PDA

Vis full versjon : 745 d24tic har klakre lyd ved gasspådrag



freddypimp
09/02/13, 21:42
hei, har nettopp kjøpt meg en d24tic som jeg akkurat har skiftet toppakning og reg reimer på. første gangen jeg stara opp bilen stod dieselpumpa ett hakk feil, så den bobla og gikk. bilen går helt reint, men er en styg klakre lydd ved gasspådrag. og forrige eier mener at bilen skulle gått bedre en det den gjør.

prøvde og stille reima på dieselpumpa både 1 og 2 hakk både fram og tilbake men da ble klakre lyden bare værre evt gikk motoren ujevnt.
prøvde også å stille reg reima et hakk bort, men da gikk motoren også ujevnt ( sveiva motoren rundt med fastnøkkel først for å sjekke at ventilene ikke banka nedi)

kan godt legge ved film så blir det enklere å se og høre ? :)

kermitt
09/02/13, 21:48
Har du video klipp? Gått langt på vært oljeskiftet?

freddypimp
09/02/13, 22:11
forrige eier mente at den klakre lyden ikke var der før jeg byttet toppakning, så burde jo nesten ha noe med reimene å gjøre? :)
kan skaffe video klipp imorra :)

byttet oljefilter og helte på turbodiesel olje ifra biltema.. :)

kermitt
09/02/13, 22:20
Og manifoldene lekker ikke eksos mot toppen eller turbo?

R.G
10/02/13, 11:24
Ikke flytt reimer ett hakk dit og hakk dit. Da gjør du ting værre. Motor kan ha vært stille før pakningbytte. Setter man på nye reimer er disse kortere enn di gamle. Og reimdreva foran og bak på kam sitter på kon.

Det jeg ville gjort er å levert bil på verksted og fått dem til å tima opp pumpe reim og regreim og kam. Da justerer dem med måleur i pumpe, og løsner alle reimdrev og vrir disse, så ting stemmer.

Du får en ny bil etter detta. Er noe du ikke gjør i garasje uten spes verktøy.