PDA

Vis full versjon : V50 On Call



Mceven
10/02/13, 23:03
Hei.
Litt usikker på om dette blir rette stedet å skrive første post, men jeg prøver.
Har nettopp kjøpt meg V50, 2012 modell. Den har bl.a. On Call systemet installert, men jeg sliter med å få det i gang. Da jeg hentet bilen hos Volvo forhandler, ble den gjort klar for at jeg skulle kunne linke tlf (iPhone 5) og bilen sammen. Jeg prøver å gå gjennom registreringen på telefonen og alt går bra helt til steg 3(av 3). Da skal jeg trykke On Call knappen i bilen mens telefonen leter. Og slik kan den stå og lete i det uendelige. Har prøvd et par dager, men det samme skjer hele tiden. Telefonen blir bare stående å lete. Har kansellert oppsettet etter 20 minutter for det kan da ikke være mulig at det skal ta lengere tid enn det??

Er det noen som har tips til hva jeg kan prøve? Dersom jeg ikke får det til selv, bærer det rett tilbake til forhandler i løpet av uka.

gull pilen
11/02/13, 07:56
Hei.
Litt usikker på om dette blir rette stedet å skrive første post, men jeg prøver.
Har nettopp kjøpt meg V50, 2012 modell. Den har bl.a. On Call systemet installert, men jeg sliter med å få det i gang. Da jeg hentet bilen hos Volvo forhandler, ble den gjort klar for at jeg skulle kunne linke tlf (iPhone 5) og bilen sammen. Jeg prøver å gå gjennom registreringen på telefonen og alt går bra helt til steg 3(av 3). Da skal jeg trykke On Call knappen i bilen mens telefonen leter. Og slik kan den stå og lete i det uendelige. Har prøvd et par dager, men det samme skjer hele tiden. Telefonen blir bare stående å lete. Har kansellert oppsettet etter 20 minutter for det kan da ikke være mulig at det skal ta lengere tid enn det??

Er det noen som har tips til hva jeg kan prøve? Dersom jeg ikke får det til selv, bærer det rett tilbake til forhandler i løpet av uka.

prøvd å google for å se om det er noen andre som har samme problem.. apple har jo litt sært bluetooth system så er faktisk ikke sikkert iphone er kompatibelt med volvo on call...

Mceven
11/02/13, 10:26
Har prøvd å google, tro meg :)
Men On Call systemet går vel ikke på Bluetooth? Bluetooth fungerer forresten optimalt, både opp i mot handsfree og audio. On Call har jo en egen app som virker via internett, men som nevnt sliter telefonen med å koble seg opp.

Mceven
12/02/13, 00:35
Av en eller merkelig grunn gikk det plutselig å linke tlf og bil sammen. On Call systemet er nå oppe og går :)

MadAss
14/02/13, 20:20
OnCall systemet har vært nede. Vet ikke når det var oppe å gå igjen, men kan jo være du har vært rammet av

AndreLuddvik
15/02/13, 09:08
Vet ikke om de har sagt det, men du må stå utendørs når du trykker på oncall knappen.

Mceven
15/02/13, 12:26
Joda, jeg stod utendørs alle gangene jeg prøvde. Når jeg fikk det til å virke hadde jeg akkurat tatt en liten kjøretur og bilen stod på tomgang. Da gikk det med en gang.

AndreLuddvik
15/02/13, 12:51
Står vel i manualen at det kan ta opp til 20 minutter før bilen har etablert kontakt og funnet possisjon hvis den har stått inne en stund.

Stod hvertfall det i min, dog det er en 08.

Ivar Hestø
16/02/13, 00:09
prøvd å google for å se om det er noen andre som har samme problem.. apple har jo litt sært bluetooth system så er faktisk ikke sikkert iphone er kompatibelt med volvo on call...

Volvo reklamerer jo med apple som ypperlig til å koble sammen med bilen. Både på on-call-reklamene og i utstyrslistene står det de passer ypperlig sammen.

gull pilen
18/02/13, 08:23
Volvo reklamerer jo med apple som ypperlig til å koble sammen med bilen. Både på on-call-reklamene og i utstyrslistene står det de passer ypperlig sammen.

okei, vet veldig lite om apple annet enn at det er noe sært på enkelte områder...