PDA

Vis full versjon : Volvo V40 r-design



Fjellrypa
10/02/13, 21:36
Hei!

Jeg skal bestille en ny V40.
Er det lurt av meg å bestille en r-design?
hva mener dere? :)

Martin.S
10/02/13, 22:06
Klar det er lurt. Ser jo bedre ut:)

Fjellrypa
19/02/13, 20:12
Da har jeg bestilt en icewhite Volvo V40 R.design :-) Blir digg :-)

aarnes
19/02/13, 23:03
Tidenes spørsmål... :p

Martin.S : du avgjorde tydeligvis om Fjellrypa skulle bruke 15k ekstra på bil med tidenes mest ufornuftige svar :D

Martin.S
19/02/13, 23:31
Hehe:P

Fjellrypa
20/02/13, 12:38
:-) Var nok ingen andre enn meg selv som avgjorde den saken! Men er mange som har frarådet meg det,p.g.a. bilen er senket 10 mm. Og mange mener det går utover kjøreegenskapene på de veiene vi har her i Norge.Og 15 kr ekstra for å få en R-design stemmer ikke helt :-) Tror du må sjekke prislista litt nærmere aarnes :-) Kanskje lurt å ta på seg brillene :-)

gull pilen
20/02/13, 14:34
:-) Var nok ingen andre enn meg selv som avgjorde den saken! Men er mange som har frarådet meg det,p.g.a. bilen er senket 10 mm. Og mange mener det går utover kjøreegenskapene på de veiene vi har her i Norge.Og 15 kr ekstra for å få en R-design stemmer ikke helt :-) Tror du må sjekke prislista litt nærmere aarnes :-) Kanskje lurt å ta på seg brillene :-)

de 10mm senk merker du ingenting til utenom at bilen er mer sportslig å kjøre.. kjører med 20mm senk på ene v50en min og det går fint overalt(orginale fjører) og den andre står det coilovere på som er justert så langt ned det går(60-65mm senk) det og går stortsett veldig fint å kjøre med..

volvoRsport
20/02/13, 14:36
:-) Var nok ingen andre enn meg selv som avgjorde den saken! Men er mange som har frarådet meg det,p.g.a. bilen er senket 10 mm. Og mange mener det går utover kjøreegenskapene på de veiene vi har her i Norge.Og 15 kr ekstra for å få en R-design stemmer ikke helt :-) Tror du må sjekke prislista litt nærmere aarnes :-) Kanskje lurt å ta på seg brillene :-)

Prisdifferansen i forhold til en Momentum (R-design har Momentum utstyrsnivå) er ikke mer enn 23K, så han er bare 8K unna. 15K betyr forresten 15 000kr, ikke 15kr ;)

Fjellrypa
20/02/13, 19:18
Takk for svar gull pilen :-) Eneste fornuftige svaret jeg har fått her :-) V50 er en fantastisk god bil!! Er det jeg har nå.2009 mod.volvoRsport: Vet at R-design er momentum utstyrsnivå,så kan man jo velge hva man vil ellers av ekstra utstyr man vil ha på bilen!!

aarnes
23/02/13, 11:11
Fjellrypa: det var ment som en dose humor.
Jeg ville ikke vurdert å kjøpt en ny bil uten R-designpakke :-) 15000kr var bare et tall som falt ut av hodet på meg.
Legg ut noen bilder av bilen da, lag deg en egen prosjekttråd e.l. - morro å se litt annet enn S60 og V70

Fjellrypa
24/02/13, 00:22
aarnes: Bilder kommer etter hvert :-) Får den i månedskiftet mars-april. :D Er jeg heldig,kan den komme et par uker før. :rolleyes:

stens
24/02/13, 18:00
Eg har v40 r-design rebel blue, fekk bilen sist fredag! Og vil sei sei at r-design e absolutt verdt kvar einaste kr;)

Fjellrypa
24/02/13, 22:47
stens:Gratulerer med NY bil ;) Er en kjempekul farge,men turte ikke å være så dristig med fargevalget!!! Min er Icewhite,med sota ruter ;) R-design er jo bare såååå mye penere å se på,men har aldri kjørt den.Hvor lang tid tok det fra du bestilte bilen til du fikk den??

joso
24/02/13, 23:25
Bestilte min midt i januar, med beskjed om produksjonsstart uke 7, og antatt levering til forhandler 11-17 mars. Mandag 18 februar kom bilen til forhandleren:D kjører forbi forhandleren hver dag på vei hjem fra jobben og så at den sto utenfor. Fikk beskjed om ca. levering ons. 27 februar. Tidlig hjem fra jobb, og gå bort for å hente bilen (10 min) ;) den dagen.
Min er titanium grå (465 tror jeg fargekoden var), sota ruter, sportschassi (10 mm senket), plusspakke med VOC, intropakke R design, premium sound lydpakke, DAB, RTI navi, 18" Ixion sommer, og 16" vinter. Charcoal delskinn seter.

