PDA

Vis full versjon : Leker litt med tanken.....



Helgeland
31/01/13, 22:56
Leker litt med tanken om og putte inn en 850 t5 motor i min 96 mod. 940. Vet at jeg må bruke girkasse og mellomaksel fra 960, og en innkorta bunnpanne fra 960, og oljepumpe og rør. Og motorfester fra 960. Men hva med resten, eks. feste til servopumpe, ledningsnett, AC utstyr osv. ? Noen som har gjort dette, og som kansje har bilder, kansje en blogg på detta ?

Hilsen Lars.

Marius Skau
31/01/13, 23:13
Vi blir flere og flere som bygger T5 her inne. Jeg er ikke kommet så langt at jeg heilt kan gi deg svar på dette desverre.
Heller ikke på ledningsnett da jeg rett og slett går før datasprut og alt nytt :)

Helgeland
31/01/13, 23:43
Vi blir flere og flere som bygger T5 her inne. Jeg er ikke kommet så langt at jeg heilt kan gi deg svar på dette desverre.
Heller ikke på ledningsnett da jeg rett og slett går før datasprut og alt nytt :)

Fortell om datasprut......:)
Hva dreier det seg om.

Marius Skau
01/02/13, 00:02
Skjønner du er ganske ny innen bil og trimming? :)

Datasprut er en universal motorstyring. Allså du fjærner den orginale motorstyringa (Hjærner) og monterer datasprut. Datasprut kan du også justere slik at du får det så opptimalt som mulig. Jeg velger dette, dels fordi jeg ska trimme en del med tiden og har ikke noen planer om godkjenning!

Helgeland
01/02/13, 00:11
Skjønner du er ganske ny innen bil og trimming? :)

Datasprut er en universal motorstyring. Allså du fjærner den orginale motorstyringa (Hjærner) og monterer datasprut. Datasprut kan du også justere slik at du får det så opptimalt som mulig. Jeg velger dette, dels fordi jeg ska trimme en del med tiden og har ikke noen planer om godkjenning!

Altså slipper man og "snekre" inn ledningsnett osv. da ? Mye må man betale for noe slikt da ? Jeg har planer om og få det godkjent også jeg da. Ettersom jeg har hørt så får man godkjent opptil 238 hk. på en 940.

Marius Skau
01/02/13, 00:16
Kan fort bli mye mere arbeid med et datasprut :) Mye ledninger som ska på plass og det er ikke noe enkel jobb! Må også lage mapp og gjerne en tur i benken før og finjustere litt.

Kan vell stemme at 238går fint ja :)

Helgeland
01/02/13, 02:15
Kan fort bli mye mere arbeid med et datasprut :) Mye ledninger som ska på plass og det er ikke noe enkel jobb! Må også lage mapp og gjerne en tur i benken før og finjustere litt.

Kan vell stemme at 238går fint ja :)

Da er det jo egentlig like greit og "snekre" inn hjerner og div. ledningsnett osv. fra 850 T5 da ?

turb00le
01/02/13, 06:15
Du får ikke godkjent din 96 mod med datasprut uansett.

Not sent using Tapatalk

Revell
01/02/13, 07:34
Spør Sirkim han er snart ferdig med sin T5 940

Svirre
01/02/13, 11:52
238hk og/eller 320nm er maks i 7/9xx.