PDA

Vis full versjon : En del eksos, 88' B230K Pierburg forgasser halvaut. choke



Aalsen
05/02/13, 01:04
Selv om bilen er varm pumper den ut en del eksos. Den er hverken svart eller blå eksos. Eksosen ser helt vanlig hvitgrå ut. Lukter vanlig eksos.
På tomgang står den gjerne på 1000/rett under 1000 omdreininger og går litt opp og ned mellom 1050-900. Denne skal stå på 800 hvis jeg ikke husker helt feil. Mistenker kanskje en en råten slange mellom forgasseren og tomgangsventilgreia.
Den har ikke startvansker i det hele tatt, og kjører helt fint, ingen lugging eller kutting.

Skal ha den på eu i mai og tviler egentlig på at den ikke har for høyt utslipp.

Kan det være mye dritt i veivhusventilasjonsboksen/slangen, eller er det helst forgasseren? Sliten katalysator? (Eksosanlegget ser forøvrig veldig fint ut, ikke rustent og jævelig).
Setet og nåla var visst skiftet for noen år siden da bilen ikke ville starte, men husker ikke om det faktisk var for noen år siden eller på midten/slutten av 90 tallet. Mener det var for noen år siden.



Noen ideer?


Eidt: Den bruker forresten greit med olje, men ingen lekasjer som jeg kan se. Kjørt 282k. Forgasseren er også full av tykk guffe som ser ut som myk stivnet olje. Hørt det er "vanlig"

Tonhad
11/02/13, 09:25
ta ut dysene og blås de rene, kjør STP system cleaner på tanken. min gikk mye roligere etter jeg gjorde dette ! :)

Aalsen
19/02/13, 13:18
Ok, kanskje mye dritt i systemet? Er forgasser, da er det vel ikke dyser? Pierburg 2E/7E eller noe sånt tror jeg, er en Pierburg i hvert fall (B230K motor 88mod)

Hører det putrer så smått innimellom når den står på tomgang. Ikke høyt, men hører det om man står bak ved eksospotta. Kan det ha noe med at forgasseren lekker noen få ekstra dråper av og til?

Tonhad
20/02/13, 20:43
Du har 4 små gullfargede dyser når du tar av lokket på gasseren. sitter 2 på hver side, og kan skape en del trøbbel viss en eller flere er tett.
Det at den er urolig på tomgang tror jeg er falskluft som forårsaker ! Spray med startgass under innsug, rundt forgasseren og ellers der det er vakumslanger :)
Om den ruser seg opp når du sprayer, har du en lekkasje.