Fjellrypa
25/02/13, 00:18
joso: Da er vel eneste forskjellen på din og min bil fargen,og at jeg har helskinn ;) Jeg har også bestilt med premium sound lydpakke,og er veldig spent på om det er like fet lyd i det som de skriver om i VG :rolleyes: Grattis til deg med nytt glis....

stens
25/02/13, 04:45
stens:Gratulerer med NY bil ;) Er en kjempekul farge,men turte ikke å være så dristig med fargevalget!!! Min er Icewhite,med sota ruter ;) R-design er jo bare såååå mye penere å se på,men har aldri kjørt den.Hvor lang tid tok det fra du bestilte bilen til du fikk den??
Hehe bestilte min 12 desember, så tok litt tid då, men vil sei at me panorama tak og Sota ruter så er de ein kombinasjon faktisk me rebel blue fargen :)

joso
25/02/13, 11:51
joso: Da er vel eneste forskjellen på din og min bil fargen,og at jeg har helskinn ;) Jeg har også bestilt med premium sound lydpakke,og er veldig spent på om det er like fet lyd i det som de skriver om i VG :rolleyes: Grattis til deg med nytt glis....

Hvis du har brukt konfigurasjonsprogrammet på volvocars.no, så vær obs på at introduksjonspakke til R-design kun inneholder ryggekamera med ryggesensor, og ikke frontsensor og parkeringsassistent.
Oppdaget det først da jeg var innom for å kikke på bilen, og sa i fra til forhandleren. Det var en en feil i programmet på nettsiden til Volvo mente han, for når han valgte det i sin ordrebestilling kom det ikke med. Ingen stor greie, men hadde vært kjekt å ha de få gangene man trenger å lukeparkere. Så lenge man ikke gjør dette ofte blir man heller ikke særlig god på det.:)
Under navnet på intropakkene står det les mer, og der står det korrekt oppført ser jeg nå men ikke når du faktisk legger den til.

Fjellrypa
25/02/13, 17:20
Jeg har bestilt med parkeringssensor foran og bak + ryggekamera.Får jeg da parkeringsassistent?? Er det ikke standard med sportschassi på R-design??? Noen mener det er,og noen mener det ikke er!!!

joso
25/02/13, 18:00
Jeg har bestilt med parkeringssensor foran og bak + ryggekamera.Får jeg da parkeringsassistent?? Er det ikke standard med sportschassi på R-design??? Noen mener det er,og noen mener det ikke er!!!

Hvis det er intropakke R-design du har valgt, inneholder den kun kamera og sensorer bak. Sjekk under les mer der pakketilbudene står, der står det korrekte innholdet, men når man legger til pakka får man spørsmål om det skal legges til ryggekamera, parkeringssensor foran og bak, og parkeringshjelp. Villedende så det holder.
Da jeg satte sammen min og fikk tilsendt pdf dokumentet med spesifikasjonene på epost sto det til og med der at sensorer foran og parkeringshjelp var på plass, men nå har bilen kommet, og ingen sensorer der.
Tror det er snakk om 2.000,- kr i tillegg, og jeg hadde tatt det med. Sjekk med forhandleren din. Du kan vel fortsatt endre spesifikasjonene en stund etter bestilling. Har sendt en mail til Volvo og forklart problemet. Forhandleren min visste ikke om det før jeg gjorde han oppmerksom på det.

Sportschassis koster 2.500,- og står oppført under valget "Eksteriør"/"Komfort", og senker bilen 10mm + at den blir noe stivere. I følge tester jeg har lest kler dette bilen godt kjøremessig.

Håper du rekker å endre spesifikasjonene på bilen din før det er for sent :), dumt at jeg gikk glipp av det, men blir nok fornøyd med bilen uansett. Er også veldig spent på om Premium anlegget er verdt pengene. Skal komme med tilbakemelding til deg når jeg får prøvd det litt. Får som sagt tidligere bilen på onsdag hvis alt klaffer.

