PDA

Vis full versjon : [FERDIG] VCCN Trackday 2013: @ Rudskogen Motorsenter 27 juli 2013 - Sammen med Opel Motorsportclub!



Sider : [1] 2

Daniel V
31/01/13, 11:42
VCCN inviterer til banekjøring på Rudskogen LØRDAG 27 JULI sammen med Opel Motorsportclub!

Her får dere se det heftigste klubben har å by på av Volvoer, konkurrere mot det beste Opel har å by på av grombiler!
Dette blir første gang VCCN samarbeider en annen bilklubb, så dette gleder vi oss veldig til!!

Så nå er det bare å gå igang å gjøre ferdig vinterens prosjekter slik at man kan få en flott banedag! :)

Programmet for dagen:

08:00 - Portene åpner - teknisk og innsjekk
08:30 - Førermøte
08:45 - Utslipp på banen - Utstilling starter
13:00 - Familiekjøring
14:00 - Driftingkonkurranse
15:05 - Utslipp på banen
18:00 - Kjøringen avsluttes - Utstilling avsluttes.
20:00 - Premieutdeling og kveldsarrangement

http://forum.vccn.no/

http://forum.vccn.no/

http://forum.vccn.no/


Årets priser for banekjøring er:
- Forhåndspåmeldt medlem: 750,-
- Medlem som betaler på stedet: 900,-
- Ikke betalende medlem med Volvo eller Opel: 1200,-

I tillegg koster det 300,- for ekstra fører på en bil.

NYHET!
I år innfører vi også to nye ting - familiekjøring og driftingkonkurranse! Familiekjøring vil si en time hvor alle de med standardbiler kan få kose seg ute på banen i et roligere tempo! Det er ikke flat pedal som gjelder, og forbikjøring er kun lov på langstrekkene. Dette er for at de som er redde for bilene sine og aldri har kjørt på bane før skal få lov til å prøve seg på litt rolig kjøring! Dette vil koste 100,-. Ekstra fører vil også koste 100,- her.

Driftingkonkurransen vil bli avviklet fra kl 14-15 hvor to dommere fra hver klubb vil bedømme hvem som får til den beste sladden i langsvingen før langstrekka! Dette blir heftig!

Forhåndspåmelding og betaling må være inne på konto innen Lørdag 20. Juli
For å forhåndspåmelding, send en mail til post@vccn.no med:

* Medlemsnummer
* Navn
* Adresse
* Epost
* Telefon
* Skiltnummer

Merk innbetaling med medlemsnummer og navn til konto nr:

1503.15.14654

Forhåndspåmelding og betaling må være inne på konto innen Lørdag 20. juli

Utstilling:

I år vil vi satse på en mer ordentlig og formell utstilling enn det vi hadde i fjor!
I år vil utstillingen finne sted i depot, og det vil koste kr 100,- å stille ut sin egen bil. Det er gratis å komme inn på arrangementet, men det vil koste 100,- å være en del av utstillingen. Det vil fortsatt være gratis å parkere på grusplassen i enden av depotet hvis du ikke ønsker å være en del av utstillingen, men bare være en tilskuer på treffet! :)

Premiering i hver klasse vil mest sannsynlig skje på Quality Hotel Sarpsborg kl 20:00, etterfulgt av et kveldsarrangement. Mer info kommer!

Info angående depoet:

ALLE som skal kjøre på bane MÅ ha PVC duk under bilen i depoet. Dette må man skaffe selv!

Regler for kjøring på bane:

Klasseinndeling i år er ikke uaktuelt. Det blir i såfall å dele inn i en fasttrack klasse og en driftingklasse. Dette blir tatt stilling til den aktuelle dagen når får en oversikt over hvor mange som vil delta i de forskjellige klassene.

De siste årene har det sklidd litt ut med hva som tillates av standard på biler som skal kjøre på Rudskogen Motorsenter. Banen er ny, og vi skjerper inn reglene.

Krav til bilen:
Bilen skal være i topp teknisk stand, og se både hel, pen, og fin ut. Lurvete, bulkete, rustne biler vil ikke få kjøre. Støtfangere skal være påmontert og skikkelig festet. Dette gjelder også drifting og andre løpsbiler. Bilen skal så klart også være i topp teknisk stand. Akkurat som på veien. Standard stoler skal være faste og stramme i ryggen, og har bilen racingstoler skal disse være skikkelig festet. Sørg også for at batteriet sitter godt. Det anbefales å ha skiftet bremsevæske før treff og en bremseveske med høyere koketemperatur anbefales.
VIKTIG: Støygrense er 100db i depoet. Alle biler støymåles også på banen, og støyer bilen for mye på banen blir bilen tatt av banen og slippes ikke utpå før utbedringer er utført skikkelig!

I år vil kun gateregistrerte biler være tillatt under vårt treff. Det er ikke tillatt med prøveskilt!

http://www.vaalerbanen.no/Dokumenter/doc00418320130522114407.pdf


Krav til fører/ passasjer:

Alle over 18 år med førerkort kan delta. At promillegrensen er lik her som på vanlig vei (0,2). Alle som kjører må ha hjelm. Kjøredress er ikke påbudt, men anbefalt. Alle skal som et minimum kjøre med langermet trøye og langbukse i flammehemmende materiale (ull eller bomull).


Førerkurs:
Alle som skal kjøre på banen skal ha gjennomført førerkurs som arrangør er ansvarlig for.

VIKTIG INFO! Drifting/ sladding med bakhjulene gjenntatte ganger på utsiden av hvite linjer eller kjøring i sandfeller eller i grusen/gresset kvalifiserer til svartflagg og kjørenekt. Dette gjelder alle klasser. Kjøring og sladding på curbs er heller ikke tillatt. Burning og sladding i PIT, innkjøring, utkjøring og stillestående burning er også strengt forbudt og vil medføre kjørenekt. HUSK: Gangfart i PIT-LANE.

Volvo-Lars
31/01/13, 12:06
Da fikk alle prosjektene en deadline.

vazborris
31/01/13, 12:15
Gått man ikke har startet på bilen enda da så vet man at man har et mål hvertfall:P

Steelseries850
31/01/13, 13:16
dere sier !Bilen skal så klart også være i topp teknisk stand. Akkurat som på veien , hvis du har bulketet å rusten bil som er godkjent for vei da ?

Marius Skau
31/01/13, 13:22
dere sier !Bilen skal så klart også være i topp teknisk stand. Akkurat som på veien , hvis du har bulketet å rusten bil som er godkjent for vei da ?

