PDA

Vis full versjon : V70 TDI. Mister bremsetrykk



Petter M
05/02/13, 14:16
Har en 98 mod v70 tdi.

Alle bremser er nye.

Har dårligt trykk på pedalen ved vanlig bremsing, og når eg pumper 3 ganger på bremsepedalen, så mister eg mye trykk, og pedalen blir hard.
(nesten som når man sleper en bil uten motor i gang)

Kan det være bremsekraftforsterkeren da?

Har sjekket at den hadde vackum, noe det virker som den har.

Tror heller ikke at det er for dårligt luftet?

brynna
05/02/13, 16:22
Kan også være lekkasje i master/slavesylinder.
Sjekk pumpa på nytt. Setter du fingeren på slange skal du kjenne at fingeren "sitter fast"
Hull i vacuumslange

Petter M
05/02/13, 16:59
Kan også være lekkasje i master/slavesylinder.
Sjekk pumpa på nytt. Setter du fingeren på slange skal du kjenne at fingeren "sitter fast"
Hull i vacuumslange

Det lekker ikke bremseveske fra bilen.. og den har vært sånn i ca 2mnd :P
Bilen har automatgir, om det har noe å si..
og den lekker ikke vacum :P

T90
05/02/13, 17:02
vakumpumpe som er sliten??

Petter M
05/02/13, 17:12
vakumpumpe som er sliten??

Bør vel få sjekket det kansje

Men er det usansynligt at bremsekraftforsterkeren er ødelagt? bilen er akkurat passert 300.000km

brynna
05/02/13, 19:23
Det lekker ikke bremseveske fra bilen.. og den har vært sånn i ca 2mnd :P
Bilen har automatgir, om det har noe å si..
og den lekker ikke vacum :P

Det kan være pakninger i master og eller slavesylinder som er defekte. Lekkasjen er innvendig og det vil ikke komme væske ut synlig.
Altså gjennomslag.

Petter M
05/02/13, 19:37
Det kan være pakninger i master og eller slavesylinder som er defekte. Lekkasjen er innvendig og det vil ikke komme væske ut synlig.
Altså gjennomslag.

Okay:P Får sjekke :)

brynna
05/02/13, 20:48
Har prøvd å lese meg opp litt:cool:

Er pedalen hard og ikke siger er feil ved vacuum eller bremsekraftforsterker sannsynlig årsak.

Siger pedalen er det sannsynlig at det er en innvendig lekkasje i sylinder eller hull på bremserør/slanger også lekkasje i eller ved bremsesylinder ved hjul. Lekkasje bak hovedsylinder kan også oppstå. Da vil b-væsken renne inn i bremsekraftforsterker

Ved lekkasje i sylinder synker ikke væskenivå. Andre lekkasjer gir mindre på b-væskebeholder.

Petter M
05/02/13, 21:04
Har prøvd å lese meg opp litt:cool:

Er pedalen hard og ikke siger er feil ved vacuum eller bremsekraftforsterker sannsynlig årsak.

Siger pedalen er det sannsynlig at det er en innvendig lekkasje i sylinder eller hull på bremserør/slanger også lekkasje i eller ved bremsesylinder ved hjul. Lekkasje bak hovedsylinder kan også oppstå. Da vil b-væsken renne inn i bremsekraftforsterker

Ved lekkasje i sylinder synker ikke væskenivå. Andre lekkasjer gir mindre på b-væskebeholder.


Tusen takk for hjelp :):)

Pedalen er hard, og siger ikke i bunn, så må troligt være vacuum eller b- forsterkeren da.. Får sjekke den skikkeligt i morgen :)