PDA

Vis full versjon : Webasto Problem!



V50R
09/02/13, 00:06
Har en Volvo V50 2006 mod, 2.0D.
Lurer på om det er noen som vet hva som kan være problemet med at webastoen ikke slår seg på?
Når jeg prøver og slå på Direktestart Parkvarmer så blinker "på" noen ganger så går den rett i "av".
Stiller jeg den inn på tidsur så starter den heller ikke.
Noen som vet hva problemet kan være eller som er mest vanlige feil?

todleif
09/02/13, 11:05
Batterispenning er bra?
Nok diesel på tanken?
Lest av feilkoder?
Har den virka før?

Ellers er det mange tråder om dette her på forumet.

V50R
09/02/13, 12:19
Batterispenningen er bra, full tank med diesel. har ikke fått lest av noen feilkoder.
og den virka rett før jul :D
Batterispenning er bra?
Nok diesel på tanken?
Lest av feilkoder?
Har den virka før?

Ellers er det mange tråder om dette her på forumet.

aarnes
09/02/13, 14:23
First of all: du har Eberspächer og ikke Webasto.

Ja jeg har samme greia med min. har hatt den oppe og det var sila/dysa som var helt tett.
Om du holder til på Østlandet anbfaller jeg www.heatco.no - de har meget god peiling.


Ja du kan fikse det selv, men Volvo selger ikke alle delene løst , i tillegg til at de koster ca det dobbelte der enn hos heatco.
Ellers er det å lese ut feilkoder som er en god start. det gir alltid en indikasjon på hva som er feil.

V50R
09/02/13, 14:58
First of all: du har Eberspächer og ikke Webasto.

Ja jeg har samme greia med min. har hatt den oppe og det var sila/dysa som var helt tett.
Om du holder til på Østlandet anbfaller jeg www.heatco.no - de har meget god peiling.


Ja du kan fikse det selv, men Volvo selger ikke alle delene løst , i tillegg til at de koster ca det dobbelte der enn hos heatco.
Ellers er det å lese ut feilkoder som er en god start. det gir alltid en indikasjon på hva som er feil.

Ja det var det jeg trodde, en jeg jobbet lamme fikk nettopp problemer med "Dieselvarmeren" på sin xc70 og da var det sila/dysa som du sa.
men skal se hva jeg finner ut :D

Hvor sånn ca står den sila?

men takker for hjelpen :D

aarnes
11/02/13, 20:18
den står helt inntil glødepluggen.. :)

http://aarnes.me/vccn/d5w.pdf

Der har du verkstedmanualen til varmern din :-)

kick_ass
12/02/13, 22:47
Hei.
Lurer på om det er samme varmer på en 07 V50 1.6D?
Min far har en slik som ikke vil starte. Har ikke fått lest ut feilkoder ennå. Er det mulig å komme til glødepluggen uten å ta ut hele varmeren?

Takk :)

aarnes
13/02/13, 00:03
Hei.
Lurer på om det er samme varmer på en 07 V50 1.6D?
Min far har en slik som ikke vil starte. Har ikke fått lest ut feilkoder ennå. Er det mulig å komme til glødepluggen uten å ta ut hele varmeren?

Takk :)

Ja det er samme varmer og desverre. den er helt lukket og den må demonteres for å få ut noe som helst.
Start med å lese ut feilkoder.

Jeg kan supplere med, til de som leser tråden, at vifta ofte gir feilkoder uten at det er noe feil på den.
Kan også lønne seg å oppdatere CPM til siste softwareversjon da dette visstnok skal løse alle verdens problemer :-)

kick_ass
14/02/13, 23:32
Skal bare få lagt inn VIDA på på pc'en så skal vi få lest ut feilkoder. Vet du om denne oppdateringen er inkluldert i Volvo Service 2.0?

aarnes
14/02/13, 23:46
Tror CPM er en del av Volvo Service 2.0 - den oppdater vel alt som er innen for CAN ...

MadAss
17/02/13, 13:05
CPM ligger med i Service 2.0, men er langt i fra alle styreenhetene som er med der.
Er hovedsaklig CCM, ECM, CPM, CEM, DIM, (TCM og DDM/PDM på enkelte plattformer). Mulig jeg har glemt noen, men en Total CAN oppgradering og Total MOST oppgradering tar mange flere styreenheter.

V50R
25/02/13, 23:25
Fikk konstantert problemet på dieselbrenneren i dag.
styresystemet til brenneren var gåen, tennkammeret og tennstiften, så det ble en dyr opplevelse.