Godt poeng der!

Desverre blir IKKE pickupen ferdig til den tid. Men viss alt klaffer med ferie etc så kommer jeg og kjærringa med førhåpningsvis 2 biler. Begge på prøveskilt! Så dette må dere finne ut. Slik det ser ut nu så kommer vi i nåkka Turbo Rwd og en kjedeli 850 T5!

Petter
31/01/13, 14:01
Husk på Rudskogen krav til prøveskilt før du evt kommer fra Bodø.

Marius Skau
31/01/13, 14:04
Husk på Rudskogen krav til prøveskilt før du evt kommer fra Bodø.

Nu veit jeg ikke kravene ang prøveskilt for rudskogen. Og venter på videre info, slik det står i første post

Edit: Kommer ikke fra Bodø da, uten direkte fra Sverige med 2 tenkte delebiler

Texascom
31/01/13, 16:21
Feil dato :p

Tarell
31/01/13, 22:11
YAHOO!!!
Ser fram til dette :D

Christian
31/01/13, 22:14
Knæll.

Skal kaste sammen noe brukelig. :)

Kjetil Krømcke
31/01/13, 22:23
facebook event: http://www.facebook.com/#!/events/561000017253276/

anders_jacobsen
01/02/13, 12:32
Då var pluttselig mine planer frammkynna litt, og bilen har ein dato han må bli ferdig :D

Ove B
01/02/13, 20:11
håpa det blir muligheter for å kjører lisens biler!!!!

chrisbjorklo
01/02/13, 21:34
VIKTIG INFO! Drifting/ sladding med bakhjulene gjenntatte ganger på utsiden av hvite linjer eller kjøring i sandfeller eller i grusen/gresset kvalifiserer til svartflagg og kjørenekt. Dette gjelder alle klasser.

Vil dette blir inndelt i klasser? I såfall blir det vel mindre kjøring på hver person?

Daniel V
03/02/13, 05:17
VIKTIG INFO! Drifting/ sladding med bakhjulene gjenntatte ganger på utsiden av hvite linjer eller kjøring i sandfeller eller i grusen/gresset kvalifiserer til svartflagg og kjørenekt. Dette gjelder alle klasser.

Vil dette blir inndelt i klasser? I såfall blir det vel mindre kjøring på hver person?

Så langt har vi ikke kommet i planleggingen enda. Det er jo et 1/2 år til :p Alt sånt må diskuteres med Opelklubben først :)

Euro-96
08/02/13, 18:34
Er dette for å gjøre det rimeligere for klubben?
Å arrangere sammen med en annen klubb?

gaupe
08/02/13, 18:39
Er dette for å gjøre det rimeligere for klubben?
Å arrangere sammen med en annen klubb?

Ja, vi har same utgiftene som i fjor, men vi har dobbelt så mykje køyretid. Samt at det blir enklare for dei som kjem langt i frå, når det blir på ein laurdag.

Blir ikkje dette bra, så er vi tilbake til reint volvotreff neste år.

Euro-96
08/02/13, 19:20
Stemmer...
Det er jo ikke verre enn å prøve.

Øyvind G
08/02/13, 19:24
Vil det bli satt opp klasser ol. eller er det som tidligere at du kjører når du er ferdig med å stå i kø?

Edit:
Ser nå at dette allerede er spurt om her.

Hassel
08/02/13, 19:45
Kommer ja! Kjører ja! Vil ha rein ja!

chrisbjorklo
08/02/13, 19:52
Kommer ja! Kjører ja! Vil helst ikke ha rein nei, strålende sol er ønsket! :D
Stemninga var topp i fjor, vil gjerne ha det i år også! :D

Øyvind G
08/02/13, 20:01
Jeg må se ann hvordan reglene rundt prøveskilt blir. Blir det ulovelig med prøveskilt så får jeg ta med meg kamera isteden for bil. :)

Christian
08/02/13, 20:10
Biltilsynet gir ikke ut prøveskilt for bruk på bane, og hvis du allikevel bruker prøveskilt på bane kan du risikere å få konsekvenser hvis det skjer noe.

Magnum
08/02/13, 22:18
Hvordan blir mulighetene for å kjøre lisensierte biler?

chrisbjorklo
09/02/13, 08:27
Daniel V skriver: For lisensierte løpsbiler gleder egne regler. VI SJEKKER MULIGHETENE FOR ENGANGSLISENS! Oppdatert info kommer!

Lillengen
09/02/13, 09:17
Ja da ble det stress igjenn da:P gleder meg:)

Daniel V
09/02/13, 18:09
Vi skal ha et møte med Opelklubben nå snart, hvor vi skal avklare diverse rundt arrangementet :) Typ med lisensbiler, opplegg, om vi skal ha klasser eller ikke etc :)

Øyvind G
09/02/13, 18:15
Vil bare nevne at det er litt viktg at info rundt bla. regler som blir lagt i denne tråden stemmer.
Ifjord ble det sagt her at det var OK med prøveskilt også ble det sagt noe annet på Rudskogen. Det ordnet seg riktignok etterhvert.
Foreslår også at all viktig info sammles i første post slik at alt man trenger å vite står der.

Tror det kan bli morro med et banetreff sammen med en annen klubb. Ser frem til dette. :)

Zeeker
19/02/13, 05:14
Er dette for å gjøre det rimeligere for klubben?
Å arrangere sammen med en annen klubb?


Ja, vi har same utgiftene som i fjor, men vi har dobbelt så mykje køyretid. Samt at det blir enklare for dei som kjem langt i frå, når det blir på ein laurdag.

Blir ikkje dette bra, så er vi tilbake til reint volvotreff neste år.


Stemmer...
Det er jo ikke verre enn å prøve.

Så prisen for å leie lørdag er det dobbelte av å leie søndag?
Eller er det jeg som ikke tenker helt riktig?

gaupe
19/02/13, 06:47
Så prisen for å leie lørdag er det dobbelte av å leie søndag?
Eller er det jeg som ikke tenker helt riktig?

Det stemmer

Christian
19/02/13, 09:46
Er uansett mye bedre å ha treffet på en lørdag, så de som bor litt lengre unna enn oss østlendinger (ja deg og Gaupe. :D) kan få med seg treffet, og ha søndagen på å kjøre hjem.

gaupe
19/02/13, 09:54
Er uansett mye bedre å ha treffet på en lørdag, så de som bor litt lengre unna enn oss østlendinger (ja deg og Gaupe. :D) kan få med seg treffet, og ha søndagen på å kjøre hjem.