Fjellrypa
26/02/13, 12:20
joso:Takk for en utfyllende opplysning :D Dumt at du gikk glipp av det utstyret du ønsket på bilen din :( men håper du blir fornøyd likevel :o Jeg snakket med forhandleren i dag,og har fått beskjed om at min bil kommer med parkeringsassistent.100% sikker var han,så da gjenstår det å se ;) 2.000,- kr i tillegg har du helt rett i.Gleder meg til tilbakemelding fra deg,når du har fått testet ut Premium anlegget ;)

joso
26/02/13, 17:29
joso:Takk for en utfyllende opplysning :D Dumt at du gikk glipp av det utstyret du ønsket på bilen din :( men håper du blir fornøyd likevel :o Jeg snakket med forhandleren i dag,og har fått beskjed om at min bil kommer med parkeringsassistent.100% sikker var han,så da gjenstår det å se ;) 2.000,- kr i tillegg har du helt rett i.Gleder meg til tilbakemelding fra deg,når du har fått testet ut Premium anlegget ;)

Fikk du med sportschassis også?

Fjellrypa
26/02/13, 18:31
Ja jeg kunne endre på bilen frem til 6/3 ;)

joso
26/02/13, 20:42
Glimrende, fikk telefon fra forhandleren i dag, og kan hente min i morgen :D. Har du fått vite hvilken uke produksjonsstart på bilen din er?

Fjellrypa
26/02/13, 21:37
Nei det sa han ingenting om,men selger skulle sjekke status på bilen fremover og ringe meg underveis ;) Håper det går fortere enn 2 mnd. som de sa,etter at den var bestilt :o Da kan får du bare rigge deg til bak rattet i morgen,og gnu opp anlegget :D Håper det blir heftige saker :D Lykke til,og kjør forsiktig :cool:

joso
26/02/13, 21:43
Nei det sa han ingenting om,men selger skulle sjekke status på bilen fremover og ringe meg underveis ;) Håper det går fortere enn 2 mnd. som de sa,etter at den var bestilt :o Da kan får du bare rigge deg til bak rattet i morgen,og gnu opp anlegget :D Håper det blir heftige saker :D Lykke til,og kjør forsiktig :cool:

Takk, og skal selvfølgelig kjøre forsiktig :D. Kommer med tilbakemelding og bilder om ett par dager. Det blir nok ikke noen innlegg fra meg her på forumet i morgen :rolleyes:, fint vær er det meldt her også :cool:

stens
26/02/13, 22:39
Ja ta og last opp nåken bilder i måro ;)

stens
26/02/13, 22:47
Joso, Hehe eg er i Porsgrunn fortida på jobb! Møtte sikkert på deg lånes veien ein dag då!

joso
26/02/13, 22:59
Joso, Hehe eg er i Porsgrunn fortida på jobb! Møtte sikkert på deg lånes veien ein dag då!


Ikke umulig. I følge forhandleren så er det den første V40 R-design de leverer ut :D

stens
26/02/13, 23:31
Har kje sitt Nåken ennå, ja men de e jo grett! ;) va ein av di første i hgsd så fekk v-40 r-design, jaffal me blå fargen

joso
26/02/13, 23:37
Bare å holde utkikk i morgen. Henter den rundt 15:00 :D, blir nok en del småturer i morgen.....

joso
27/02/13, 23:35
Greide kunststykket å bli syk i dag, og ligger rett ut med feber:( Fikk hentet bilen, men det var også alt. Kjempefornøyd med farge og førsteinntrykk. Kommer med bilde når jeg er på beina igjen.

joso
28/02/13, 07:11
Hel€^}%te, har fått feil anlegg i bilen. Har fått HP og ikke Premium. Noen som vet hva jeg kan gjøre med dette ovenfor forhandler? Feilen må jo ha skjedd under produksjon av bilen, og da er det kanskje Volvo Norge og ikke forhandler som må lide?

aarnes
28/02/13, 07:14
Hel€^}%te, har fått feil anlegg i bilen. Har fått HP og ikke Premium. Noen som vet hva jeg kan gjøre med dette ovenfor forhandler? Feilen må jo ha skjedd under produksjon av bilen, og da er det kanskje Volvo Norge og ikke forhandler som må lide?

Forhandler må jo ta ansvaret her.... de som har solgt deg bilen

joso
28/02/13, 07:27
Ja, de må ihvertfall ta saken for meg. Alt utstyret står beskrevet korrekt i bestillingen, så forhandleren har jo ikke gjort noe feil egentlig. Får ringe dem når de åpner. Det er vel nå de skal bevise for meg om de vil ha meg tilbake som kunde ved bilbytte, men det var litt tidlig synes jeg :).

Så Fjellrypa, jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med hvordan lyden er i Premium anlegget :(, kanskje noen andre her som vet.

Marius Skau
28/02/13, 07:37
Hold dere til Norsk og drit i den dialekten deres. Skjønner ikke halvparten av hva dere skriver!!

joso
28/02/13, 08:10
Dette var vel lavmål direktør Skau. Du kunne vel spurt på en høflig måte.

aarnes
28/02/13, 08:13
Hold dere til Norsk og drit i den dialekten deres. Skjønner ikke halvparten av hva dere skriver!!

