sjekke at spylere faktisk er der samt reguleringsmekanismen bak..

Torsen67
11/02/13, 15:43
Føler at det ville hjulpet med høytrykksspyler på lampene da disse er mest synlige. Hva med å ettermontere det? Bare kjas det og? :)

Børge Vikebø
11/02/13, 15:52
Da må du vel kanskje skaffe fanger fra v70 uten lykteviskere. Jeg har ikke det på min, trolig ganske kurrant å montere spylerdyser fra 06 v70 på denne fangeren, men har ikke gjort det selv.

Torsen67
11/02/13, 16:14
Kan jo se om jeg finner komplett spyleranlegg på bildelsbasen. Kan jo være mulig å koble det slik at det spyler på lyktene når det spyler på vindu slik at man kan unngå omprogrammering. Kjenner jeg har lyst til å få på disse lampene :)

GLTOslo
11/02/13, 20:04
Har alle biler med xenon lyktespylere? Min er fra Tyskland og har riktignok halogen, men har aldri hatt lyktespylere

mister j
11/02/13, 20:12
Har alle biler med xenon lyktespylere? Min er fra Tyskland og har riktignok halogen, men har aldri hatt lyktespylere

Krav om det ja...
Det sier loven :D



Alt teit jeg skriver tillegnes herved autokorrekturen på min iPhone!!!

Torsen67
11/02/13, 20:24
Min har hverken spyler eller pussere. Regner med at det går an å borre hull til disse. På bildelsbasen får man spylertank som er beregnet for to pumper, pumpe og komplette spylere med slange. Burde kanskje ikke være så hokus pokus?

mister j
11/02/13, 20:41
Tanken passer ikke i hjulhuset på din bil, er et helt annen innfestning :(
Er faktisk lettere å finne seg en fanger med "brønner" til lykteviskerene. Disse er plug N' play. Samt at det er mye mere effektivt i snøvær, og bruker bare en brøkdel av spylervæske.
På min var det heller ikke lykeviskere, men et ublidt møte med et rådyr, fikset ny fanger m/brønner til meg.

Da er det bare å begynne å leite etter rådyr :D


Alt teit jeg skriver tillegnes herved autokorrekturen på min iPhone!!!

Torsen67
11/02/13, 21:10
Ok, men hvis man kan hente spylerveske i fra originaltanken til viskerne, da burde det vel også gå an å hente spylerveske til dysene også?
Tenkte da på å feste en pumpe som hjelper på trykket underveis. Utfordringen er vel kanskje å få koblet pumpen til strøm? Eller er jeg helt på jordet nå? :)

mister j
11/02/13, 21:56
Blir noe "jallamikk"
Men er fullt mulig å få til :)
Men du kommer til å få gavekort på den plassen du kjøper spylervæske, for du kommer til å bruke MYE... ;)
Orginale spylere, spyler bare hver fjerde gang du bruker vindusspylerene...


Alt teit jeg skriver tillegnes herved autokorrekturen på min iPhone!!!

Torsen67
11/02/13, 23:39
Kanskje bare montere noen "dummy" dyser:)

Torsen67
11/02/13, 23:41
Men hvordan er det med viskere? Bruker den den eksisterende pumpen og spyler lyktene hver gang man spyler vinduet?
Går det ikke da også en del veske?

mister j
12/02/13, 07:15
Men hvordan er det med viskere? Bruker den den eksisterende pumpen og spyler lyktene hver gang man spyler vinduet?
Går det ikke da også en del veske?

Jo, men disse bruker bare en brøkdel av mengden spylervæske.


Alt teit jeg skriver tillegnes herved autokorrekturen på min iPhone!!!

Simen Leira
14/02/13, 19:31
jeg har lykteviskere som spyler spyleveske på min , går det ikke bare å montere 2 spyledyser fra de gamle hulla til lykteviskerne ? :)

aarnes
14/02/13, 21:10
Blir noe "jallamikk"
Men er fullt mulig å få til :)
Men du kommer til å få gavekort på den plassen du kjøper spylervæske, for du kommer til å bruke MYE... ;)
Orginale spylere, spyler bare hver fjerde gang du bruker vindusspylerene...
Alt teit jeg skriver tillegnes herved autokorrekturen på min iPhone!!!
Og de spyler kun når du har nærlys på, og ikke uansett pokkern som C70'en gjør

Alt teit du skriver tilegnes herved din klysete holdning, mister j :-)

Torsen67
14/02/13, 21:49
Hmm, kanskje jeg skal gjøre som Simen sier. Blir sikkert ikke rare trykket men burde være lett å få til. Henter uansett lyktene i morgen så får vi se.

mister j
14/02/13, 21:52
Alt teit du skriver tilegnes herved din klysete holdning, mister j :-)

Var da fælt til "aggressiv" holdning til fiskebønner med epler fra sør da :D
Bare såvidt jeg gidder å komme på besøk når jeg skal til Oslo i uke 9 ;)


Alt teit jeg skriver tillegnes herved autokorrekturen på mitt eple!!!

mister j
14/02/13, 21:55
Hmm, kanskje jeg skal gjøre som Simen sier. Blir sikkert ikke rare trykket men burde være lett å få til. Henter uansett lyktene i morgen så får vi se.

Vil komme ut noe av dysene, så vil sikkert holde til en PKK ;)


Alt teit jeg skriver tillegnes herved autokorrekturen på min iPhone!!!

Torsen67
14/02/13, 22:19
Ja det er pkk som er viktigst i første omgang;)

Torsen67
17/02/13, 21:02
Satte på de nye lyktene i går kveld. Ser at jeg har to motorer på spylertanken allikevel. Er det da en til frontruta og en til bakruta? Trodde den til bakruta satt bak?

Christian
17/02/13, 22:59
Er nok en til hver, ja.