Ja, det var mykje av argumentasjonen for å ha eit laurdagstreff. I år blir ikkje dette dyrare for oss enn i fjor, og vi hadde mykje ledig plass på bana, så vi håper på at dette blir bra på alle moglege måtar.

Er det slik at folk som kjem på fredagen, har lyst til å samlast på ein camping f.eks. på førehand?

Tarell
19/02/13, 12:07
Det høres ut som en god plan det ja.
Alltid kjekt å smales litt både før og etter banekjøring ;)

Ove B
22/02/13, 19:21
hadde vært kjempe stas med litt sosialt på kvelden!!!! kortid får de klarheit i dette med lisens biler???

Zeeker
23/02/13, 01:18
hadde vært kjempe stas med litt sosialt på kvelden!!!! kortid får de klarheit i dette med lisens biler???

Kunne vært stas det :)

Finnes det noen campingplass eller lignende i nærheten av rudskogen der Volvo/opel-frelste kan campe til søndag med litt juging og en liten skærp en ?

Filtvedt Racing
23/02/13, 12:09
Kunne vært stas det :)

Finnes det noen campingplass eller lignende i nærheten av rudskogen der Volvo/opel-frelste kan campe til søndag med litt juging og en liten skærp en ?


Her er det flere alternativ.
Bjørnstad camping. Liten camping på vei mellom Rakkestad og Halden. 4-5 km fra Rakkestad,Statoil.

Ramstad camping. Ved ramstad på E -18 avkjøring fra Mysen mot Rakkestad. Ved bensinstasjon og gatekjøkken.

Begge har hytte utleie og telt plasser.

Kanskje mulighet for camping på rudskogen???

Rune

Zeeker
23/02/13, 16:16
Her er det flere alternativ.
Bjørnstad camping. Liten camping på vei mellom Rakkestad og Halden. 4-5 km fra Rakkestad,Statoil.

Ramstad camping. Ved ramstad på E -18 avkjøring fra Mysen mot Rakkestad. Ved bensinstasjon og gatekjøkken.

Begge har hytte utleie og telt plasser.

Kanskje mulighet for camping på rudskogen???

Rune

Kunne vært artig det.
Vet ikke om det er noe stemning for å ha en sånn sammenkomst etterpå jeg?

Kunne jo samtidig ha kalt det "årsfest for VCCN" ?

Ove B
23/02/13, 19:31
Her er det flere alternativ.
Bjørnstad camping. Liten camping på vei mellom Rakkestad og Halden. 4-5 km fra Rakkestad,Statoil.

Ramstad camping. Ved ramstad på E -18 avkjøring fra Mysen mot Rakkestad. Ved bensinstasjon og gatekjøkken.

Begge har hytte utleie og telt plasser.

Kanskje mulighet for camping på rudskogen???

Rune

Bjørnstad meiner eg er nedlagt...? var i allefall stengt der i fjord. camping på rudskogen hadde vært konge!!!

Mr. Nilsen
23/02/13, 19:43
Syns helt klart at det er en veldig god ide! De som skal kjøre er jo opptatt med enten å få kjørt mest mulig eller skru når bilen ikke går. ble veldig lite sosialt samvær i fjor på oss iallefall. camping en eller annen plass støtter jeg fullt ut iallefall :)

Zeeker
23/02/13, 22:52
Hihi..
Det er ikke for å fyre oppunder noe som helst, men det var jo litt artig lesing :D

Det er noen som mener at bakkekontakten til enkelte av våre medlemmer ikke er til stede,. Og det smalt ifra en som er bruker her selv :D hehe.

http://www.opelmotorsport.com/forum/showthread.php?t=283082

emilhetty
15/03/13, 09:27
Daniel V skriver: For lisensierte løpsbiler gleder egne regler. VI SJEKKER MULIGHETENE FOR ENGANGSLISENS! Oppdatert info kommer!
Dette sto det fra samme tidspunkt i fjor og fram til treffet, men det ble aldri noe åpning for lisensierte biler!
Kan være greit å mase litt da, så vi med lisensierte biler også får kjøre.

Espen-K
16/03/13, 00:20
Hva skal man komme med da tro.... 945 eller Zafira :confused:
Uansett blir kameraet med i år også :cool:

Men kan jeg spørre hva som er grunnen til at dette treffet skal samkjøres med akurrat Opel klubben, er det noen i styret her som kjenner noen i styret der eller ble det sånn helt tilfeldig.
Jeg har vert medlem i OpelMotorSport Clubb i mange år tidligere men de siste to-tre årene har det virket som mye av den gløden og iveren som det var i styret har forsvunnet.
Det ble arrangert mye treff, både små og litt større, men nå er det veldig stille synes jeg.
Vet at ildsjelen for treffene har gitt seg i styret og mange av de som satt der i den perioden jeg var aktiv i styret er nå forsvunnet, mulig noe har forsvunnet der.

Zeeker
16/03/13, 06:00
Hva skal man komme med da tro.... 945 eller Zafira :confused:
Uansett blir kameraet med i år også :cool:

Men kan jeg spørre hva som er grunnen til at dette treffet skal samkjøres med akurrat Opel klubben, er det noen i styret her som kjenner noen i styret der eller ble det sånn helt tilfeldig.
Jeg har vert medlem i OpelMotorSport Clubb i mange år tidligere men de siste to-tre årene har det virket som mye av den gløden og iveren som det var i styret har forsvunnet.
Det ble arrangert mye treff, både små og litt større, men nå er det veldig stille synes jeg.
Vet at ildsjelen for treffene har gitt seg i styret og mange av de som satt der i den perioden jeg var aktiv i styret er nå forsvunnet, mulig noe har forsvunnet der.

Så vidt jeg har skjønt så er det "primært" pga av kostnader, og da for å få flyttet treffet fra søndag til lørdag. Det er dobbelt så dyrt og leie lørdag.
VCCN snakka vel med OMC nede på Lillestrøm ettersom de var i nabo-standen og da gikk vel skravla :D

Espen-K
16/03/13, 10:23
At det er pga kostnadene har jeg skjønt, og det er et veldig smart trekk fra styrene.
Dersom alternativet er å dele en dag fremfor å ikke ha treff så vil vel de fleste oppegående styrene se mange fordeler med dette.

