PDA

Vis full versjon : Glassblåsing og lakking av motordeler.



E.Winjum
05/02/13, 20:15
Hei,

Har en B230FK jeg vaska med asfalt fjerner og bremserens og bare lakka over i ny farge.. lakken preller av enkelte steder på blokka og det irriterer meg, veit det var gjort ganske jalla!, og bestemte meg derfor for å ta den med på jobben og glass blåse den, sammen med ett innsug som lakken også bare preller av på enkelte steder :p Er det noen som har noen tips til hva jeg bør være obs på? Eller er det bare å blåse som en helt? :p Funderer også på om jeg ikke skal plukke frahverandre den ene 530 toppen og glassblåse den om det er en kurrant jobb :) Går det også ann å blåse rein en kam som har stått ut og blitt brun? Eller burde den sendes på polering eller noe?

Mvh,
E.Winjum

Amundsen T5r
06/02/13, 01:06
Bare å blåse det. Må bare maskere kanaler og skruehull så det ikke kommer korn der :)
Kammen blir vell bare ruglete og matt hvis man blåser den..

Bruker du motor eller calipterlakk/maling så flasser det vell ikke av med det første.

E.Winjum
06/02/13, 11:02
Da er det jo nullstress da :) Vart ikke ruglete det jeg har blåst tidligere, men tar heller på hører med ett motorverksted i nærheten om den kan gjøre den brukbar igjen. Når jeg lakka den blå så brukte jeg motorlall først, så en annen lakk utapå der, enda så flassa den ta helt inn til det røde.. Så nå skal jeg bruke syregrunning i tillegg. Må også finne ett sted jeg kan få en litt mer mørkere motorlakk enn den mekonomen selger.. Om ikke det går ann å bruke normal lakk over motorlakken? :s

Amundsen T5r
06/02/13, 14:39
Den lakken jeg brukte på t5 blokka virker som seige greier... Det er 600 graders lakk fra biltema :)

E.Winjum
06/02/13, 22:44
Har glassblåst blokk, innsug og toppdeksel idag, fikk blokka 95% rein :) Skulle egentlig hatt den i delevaskern på jobben idag for å få ut allt av glass støv, men den er ikke i orden... så lurer på om jeg bare lar blokka ligge på vent til den funker igjen :) Så blir det å spraye på godt med syregrunning, og en tur innom New Holland og høre om dem har motorlakk til Ford/ New Holland blokk ;) Da får jeg ca den blåfargen jeg hadde :)

Jeg brukte motorlakk fra Mekonomen som skal tåle det samma, den prella av enkelte steder.. var sikkert ikke helt fritt for olje/ smuss, men det er ikke noe problem nå :)