Det var vel kun stens som skriver som han prater. enig med joso over her - går ann å spørre på en høflig måte. ikke veldig god presentasjon for VCCN av en med over 3300 innlegg ovenfor nye forumbrukere (både joso og fjellrypa)

Sveinung
28/02/13, 09:32
D3, D4 T3, T4 eller T5? :D

joso
28/02/13, 09:54
Det ble D2 for meg. Kjører 90% bykjøring, så behovet dekkes i massevis.

Fjellrypa
28/02/13, 11:13
joso: Så j.... irriterende :( Jeg hadde tatt det med forhandleren,og bedt de om å ta saken videre med Volvo Norge...Be de bestille en ny bil til deg,og du har gratis leiebil under produksjonen av den nye.Den du har fått nå,kan de bruke som demobil.

joso
28/02/13, 11:36
Fjellrypa: ja, det var mildt sagt irriterende. Ligger rett ut i dag, men håper jeg er noe bedre i morgen. Stikker bort til forhandleren da.
Uansett kan du glede deg til flott bil, gode seter og kult med signaturfargen i displayet. Skal se om jeg orker å få tatt noen bilder av instrumentene når det blir mørkt. :)

joso
04/03/13, 18:47
Da har jeg vært i kontakt med forbrukerrådet, og en av deres jurister. Resultatet er at jeg må slå meg til ro med tilbudet og tilbakebetalingen jeg har fått fra Volvo dessverre. Skal ihvertfall passe godt på at dette ikke skjer ved neste bilkjøp.
Beklager mangel på bilder, men er fortsatt syk.

Fjellrypa
05/03/13, 01:00
Så kjipt :( Men bilen er du nok fornøyd med uansett :D God bedring til deg :rolleyes:

Fjellrypa
05/03/13, 13:19
Hei folkens :) Jeg vurderer å Ditec behandle den nye volvoen min,som er like rundt hjørnet ;) Er det noen her på forumet som har erfaringer med ditec?? Hadde satt stooor pris på svar fra dere,både gode og evt. dårlige erfaringer :rolleyes:

aarnes
05/03/13, 13:23
Ville postet det spørsmålet i "Karosseri, Interiør og bilpleie" underforumet istedenfor :-)
Forøvrig er søkefunksjonen også fin!
Et søk på ditec ga følgende resultater:
http://forum.vccn.no/search.php?searchid=936874

NeBuR
05/03/13, 22:23
mitt treff ble: desverre. ingen resultat :)
syntes ikke den søkefunksjonen fungerer så fint egentlig :)

joso
07/03/13, 07:56
Har ikke lastet bildet før, men vi prøver.
Dessverre er det ikke mulig å kjøre sa langt før bilen er møkkete, og bilen har fått Ditec behandling så den kan ikke en gang spyles av på 2 uker.

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/410.jpg (http://forumbilder.se/CDL9J/image)

Fjellrypa
07/03/13, 17:31
Oi....Den var fin ;) Gleder meg til min kommer,da skal jeg legge ut bilder :D

joso
03/04/13, 17:11
Har du ikke fått bilen enda?

NeBuR
04/04/13, 09:56
Hun henter den i morgen :-)

aarnes
05/04/13, 21:13
Hun henter den i morgen :-)

bildeeeeeeeeeeer :-)
idag er imorgen ref. tråd fra igår :D

Fjellrypa
06/04/13, 14:56
http://i830.photobucket.com/albums/zz229/Nebur123/sadasd_zps85667c34.jpg
http://i830.photobucket.com/albums/zz229/Nebur123/sdfsdf_zpsa863cd85.jpg
http://i830.photobucket.com/albums/zz229/Nebur123/DSC01622_zps01c63643.jpg
http://i830.photobucket.com/albums/zz229/Nebur123/sfdasdasd_zps37395271.jpg
http://i830.photobucket.com/albums/zz229/Nebur123/lloslashlkloslashllllllllll_zpsf794e9ea.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/439.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/440.jpg
http://i830.photobucket.com/albums/zz229/Nebur123/DSC01639_zpsd7d7bdb8.jpg

Hentet bilen i går. Storfornøyd med den og en RÅ LYD i anlegget!! :D

joso
06/04/13, 16:05
Gratulerer med bilen. Skal ut på første tur med sommerdekk snart.

aarnes
06/04/13, 21:34
Gratulerer! Lekker bil! skulle gjerne hatt en V40 selv men den er for liten for meg :\