For min del er dette et klokt valg av styrene for å kunne gi sine medlemmer en lørdag på Rudskogen.
Det kan være som du sier at kontakten ble oprettet på Lillestrøm der de var "naboer"

Og for de som sier det er folk "uten bakkekontakt" så gjelder nok det for like mye for begge klubber ;)

gaupe
16/03/13, 11:42
Historia er nok så enkel som så ja. Dessutan så er våre klubbar temmeleg like på fleire områder, så vi har håp om at dette skal verte bra.

Svirre
16/03/13, 12:31
Om jeg ikke får noen hindringer på denne datoen så frister det å prøve family raser ute på banen :)

Daniel V
25/03/13, 23:47
Oppdatert førstepost med info og program for dagen!

Christian
25/03/13, 23:51
Oppdatert førstepost med info og program for dagen!

Er du sikker?

Daniel V
26/03/13, 00:11
Glemte å trykke publiser! :p

Har nå oppdatert førstepost med program, priser, info, og innvitasjon til en sosialsamling med premieutdeling på Quality Hotel Sarpsborg på kvelden etter banetreffet. Her vil det være åpen bar og lystig lag til sent på kveld! :)

Nytt av året er også familiekjøring og driftingkonkurranse som du kan lese mer om i første posten.

Christian
26/03/13, 00:15
Beste sladden fra slaktern og til langstrekka? Kan telle på èn hånd hvor mange biler/førere her inne som er i stand til å få til det. Blir ikke mye til konkurranse hvertfall!

Daniel V
26/03/13, 00:18
Jada mr. negativ!

Har endret det nå til hva det skulle stå! Meningen var at vi skulle starte køen ved slakteren og at man skulle bruke langsvingen før langstrekka for å sladde i.

Volvo-Lars
26/03/13, 09:28
Kan du utdype hvorfor det ikke blir tillatt med lisens?!

Øyvind G
26/03/13, 09:38
Registrert/ prøveskilt:
I år vil kun gateregistrerte biler være tillatt under vårt treff. Det er tillatt med prøveskilt, så lenge disse er merket med kjøring på Rudskogen Motorsenter på kjøreseddelen.

Da ble det utstilling og fotografering for min del. For å se positivt på det, så er det en bil mindre bruke tid på for sesongen.

Daniel V
26/03/13, 09:55
Kan du utdype hvorfor det ikke blir tillatt med lisens?!

Fordi hvis du setter deg ned å leser regelverket til norsk bilsportforbund, så skjønner du hvorfor. Det kreves altfor mye fra vår side for å kjøre med lisensbiler i forhold til hvor mange som har det. Det må til og med leies inn en egen teknisk kontrollant som skal ha gjennomført x antall kurs osv. Det blir for mye jobb til at det lønner seg for oss i forhold til hvor mange lisensbiler som dukker opp. For to år siden var det to lisensbiler, året før var det en, og i fjor var det ingen. Opelklubben har heller ingen hos seg som skal kjøre med lisens, så bare kontrolløren vil koste mer å ha der enn det vi tjener på noen få lisensbiler.

Dessutten koster det (hold deg fast) 14 000,- bare i papirarbeid å få lov til å kjøre lisensierte biler. Så det blir dessverre en for stor utgift for oss.

Daniel V
26/03/13, 09:57
Da ble det utstilling og fotografering for min del. For å se positivt på det, så er det en bil mindre bruke tid på for sesongen.

Du kan jo fint kjøre bilen deres på prøveskilter der. Den kjøringen vi har på Trackday er ikke regnet som banekjøring, og fartsgrensen er egentlig 80 km/t. Det vil si at det er lov å kjøre med prøveskilter ute på banen.

Øyvind G
26/03/13, 10:04
Du kan jo fint kjøre bilen deres på prøveskilter der. Den kjøringen vi har på Trackday er ikke regnet som banekjøring, og fartsgrensen er egentlig 80 km/t. Det vil si at det er lov å kjøre med prøveskilter ute på banen.

Det å få spesifisert kjøring på RS på prøveskiltene er så og si umulig. Jeg tror ikke en gang sexuelle tjenester kan hjelpe meg med dette. :p

kimove
26/03/13, 11:49
Det står jo også spesifisert i regelverket for prøveskilt nå at prøveskilt blir ikke utstedd for kjøring til, fra eller på bane så det er vel ikke bare bare å få spesifisert kjøreseddelen med kjøring på rudskogen så Øyvind.G har et godt poeng her

emilhetty
26/03/13, 12:16
Det står jo også spesifisert i regelverket for prøveskilt nå at prøveskilt blir ikke utstedd for kjøring til, fra eller på bane så det er vel ikke bare bare å få spesifisert kjøreseddelen med kjøring på rudskogen så Øyvind.G har et godt poeng her
Dem sier også at forsikringen på prøveskiltene ikke dekker hvis dem blir brukt på banen.
Men gjør en vanlig forsikring det? Ser for meg at det fort kan bli regress om det skjer noe på banen.

Christian
26/03/13, 12:19
Det er to typer banekjøring, konkurranse, og ferdighetstrening. Det vi driver med på rudskogen til sommern er ferdighetstrening, og da gjelder ansvarsforsikringen.
All bulking må tas på egen kappe, uansett hvem sin skyld det er. All kjøring skjer på eget ansvar!

Øyvind G
26/03/13, 12:24
Det er to typer banekjøring, konkurranse, og ferdighetstrening. Det vi driver med på rudskogen til sommern er ferdighetstrening, og da gjelder ansvarsforsikringen.
All bulking må tas på egen kappe, uansett hvem sin skyld det er. All kjøring skjer på eget ansvar!

Ved ferdighetstrening kan du faktsik ta skader på forsikringen. En på jobben krasjet i en annen med sykkelen og han fikk ordnet opp i dette igjenom forsikringen sin. Muligheten er der, men man skal være enigen om hvordan man gjør det og man skal også ha tungen rett i munn når man snakker med forsikringselskapet.


Her snakker jeg selvsagt om registrerte kjøretøy med skilt og forsikring i orden.

Christian
26/03/13, 12:26
Han hadde vel ikke senk, felger, understell, større turbo, sveisa sperre +++ på sykkelen sin heller. :) Anbefaler ingen å ta bane-skader på forsikringen, det blir bare dyrere for oss andre.

Øyvind G
26/03/13, 12:29
Han hadde vel ikke senk, felger, understell, større turbo, sveisa sperre +++ på sykkelen sin heller. :) Anbefaler ingen å ta bane-skader på forsikringen, det blir bare dyrere for oss andre.

