PDA

Vis full versjon : Typiske feil med setevarme foran.?



Stig-Arne
11/02/13, 11:18
Setevarmen i førersetet er defekt, sikringen er hel.
Hvor mange Ohm skal elementet være på?
Er rygg elementet og sete elementet koblet serie, slik at ingenting fungerer om det ene ryker?

Stig-Arne
14/02/13, 19:26
Ikveld har jeg feilsøkt litt videre.
Forsøkte å flytte over SHM (seat heating module) fra høyre til venstre side (høyre side var iorden)
Ble ingen varme og feilkode: CCM-B103401 Left Front Seat Heater element - general electric failure
Hadde også feilkoden: CCM-B103087 Left Front Seat Heater Element - Bus Signal / Message Failures - Missing Message.. Denne ble dog ikke funnet aktiv når jeg byttet om på modulene.

Kan jeg fastslå da at elementet er røket?
Noen som aner hva elementet koster i rene kroner?

Takk!

Turbo Garage
15/02/13, 15:10
Mulig du bare mangler bus signal. Kanskje det bare er å programere opp igjen slik at modulen og bryter snakker sammen.

Stig-Arne
15/02/13, 17:18
Mulig mulig. Men nå forsvant jo den feilkoden med manglende bus signal, mulig den feilen lå etter sist gang jeg forsøkte å feilsøke litt med målinger, hadde jo ute kontaktene til SHM modulen da.
Men nå venter jeg på svar ifra Volvo om de dekker rep. av dette, da bilen er innenfor 5 år, men over 100 000 km grensen for reklamasjon.
Nytt varmeelement kostet 1500 kr før rabatter.

Turbo Garage
15/02/13, 17:21
Da får vi tro det ordner seg.
Prisen er vel kun del?
Sikkert litt jobb og bytte også da.

Stig-Arne
15/02/13, 18:00
Prisen var bare for delen ja.
Om det skulle vise seg at volvo ikke dekker noe som helst, så kommer jeg til å gjøre jobben selv