PDA

Vis full versjon : Låsefunksjonene har sviktet V70 08 med el.bakluke og key-less go.



morrun
03/02/13, 19:06
Hei.
Jeg trenger hjelp med svikt i låsesystemet på bilen. Som nevnt i trådens navn, er det en 08 V70 Summum med el. bakluke og key-less go. Bilen lar seg ikke låse, hverken med nøkkel eller trykknappene på utvendige dørhåndtak. Baklukemotoren har svikta. Den går hverken opp eller igjen elektrisk. Hva kan ha skjedd? Har bladd i instruksjonsboka. Gud hjelpe meg så mange sikringer det er i denne bilen! Jeg fant ingen sikring for sentrallås/baklukemotor, men jeg har sjekket modul A(svart) i bagasjerommet, der sikring 12 har med baklukeautomatikken å gjøre. Har også sjekket sikringene 21 og 25 i fotbrønn passasjerside. Ikke noe feil der heller. Har noen noen tips eller ideer om hva som kan være galt?

Mvh Morten

morrun
04/02/13, 23:58
Her kommer en oppdatering. Det later til at hele bakluka, samt bagasjerommet er satt ut av funksjon. Hverken varmetråder eller bakrutevisker/spyler virker. Det gjør heller ikke lys i bagasjerommet. Ingen som har vært borti liknende? Kan det være et kabelbrudd?
Mvh

gswede
05/02/13, 02:03
kabelbrudd er ingen dum ide, det er egen gummi for overføring av kabler fra hulrom til bevegelige deler. Typisk er dette et problem på godt brukte 245 og ofte et gjentakende problem på biler hvor noen har spleiset inn vanlig coop kabel.
For øvrig, har du noen gang skiftet batteriet i nøkkelen?

kimove
05/02/13, 08:35
I kjøpeguiden i bilsport på disse bilene sto det at det har forekommet en del biler som har hatt brudd i kabelmatten under førersetet, dette var visst noe som ble oppdaget på biler med flere forskjellige førere der setet ble kjørt bak og frem en del, samt at de bilene var slurvet litt med under montering av kabelmatten allerede på fabrikken