Nei, han hadde Honda CBR 1000 ;)

Volvo-Lars
26/03/13, 14:02
Fordi hvis du setter deg ned å leser regelverket til norsk bilsportforbund, så skjønner du hvorfor. Det kreves altfor mye fra vår side for å kjøre med lisensbiler i forhold til hvor mange som har det. Det må til og med leies inn en egen teknisk kontrollant som skal ha gjennomført x antall kurs osv. Det blir for mye jobb til at det lønner seg for oss i forhold til hvor mange lisensbiler som dukker opp. For to år siden var det to lisensbiler, året før var det en, og i fjor var det ingen. Opelklubben har heller ingen hos seg som skal kjøre med lisens, så bare kontrolløren vil koste mer å ha der enn det vi tjener på noen få lisensbiler.

Dessutten koster det (hold deg fast) 14 000,- bare i papirarbeid å få lov til å kjøre lisensierte biler. Så det blir dessverre en for stor utgift for oss.

Så det skal straffe seg og bygge lisensbil og ville kjøre med sin egen klubb iform at man ikke får kjøre?
For dere, som har sagt ja til og lede denne klubben og ta de utfordringene det medfører, ikke gidder og ta de telefonene som skal til?

Klart det ikke kommer lisensbiler, når dere ikke tillater lisenskjøring!
Jeg tror også at de med lisensbiler hadde gladelig betalt det lille ekstra som måtte til for og dekke eventuel kjøring, selvom det ikke burde være nødvendig i en klubb og som ett medlem.

Du skriver også at det ikke lønner seg. Skal dere/ledelsen tjene penger på dette?
Etter hva jeg har skjønt og sett så har vel denne klubben en god slump med penger på bok? Såpass mye at 14000kr blir en dråpe i havet.


Kall meg trangsynt eller hva du vil, men ser ikke helt poenget med en klubb, hvis ikke alle blir inkludert...

emilhetty
26/03/13, 14:29
Det er to typer banekjøring, konkurranse, og ferdighetstrening. Det vi driver med på rudskogen til sommern er ferdighetstrening, og da gjelder ansvarsforsikringen.
All bulking må tas på egen kappe, uansett hvem sin skyld det er. All kjøring skjer på eget ansvar!
Dette ville jeg sjekket med forsikringsselskapet, dem prøver å slippe unna å betale i en hver situasjon dem kan.
Er ikke enkelt å gå til sak mot forsikringsselskaper, dem har stort sett advokater som gjør alt dem kan for at dem skal slippe å betale.


Så det skal straffe seg og bygge lisensbil og ville kjøre med sin egen klubb iform at man ikke får kjøre?
For dere, som har sagt ja til og lede denne klubben og ta de utfordringene det medfører, ikke gidder og ta de telefonene som skal til?

Klart det ikke kommer lisensbiler, når dere ikke tillater lisenskjøring!
Jeg tror også at de med lisensbiler hadde gladelig betalt det lille ekstra som måtte til for og dekke eventuel kjøring, selvom det ikke burde være nødvendig i en klubb og som ett medlem.

Du skriver også at det ikke lønner seg. Skal dere/ledelsen tjene penger på dette?
Etter hva jeg har skjønt og sett så har vel denne klubben en god slump med penger på bok? Såpass mye at 14000kr blir en dråpe i havet.


Kall meg trangsynt eller hva du vil, men ser ikke helt poenget med en klubb, hvis ikke alle blir inkludert...
Støtter deg helt ut på denne!
Det er takken man har for å ha bygget lisensbil, mens hvis med andre ord hadde hatt en bil med skilt å bygget på hadde alt vært greit. Samme om den sist var eu godkjent og betalt årsavgift på 80-tallet så lenge man har de jævla skiltene og forsikring.

gaupe
26/03/13, 15:21
Så det skal straffe seg og bygge lisensbil og ville kjøre med sin egen klubb iform at man ikke får kjøre?
For dere, som har sagt ja til og lede denne klubben og ta de utfordringene det medfører, ikke gidder og ta de telefonene som skal til?

Klart det ikke kommer lisensbiler, når dere ikke tillater lisenskjøring!
Jeg tror også at de med lisensbiler hadde gladelig betalt det lille ekstra som måtte til for og dekke eventuel kjøring, selvom det ikke burde være nødvendig i en klubb og som ett medlem.

Du skriver også at det ikke lønner seg. Skal dere/ledelsen tjene penger på dette?
Etter hva jeg har skjønt og sett så har vel denne klubben en god slump med penger på bok? Såpass mye at 14000kr blir en dråpe i havet.


Kall meg trangsynt eller hva du vil, men ser ikke helt poenget med en klubb, hvis ikke alle blir inkludert...

No syns eg du har eit litt merkeleg innstilling til dette.

Det kostar klubben 14000 kr berre i papirarbeid å få ting på plass til denne dagen, om vi skal tillate lisensbilar. Det betyr også at vi må ha på plass folk frå NBF for å passe på at alt dette går etter planen, desse skal også betalast. Korleis du kan få dette til å bli ein dråpe i havet?

Dette er realitetar vi må forhalde oss til.

Vi i ledelsen tene pengar? Vi er jo her for klubben, og det er vår jobb å ikkje utsett klubben for ein risiko som gjer at klubben knekk nakken på sine arrangement. Erfaringa tilseier at vi står i fare for å tape pengar, om været går i mot oss, så små er marginane.

Klubben har aldri på nokon måte prøvd å framstå som ein motorsportklubb, vi har arrangert trackdays for gatebilar, ikkje noko motorsportarrangement.

Men motbevis gjerne for meg at interessa for å køyre lisensbil er så stor at vi skal legge ein innsats i å få dette på plass.

Vi kan gjere det slik:
Dersom folk vil ha adgang til køyring med lisensbil, så kan du forhåndspåmelde deg og betale for dette før ein gitt dato, og om vi ser at vi har interesse for dette, så set vi i gang papirmølla.

Det betyr vel og merke at vi bør ha nærmare 20 lisensbilar i sving, og desse kan ikkje køyre i same heata som gateregistrerte bilar. Desse 20 bilar kan vere både Volvo og Opel for den del.

Daniel V
26/03/13, 15:37
No syns eg du har eit litt merkeleg innstilling til dette.

Det kostar klubben 14000 kr berre i papirarbeid å få ting på plass til denne dagen, om vi skal tillate lisensbilar. Det betyr også at vi må ha på plass folk frå NBF for å passe på at alt dette går etter planen, desse skal også betalast. Korleis du kan få dette til å bli ein dråpe i havet?

Dette er realitetar vi må forhalde oss til.

