PDA

Vis full versjon : 740 med automatkasse rister myyye



Christian
13/05/10, 17:27
Hei.

Driver å ratter rundt i en 744 med AW automatkasse.

Han vi kjøpte den av sa lageret på utgående aksel var defekt, og at den lakk litt olje. Men han hadde kjørt sånn lenge og det var ikke noe problem.

Jeg har brukt bilen til å dra endel tunge hengere med, og etterhvert begynte det å riste no infernalskt å jævlig. Skikkelig stygg durelyd.

Satt i en annen kasse jeg hadde liggende, samme girkassa, og da blei den fin igjen.
MEN, etter bare noen mils kjøring begynte denne også å riste, ganske likt som den forrige. Jeg kjente på utgående på denne kassa når jeg satt den i, og det var noe slakke her og, men ikke på langt nær så ille som den jeg tok ut.

Noen som vet hva det kommer av? Er det kassa som er kast, igjen?
Hvilken kasse skal jeg gå for neste gang?

Har en TH350 kasse også, men ser for meg det koster litt mer enn det smaker!

TeamBørnOut
13/05/10, 17:32
bakakselen som vrir seg når bilen blir lav + at man drar tungt. da blir det feil vinkel på pinjongen

Christian
13/05/10, 17:34
bakakselen som vrir seg når bilen blir lav + at man drar tungt. da blir det feil vinkel på pinjongen

Tenkte på detta med bakakselen sjøl, men det som er så rart er at det rister når man står i ro, og setter bilen i drive. Har kjent på inngående på bakakselen, og den virker tight å fin.

TeamBørnOut
13/05/10, 17:36
rister det når man står i ro så bør du kanskje sjekke kassa ja :P

Christian
13/05/10, 17:36
Er dissa AW kassene så jævla dårlig altså? Siden jeg allerede har bytta, men den andre blei like dårlig ganske fort?

TeamBørnOut
13/05/10, 17:39
aldri hørt at de rister jeg. men hvis det rister når du står stille så må det jo være noe rart :)
rister den når du setter den i revers også?

Christian
13/05/10, 17:41
Rister alltid. Hvis jeg har den i N eller P rister den mindre, også begynner det å riste når jeg ruser opp.

trond745
13/05/10, 17:41
vært under å sjekka at convertern sitter fast?

T90
13/05/10, 17:42
Girkasse opphenget som er dårlig?
Som fører til at lagene blir hort sund?

TeamBørnOut
13/05/10, 17:42
må vell det? ser for meg den sitte løst ved 5-6000rpm :P
Men da er vell ikke den tettinga så fin lengre heller..

Christian
13/05/10, 17:45
vært under å sjekka at convertern sitter fast?

Kassa har aldri vært av før jeg tok den av for å bytte, så jeg regner med det ikke var det som tok den første gang.
Andre gangen skrudde jeg det til selv, men er jo ikke akkurat mulig å komme til der med moment.. Jeg skrudde til jeg følte det satt. :p


Girkasse opphenget som er dårlig?
Som fører til at lagene blir hort sund?

Hmm, kan jo såklart være det, men syns ikke det var så spesielt dårlig det opphenget akkurat.


må vell det? ser for meg den sitte løst ved 5-6000rpm :P
Men da er vell ikke den tettinga så fin lengre heller..

Det er ikke no oljelekasje å snakke om heller, så trur tinga er på stell.
Bortsett fra at hele undersida er oljebehandla med atf etter den forrige kassa, da!!

Christian
13/05/10, 18:18
Jeg brukte også mellomakselen som hørte til bilen på den nye kassa, kan det ha noe med saken å gjøre? Den var fin i alle kryss, og den ble satt tilbake samme vei som den sto.

TeamBørnOut
13/05/10, 18:24
Det har ikke noe å si i dette tilfelle. den er jo ikke i bevegelse.. da får den ikke vibrert

Christian
13/05/10, 18:25
Det har ikke noe å si i dette tilfelle. den er jo ikke i bevegelse.. da får den ikke vibrert

Var det jeg konkluderte med jeg og, men jeg tenkte at hvis den kunne ha vært ute av balanse, så fucka den med girkassa. Men det tror jeg ikke.

trond745
13/05/10, 19:31
Du har vibrasjoner nor bilen står rolig og ruser, da er det ikke så mye annet som svirrer en convertern med litt vekt i..... Bukte du lock tite på skruene når du dro til?

Christian
13/05/10, 19:32
Er vel no dritt i kassa som går rundt og vil jeg tro, convertern er jo aldri helt løs.
Brukte ikke loctite.