PDA

Vis full versjon : Papirer på motor for godkjenning?



karoline
09/02/13, 14:17
Driver å tenker på å kjøpe en turbomotor til 745'en ganske snart, og vil gjerne få den godkjent med motor når jeg først skal bytte.
Det jeg da lurer på er hva er det som er papirer på motor så man kan få vist den?
Velger å spørre her, da de jeg har spurt ikke har peiling, så håper ikke dette er et veldig dumt spørsmål :p

Feiltenning
10/02/13, 15:18
Når jeg bytta motor i min, henviste jeg bare til kjøps å salgsmeldinga på delebilen min hvor motoren sto originalt. Utover det kan jeg ikke si noe :p

Team Tynner
10/02/13, 15:52
kvittering/salgsmelding på motor eller eventuell delebil.papir som viser att motoren er levert orginalt i 740 og godkjennings papirer fra volvo:)

ellingsøyern
10/02/13, 15:54
låner denne litt, når du er borte på biltilsynet og ska godkjenne, ser de da på hele bilen som på en eu kontroll eller kun motor og hvordan skfitet er utført?

Team Tynner
10/02/13, 15:56
kun motor:)

Arrnty90
10/02/13, 16:01
ser som regels kun på motor å hvordan ledningene ligger å slikt men bilen må ver någen lunde respektabel å ikkje kappa fjøre, svarte vindu heilt fram å ikkje nåke lys so fungerer:P

karoline
10/02/13, 16:13
Takk for svar :)
Frister å hente en delebil fra sverige, må jeg da ha noe bevis for at den er tollet inn?

Iversen
10/02/13, 16:43
Takk for svar :)
Frister å hente en delebil fra sverige, må jeg da ha noe bevis for at den er tollet inn?

Ja. Dersom den ikke ikke koster mer enn6000,-. Alt over dette skal fortolles.
Henter du en helt bil, vil de annta at den sannsynligvis er dyrere og kreve papirer.

Christian
10/02/13, 17:36
Takk for svar :)
Frister å hente en delebil fra sverige, må jeg da ha noe bevis for at den er tollet inn?

Det er helt klart det enkleste, da har du jo "alt" du trenger.
Skriv en kjøpskontrakt med selger, pass på at kjøpesum, chassinr, selger, og kjøpers navn er i kontrakten.
Så kjører du bare på rødt på grensa, og betaler moms (25%) av kjøpesummen. Pass på å ta vare på alt av kvitteringer.

I tillegg til dette må du ha godkjenningspapirer på Volvo Norge, som også må inneholde ditt chassinr.


Ja. Dersom den ikke ikke koster mer enn6000,-. Alt over dette skal fortolles.
Henter du en helt bil, vil de annta at den sannsynligvis er dyrere og kreve papirer.

Det er ikke toll på bildeler, kun moms.

turb00le
10/02/13, 19:11
Sjelden de stiller spørsmål hvis det står 10000kr for en gammal bil. Da blir det bare 2500 i moms.

Not sent using Tapatalk

Iversen
10/02/13, 21:30
Det er helt klart det enkleste, da har du jo "alt" du trenger.
Skriv en kjøpskontrakt med selger, pass på at kjøpesum, chassinr, selger, og kjøpers navn er i kontrakten.
Så kjører du bare på rødt på grensa, og betaler moms (25%) av kjøpesummen. Pass på å ta vare på alt av kvitteringer.

I tillegg til dette må du ha godkjenningspapirer på Volvo Norge, som også må inneholde ditt chassinr.



Det er ikke toll på bildeler, kun moms.

Sant nok. Men du får tollpapirer på betalt moms.