Vi i ledelsen tene pengar? Vi er jo her for klubben, og det er vår jobb å ikkje utsett klubben for ein risiko som gjer at klubben knekk nakken på sine arrangement. Erfaringa tilseier at vi står i fare for å tape pengar, om været går i mot oss, så små er marginane.

Klubben har aldri på nokon måte prøvd å framstå som ein motorsportklubb, vi har arrangert trackdays for gatebilar, ikkje noko motorsportarrangement.

Men motbevis gjerne for meg at interessa for å køyre lisensbil er så stor at vi skal legge ein innsats i å få dette på plass.

Vi kan gjere det slik:
Dersom folk vil ha adgang til køyring med lisensbil, så kan du forhåndspåmelde deg og betale for dette før ein gitt dato, og om vi ser at vi har interesse for dette, så set vi i gang papirmølla.

Det betyr vel og merke at vi bør ha nærmare 20 lisensbilar i sving, og desse kan ikkje køyre i same heata som gateregistrerte bilar. Desse 20 bilar kan vere både Volvo og Opel for den del.

Nå svarte gaupe for meg!

Men det som også er viktig å legge til er at vi er en klubb med rundt 600 betalende medlemmer. 98% av disse kjører gateregistrerte biler.
Man bygger da ikke lisensbil for å kjøre på Trackday! :) Man bygger da de for å kjøre løp! Dette er jo ikke en løpsdag! :) Volvo Car Club Norway er ingen motorsportklubb, men en klubb for de som er interessert i Volvo. Hadde vi hatt navnet Volvo Racing Club Norway, hadde jeg skjønt skuffelsen.

Det er jo heller ikke etisk riktig å påspandere en liten gjeng medlemmer 30 000,- ekstra for at de skal få lov å kjøre lisensbilene sine. Det blir jo tatt fra andre medlemmers medlemskontigent. Jeg hadde blitt rimelig sint hvis min medlemskontigent hadde gått til at 5-6 stykker fikk kjøre lisensbil en dag i året på en Trackday.

Vi må se ting fra alle sider. Jeg skjønner godt at lisensfolket synes det er kjipt å ikke få kjøre, men dette er ikke et billøp. En lisensbil bygger man for det, og ikke for kjøring på Trackday.

Daniel V
26/03/13, 16:50
En liten oppdatering på situasjonen:

Har nå vært i kontakt med personer tilknyttet NBF, og dette lar seg rett og slett ikke gjennomføre av en del ting.

1. Vi er ikke registrert som en motorsportklubb hos NBF, vi må da omregulere klubbdriften for å bli medlem hos NBF.
2. For at vi skal få lov til å arrangere må vi ha arrangørlisens. For å få denne arrangørlisensen må både vi, og folk i OMC på et kurs. Dette kurset tar mye tid, og koster mye penger.
3. Vi må ha en stevneleder som må kurses for dette og klubben må betale for stevnelederlisens for vedkommende.

I tillegg til at dette må vi betale 14 000 i papirarbeid bare ved tanken på lisensbiler, + at vi må betale rundt 15 000 for å få leid inn mannskap fra NBF for å få lov til å ha lisensbiler.

Vi snakker da rundt 75 000,- ekstra bare for å få serifisert folk, papirarbeid og nødvendige lisenser for kjøring med lisensbiler 1 dag. Skjønner dere poblemet? I tillegg kommer baneleie, premier, NRC, rescuebil, og ambulanse i tillegg. Samt kveldsarrangementet.

a|ex
26/03/13, 22:44
Jeg liker dårlig at vi må dele plassen med andre merker, og spesielt OPEL. Da er det ikke Volvo-trackday for volvoentusiasten lenger...

MEN jeg ser argumentet dersom dette er nødvendig for å få finansiert et lørdagstreff, med de argumentene som taler for nettopp det. Så får vi se hvilke erfaringer årets treff bringer.

Det jeg lurer på er om det er helt umulig å få til bra nok oppmøte med kun Volvoer til å dekke inn de ekstra kostnadene ved et lørdagsstreff? Treffene har jo ikke blitt profilert fryktelig bra i forkant de foregående årene, så det sikkert mulighet for å nå ut til flere hvis man hadde gått inn for det. Svenskene pleier jo også å være interessert i å komme til Rudskogen.

gaupe
26/03/13, 22:50
Du har jo allereide lagt deg såpass ut med Opel-folket, at eg forstår du er bekymra :-D

Daniel V
26/03/13, 23:00
Skjønner at det hadde vært stas med et rent Volvotreff, Alex. Men vi som mange andre bilklubber lever på randen under disse treffene. Rudskogen blir dyrere og dyrere for hvert år, og blir det dårlig vær lever vi helt på randen av å gå i tap på et søndagstreff, hvor baneleia er halvparten av et lørdagstreff. Derfor tørr vi rett og slett ikke ta sjansen på at det går bra å klare en lørdag alene. Bare baneleie i år er 64800,- så det er ikke småpenger vi snakker om :)

Uansett, å arrangere med OMC er veldig bra. De har masse erfaring, er utrolig hyggelige og er ikke merkehatere sånn som mange andre bilklubber kan være. Når man først skal arrangere med noen kunne vi ikke fått en bedre partner enn OMC!

Vi skal selvfølgelig ikke sitte her inne å slenge dritt om våre venner i Opelklubben. Sånt holder vi oss for gode til. Dette skal være en dag hvor vi skal samles rundt det vi liker best! Da spiller det ingen rolle om det står Opel eller Volvo i grillen.

Kjetil Krømcke
26/03/13, 23:01
a|ex:

For å være helt ærlig, så ser jeg ikke helt poenget med innlegget ditt på facebook arrangementet , sånn jeg tyder det er det kun skrevet for å lage kvalme.

Siterer deg fra facebook: "Blir kjedelig for Opelgutta da, å bare se hekken på en haug med Volvoer.. ;)"

Zeeker
26/03/13, 23:33
Hehe..
Kan jeg få lov til å klaga litt å?
Næh.. gidder ikke.
Jeg er bare glad til for at noen i det hele tatt arrangerer ett treff for oss på forumet, og i tillegg så er det ålreit pris på inngangen.
Prøv å reis på ett Trackday.no treff og betal der :D Du får nesten 2 VCCN-treff på skogen for samme summen.

