Vis full versjon : Typiske feil med setevarme foran.?
Setevarmen i førersetet er defekt, sikringen er hel.
Hvor mange Ohm skal elementet være på?
Er rygg elementet og sete elementet koblet serie, slik at ingenting fungerer om det ene ryker?
Ikveld har jeg feilsøkt litt videre.
Forsøkte å flytte over SHM (seat heating module) fra høyre til venstre side (høyre side var iorden)
Ble ingen varme og feilkode: CCM-B103401 Left Front Seat Heater element - general electric failure
Hadde også feilkoden: CCM-B103087 Left Front Seat Heater Element - Bus Signal / Message Failures - Missing Message.. Denne ble dog ikke funnet aktiv når jeg byttet om på modulene.
Kan jeg fastslå da at elementet er røket?
Noen som aner hva elementet koster i rene kroner?
Takk!
Turbo Garage
15/02/13, 15:10
Mulig du bare mangler bus signal. Kanskje det bare er å programere opp igjen slik at modulen og bryter snakker sammen.
Mulig mulig. Men nå forsvant jo den feilkoden med manglende bus signal, mulig den feilen lå etter sist gang jeg forsøkte å feilsøke litt med målinger, hadde jo ute kontaktene til SHM modulen da.
Men nå venter jeg på svar ifra Volvo om de dekker rep. av dette, da bilen er innenfor 5 år, men over 100 000 km grensen for reklamasjon.
Nytt varmeelement kostet 1500 kr før rabatter.
Turbo Garage
15/02/13, 17:21
Da får vi tro det ordner seg.
Prisen er vel kun del?
Sikkert litt jobb og bytte også da.
Prisen var bare for delen ja.
Om det skulle vise seg at volvo ikke dekker noe som helst, så kommer jeg til å gjøre jobben selv
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.