PDA

Vis full versjon : Spjell åpner ikke fullt



jonass
13/05/10, 13:58
Fant ut at på begge motorene mine så åpner ikke spjellet fullt når man vrir maks på hjulet, skal det være slik?
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/05/729.jpg

Hjulet har jo en stopper, ser for meg at det er den som kødder det til.

Modalen
13/05/10, 14:28
Slik er det på alle disse motorene jeg har sett. :)

TeamBørnOut
13/05/10, 15:07
pleier å være at de åpner formye. bmwn gikk best med litt mindre gass :D men så fort man fikk justert det riktig så kunne man trampe flat pedal :)

Noen 960er av nyere utgave (ikke alle. selv ikke om det er samme model) har en liten opphøyning på den ene siden av spjellet. så det blir samme virkning som det der. men den er formet så den "tetter" ved minimal gass.. (så bare halve spjellet åpner til et vist punkt)

jonass
13/05/10, 15:53
volvo har helt sikkert tenkt igjenomm dette.

TeamBørnOut
13/05/10, 15:54
volvo har gitt f heter det :P

ChrML
13/05/10, 15:56
Går bilen mye dårligere pga det der?

TeamBørnOut
13/05/10, 15:57
proppen sitter på eksossiden i de fleste tilfeller :) trukke man merker forskjell på å ordne det der. ikke litt en gang :P

Berg Performance
18/05/10, 13:14
Var slik på innsuget jeg har, justerte det slik at spjeldet åpnet fullt på full pedal, justerte på staget mellom gassrulla og spjeldakslingen :) Men mener den originale TPSen ikke tillot dette uten modifisering? Og i allefall må man justere den inn på nytt..

ChrML
18/05/10, 15:02
Var slik på innsuget jeg har, justerte det slik at spjeldet åpnet fullt på full pedal, justerte på staget mellom gassrulla og spjeldakslingen :) Men mener den originale TPSen ikke tillot dette uten modifisering? Og i allefall må man justere den inn på nytt..
Merket du stor forskjell? :p

Berg Performance
19/05/10, 10:21
Med tanke på at jeg bygde om fra forgasserturbo til Megasquirt, så vil jeg påstå at det var en forskjell :p Men om det hadde noe med spjeldjusteringa er det ingen som vet! Skulle bare informere om at det går ann å justere vekk om det ønskes !