At det blir blanding av Volvo og Opel på treff blir bare morro, og styrene kan sikkert ta en diskusjon på hvordan depo evt skal deles inn eller om alle skal stå blandet. Det er sikkert diskutert alt.
Og hvis Volvofolket syns det er kjett med Opel der så får de møte opp (og betale) (og ja,. det er de kjørende som betaler denne dagen, ikke de som ser på) og vise at det er behov for å ha en hel dag for seg selv.

Daniel V
26/03/13, 23:42
Hehe..
Kan jeg få lov til å klaga litt å?
Næh.. gidder ikke.
Jeg er bare glad til for at noen i det hele tatt arrangerer ett treff for oss på forumet, og i tillegg så er det ålreit pris på inngangen.
Prøv å reis på ett Trackday.no treff og betal der :D Du får nesten 2 VCCN-treff på skogen for samme summen.

At det blir blanding av Volvo og Opel på treff blir bare morro, og styrene kan sikkert ta en diskusjon på hvordan depo evt skal deles inn eller om alle skal stå blandet. Det er sikkert diskutert alt.
Og hvis Volvofolket syns det er kjett med Opel der så får de møte opp (og betale) (og ja,. det er de kjørende som betaler denne dagen, ikke de som ser på) og vise at det er behov for å ha en hel dag for seg selv.

Depot skal deles i to. En del for Volvo og en del for Opel. I alle fall utstillingsdelen av depoet hvor det skal være en organisert utstilling. Hvordan det blir i skrudelen av depoet er ikke fastsatt, men det hadde vært gøy og sosialt å blande litt! :)

Jeg er også helt enig i at hvis folk vil ha en egen dag, så må dere faktisk stille opp å kjøre på vår Trackday. Det er trist å si det, men jeg ser jo det at flere av de som klager på det ene og andre i denne tråden faktisk er de som har stått å sett på gratis i alle år.

a|ex
27/03/13, 00:24
Hvis det er meg du sikter til daniel så kan jeg informere at jeg har betalt for å kjøre hvert år siden volvoforum og VCCN startet med trackday på rudskogen.

Videre synes jeg det er litt synd om man skal få på pukkelen for å ta til orde for hvordan man kan få til et rent volvotreff, som jeg fortsatt regner med at de fleste her inne er interessert i. Det bør finnes mange muligheter for å kunne oppnå det uten å nødvendigvis inngå et spleiselag med en annen klubb.

Klubbtreff er klubbtreff, og trekker fler av sine egne enn ved blandingstreff. Er man ute etter det sistnevnte kan man dra på trackday eller gatebil osv.

a|ex
27/03/13, 00:29
a|ex:

For å være helt ærlig, så ser jeg ikke helt poenget med innlegget ditt på facebook arrangementet , sånn jeg tyder det er det kun skrevet for å lage kvalme.

Siterer deg fra facebook: "Blir kjedelig for Opelgutta da, å bare se hekken på en haug med Volvoer.. ;)"

Isåfall tolker du det feil. Hvis man ikke er utstyrt med såpass humor og selvironi at man ignorerer smiley'en og faktisk lar seg fornærme sier vel det mest om de andre spør du meg...

Kjetil Krømcke
27/03/13, 00:35
Isåfall tolker du det feil. Hvis man ikke er utstyrt med såpass humor og selvironi at man ignorerer smiley'en og faktisk lar seg fornærme sier vel det mest om de andre spør du meg...

Jeg ser humoren i det, men jeg ser også at det er en hel gjeng som ikke gjør det.

Daniel V
27/03/13, 00:36
Hvis det er meg du sikter til daniel så kan jeg informere at jeg har betalt for å kjøre hvert år siden volvoforum og VCCN startet med trackday på rudskogen.


Det var ikke deg jeg hintet til.

henrik940
27/03/13, 00:40
Jeg liker dårlig at vi må dele plassen med andre merker, og spesielt OPEL. Da er det ikke Volvo-trackday for volvoentusiasten lenger...

MEN jeg ser argumentet dersom dette er nødvendig for å få finansiert et lørdagstreff, med de argumentene som taler for nettopp det. Så får vi se hvilke erfaringer årets treff bringer.

Det jeg lurer på er om det er helt umulig å få til bra nok oppmøte med kun Volvoer til å dekke inn de ekstra kostnadene ved et lørdagsstreff? Treffene har jo ikke blitt profilert fryktelig bra i forkant de foregående årene, så det sikkert mulighet for å nå ut til flere hvis man hadde gått inn for det. Svenskene pleier jo også å være interessert i å komme til Rudskogen.


Jeg er dels enig med deg. Det blir sikkert greit på Volvo/Opel-treff, men det blir ikke det samme som før... Ble sagt at klubbkassa hadde 140 000 på bok, etter alt var betalt, da burde det være mulig å arrangere eget treff. Reklamering og profilering er nøkkelen til et bra treff. Selvfølgelig været også, meeen det får man ikke styrt... Om klubben går i minus overlever vi jo, får jo nye 180 000 nesteår :)

Men, gleder meg til treff uansett :)

a|ex
27/03/13, 00:42
Jeg ser humoren i det, men jeg ser også at det er en hel gjeng som ikke gjør det.

Synd for dem! Skader vel ikke å fyre opp stemningen litt før det skal kjøres på bane når vi først er to merker på samme treff, eller? Blei lang debatt hvertfall :cool:

Martin.S
27/03/13, 00:42
Hvis det er meg du sikter til daniel så kan jeg informere at jeg har betalt for å kjøre hvert år siden volvoforum og VCCN startet med trackday på rudskogen.

Videre synes jeg det er litt synd om man skal få på pukkelen for å ta til orde for hvordan man kan få til et rent volvotreff, som jeg fortsatt regner med at de fleste her inne er interessert i. Det bør finnes mange muligheter for å kunne oppnå det uten å nødvendigvis inngå et spleiselag med en annen klubb.

Klubbtreff er klubbtreff, og trekker fler av sine egne enn ved blandingstreff. Er man ute etter det sistnevnte kan man dra på trackday eller gatebil osv.

Om det er så ille, så får du heller holde deg hjemme den dagen da!

Unødvendig mye syting her synes jeg nå. Skjønner det er pluss og minus med både det ene og det andre her, men vi får være fornøyde at det i det hele tatt blir noe. Vil tro det ligger mye jobb bak, og de som styrer med dette ønsker nok å få det beste ut av dagen for alle, skulle heller hatt en klapp på skuldra for jobben.

a|ex
27/03/13, 00:49
Ingen som har sagt det er så ille. Men det må være lov å stille spørsmålstegn ved mulighetene for å kjøre rent volvotreff og argumentere for hvordan man kan få til dette.

