PDA

Vis full versjon : Irriterandes lyder frå forstilling..



Dudden
06/02/13, 17:08
Har en irriterendes lyd fra forstillinga.. Hver gang jeg kjører over en ujevnhet i veien sier det "klirrrrr" fra høyre forhjul.. Hadde bilen på bukk i dag og fikk sjekka stab.stag, og dempergummi og det andre mølet under der..
Noen ganger når jeg kjører i en større hump kommer det en dypere lyd, type "klunk" også fra høyre forhjul..

Fant også ut av mitt øvre motorfeste var helt kake.. Kan dette ha noen sammenheng eller bør egentllig bare stab. stagene byttes? Det er 4 år siden sist de blei bytta..

Tips tips? Er lei av lyder nå...

Torsen67
06/02/13, 21:40
En på svensk forum hadde også en dyp klunkelyd på høyre side. Han byttet høyre motorfeste og ble kvitt lyden.

Dudden
06/02/13, 23:09
Har bytta begge stabstagene framme no.. "klirrr" lyden forsvant litt, men klunket er der ennå..

Får ta å bytte alle motorfestene for å se om det hjelper.. Alt i forstillingen er thigt og fint.. Skjønner ingenting..

Mafaioz
07/02/13, 00:16
Dempertårn foring slitt?

JørgenT
07/02/13, 00:29
Heis opp bilen og bruk trykkluft til å blåse reint under fjørene foran. Mye sand og dritt kan få fjøra til å flytte litt på seg i humper. Det er da du hører den "klonk" luden fra forstellet.


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Dudden
07/02/13, 21:09
Har funnet slakke i en bærekule i dag... Og sprekker i begge gummitoppene på fjæra... Biltema next.. (De forrige jeg kjøpte på biltema har stått på bilen i 6 mnd)...

Så håper det er kilden til alle problemene.. Fant også ut at varmeskjoldet som står rundt eksosen midt under bilen ca var litt løst....

Torsen67
07/02/13, 21:45
Jeg tittet på biltema sine bærkuler. Anleggsflaten/ørene der de to boltene skal festes, virket veldig spinkelt og tynt. Tror jeg hadde styrt unna de. Men trøsten er at du får igjen pengene for de delene du har kjøpt der. De er helt overlegne på reklamasjon.

Dudden
08/02/13, 20:01
Ja biltema har kanongod reklamasjon.. Bærekula er nå grei å komme til å få byttet, værre med toppgummien..

GLTOslo
09/02/13, 21:45
Heis opp bilen og bruk trykkluft til å blåse reint under fjørene foran. Mye sand og dritt kan få fjøra til å flytte litt på seg i humper. Det er da du hører den "klonk" luden fra forstellet.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Dette var et bra tips. Eg nye fjørbeinslager og fekk plutseleg ein lyd som var så brutal at eg trudde fjøra var knekt. Eg veit ikkje om det hadde betyding at eg dusja dempartårn med 5-56 og reingjering ,men lyden var plutseleg heilt vekk. Typer på at fjæra var litt ute av posisjon.

Dudden
10/02/13, 21:40
Har hørt om fleire som brukar fett/grease eller lignande i dempertårn, spesielt på gummien på toppen for å elinimera lyder fra sprekte gummitoppar..

GLTOslo
10/02/13, 22:45
Har hørt om fleire som brukar fett/grease eller lignande i dempertårn, spesielt på gummien på toppen for å elinimera lyder fra sprekte gummitoppar..

Forøvrig bytta eg mine lager + gummi for 3 mnd siden, men smurte inn innsida av dempartårnet med tectyl før montering. Mulig det kan ha gjort at ting ikkje satt seg heilt på plass før det kom litt smørning til

Volvoholic
16/02/13, 17:30
Se om bremsklossene er løse! :)

Dudden
17/02/13, 12:00
Lydene er elimimert no. Problemet var nok dempargommien for min del. Men har og ein og anna klonkelyd. Bremsene er nye i 2013 både klosser og kalipere og skiver. Alt sitter som eit skudd :)

GLTOslo
17/02/13, 12:33
Lydene er elimimert no. Problemet var nok dempargommien for min del. Men har og ein og anna klonkelyd. Bremsene er nye i 2013 både klosser og kalipere og skiver. Alt sitter som eit skudd :)

DEmpargummi??? Lagar den lyd?

Dudden
17/02/13, 13:15
Beklager. Fjærsete er det korrekte ordet :)