PDA

Vis full versjon : V70N 07: Demontering/montering av frontlykter



wvevang
10/02/13, 14:30
V70N 2007 Bi-xenon:

Noen som vet om det er mye arbeid å bytte frontlyktene på denne?
Har endelig fått nye lykter - GRATIS - av selger, men han nekter å ta monteringen på hans regning.

Volvo sier de bruker ca 1,5 time på jobben, pluss innlasting av software, totalt ca 2500-3500 kr.

Er det lurt å montere selv, for så å la Volvo ta software delen vet justering av noe slag?
Noen fallgruver jeg bør vokte meg for?

aarnes
10/02/13, 19:01
Enkelt for de som har gjort det før hvertfall.
Om du vil kan jeg sende deg anvisninger fra Volvo.
Send meg en PM isåfall.

Ola Hagen
16/02/13, 22:46
Støtfanger så sitt det seks eller noe plast plugger på overkanten (må ha opp panser) og i de plast plugga så dytter du ned senteret litt også løsner du opp pluggene komplett. Sitt og en torx skrue i inneskjerm på begge sider. Skal skrus en del mot venstre også dytter du den plast braketten som skruen sitt i innover i fanger også løsner du ledninger til grøftelysa pluss to braketter eller skrue nederst i hver kant bakerst på fanger. Også vipper du av pyntelista i støtfanger hjørne begger sider og skrur ut en skrue på hver side. Så er det bare å ta av fanger. Og da ser du lett de skruene lykta er festet med.

wvevang
26/02/13, 07:55
takker for svar, gleder meg til å bytte. hvertfall til resultatet:)

Børge Vikebø
26/02/13, 10:33
Ikke helt ulik denne fremgangsmåten: http://forum.vccn.no/showthread.php?44022-S60-V70N-Faceliftlykter-p%C3%A5-2000-2005