Selvsagt er man fornøyd med at det blir treff, og takknemlig for dem som legger ned innsatsen for det. Det betyr allikevel ikke at det ikke skal være takhøyde for å komme med innspill i en forening med betalende medlemmer.

a|ex
27/03/13, 01:10
Angående profilering, oppmøte og økonomisk risiko ved trackday på rudskogen. Hvorfor ikke prøve seg på følgende:

- Trykke opp plakater/flyere og distribuere disse til volvoforhandlere, rudskogen og andre samarbeidspartnere
- Legge opp en "trackdaybanner" eller egenannonse på toppen av forumsidene med informasjon
- Invitere med søsterklubben Norsk Volvoklubb med over 4000 følgere på facebook?
- Sende ut PM/mail med invitasjon til trackday til følgere og medlemmer både på facebook og forum?
- Ta kontakt og invitere svenske volvoklubber? Volvomiljøet er mye større i sverige og svenskene stiller i hopetall på andre banearrangement på rudskogen

Jeg kan ikke se at noe av dette har blitt gjort, og blir svært overrasket om ikke slike tiltak ville øke oppslutningen om et slikt treff betraktelig.

Hassel
27/03/13, 01:19
Ingen som har sagt det er så ille. Men det må være lov å stille spørsmålstegn ved mulighetene for å kjøre rent volvotreff og argumentere for hvordan man kan få til dette.

Selvsagt er man fornøyd med at det blir treff, og takknemlig for dem som legger ned innsatsen for det. Det betyr allikevel ikke at det ikke skal være takhøyde for å komme med innspill i en forening med betalende medlemmer.

Hadde du sett etter så var den en poll med det her en stuuuund før det ble sagt noe endelig. og der var det mulighet for å ytre sine meninger og komme med positive og negative meninger om det her. nå er det for sent... Liker du det ikke så får du kjøre ifra opelgjengen... Om du klarer..

Daniel V
27/03/13, 01:29
Hadde du sett etter så var den en poll med det her en stuuuund før det ble sagt noe endelig. og der var det mulighet for å ytre sine meninger og komme med positive og negative meninger om det her. nå er det for sent... Liker du det ikke så får du kjøre ifra opelgjengen... Om du klarer..

Helt riktig Hassel. Den tråden og pollen åpnet vi 29 oktober, som vil si 5 mnd siden, så dette har folk visst om lenge, og har hatt muligheten for å kommentere lenge.

Uansett, resultatet av pollen (for de få som gadd å stemme) var at 43 medlemmer stemte ja, mot 6 som stemte nei.

a|ex
27/03/13, 01:43
Det er lenge siden jeg forsto at vi må innfinne oss med opel/volvomix i år Henrik. Jeg forstår til og med årsaken til det. Det jeg ikke forstår, er hvorfor man ikke kan gjøre noen tiltak for å profilere treffet bedre, og kommer derfor med noen innspill til hvordan man kan få til et rent volvotreff neste gang ettersom det tilsynelatende var komplett umulig i år.

Det er det ingen som kan svare på?

Jeg stiller uansett til banekjøring, og tar det ikke veldig tungt å bli frakjørt - uansett merke. Det er tross alt ikke konkurransekjøring dette her. Det som er surt er risikoen for å få en rusten kadett i sidedøra med en verdensmester på 20 år bak rattet... :rolleyes:

Marius Skau
27/03/13, 01:52
Det som er surt er risikoen for å få en rusten kadett i sidedøra med en verdensmester på 20 år bak rattet... :rolleyes:

Da får vi håpe du får en rusten gammel Volvo i sidedøra istede da ^^ Før risikoen for det er like stor :)


Synes det er et kjempetiltak detta her :D Og er man så sær at man ikke kan kjøre på samme bane som andre merker uten og suttre får man heller sitte hjemme og suttre :)

a|ex
27/03/13, 01:57
Da får vi håpe du får en rusten gammel Volvo i sidedøra istede da ^^ Før risikoen for det er like stor :)

Ikke ifølge banemannskapene som observerte opelklubben på treff i fjor.

Sitat Laila Thomsen i Norwegian Race Crew: "Ut fra sesongen 2012 skal jeg love dere at vi hadde masse å gjøre når Opel kjørte, aldri notert så mye noen gang på hele sesongen og har over 40 dager på banen i 2012"

Daniel V
27/03/13, 10:18
Problemet med å få til et eget treff Alex, er at folk kommer i hopetall, men ingen vil kjøre, dvs ingen penger i kassa og vi er like langt. Aktiviteten i Sverige er også kraftig på vei ned, bare se på TPC.. Det er skummelt å basere seg på at svenskene skal komme til unnsetning å redde hele arrangementet.

Bare se i fjor, det var jo ikke noe å si på oppmøtet, vi hadde jo 400 biler i depoet, men det hjelper jo lite når 50 av dem kjører.

henrik940
27/03/13, 10:52
Mulig å arrangere dragrace? Volvo VS Opel?

Daniel V
27/03/13, 11:03
På papiret har vi ikke lov til å drive hastighetsløp. ;) Men..... ;)

Christian
27/03/13, 11:08
Det er jo bare å holde pedalen ned langsletta, det. :)

henrik940
27/03/13, 11:15
På papiret har vi ikke lov til å drive hastighetsløp. ;) Men..... ;)

Førstemann til 80 da :p

Petter
27/03/13, 11:18
Alex, hvorfor sitter ikke du i styret????? Om det er så lett som du sier, så vil jeg se DEG minimum i treffkomiteen, også evt i styret, etter årsmøtet 2013!!!!

Og ja, Da må du komme på treff før 17:00.

a|ex
27/03/13, 13:44
Såvidt jeg husker var jeg på plass før klokken 12.00 med bagasjen full av VCCN-skjorter i fjor..:)

Hvis alt man skal få er kjeft for å komme med forslag til å gjøre ting bedre er ikke dette en klubb man får spesielt lyst til ta på seg verv i...

Petter
27/03/13, 13:54
Gjøre ting bedre?

a|ex
27/03/13, 14:02
Jeg lanserte en del forslag til tiltak i en av postene over her som sikkert kunne øke oppslutningen for senere treff, uten at noen fra styret har tatt seg bryderiet med kommentere hvorvidt det kunne vært aktuelt.

Hassel
27/03/13, 14:27
Legge det dødt snart?? Ta det neste år :)

Zeeker
27/03/13, 14:46
Hvordan er kravet til OMC mtp biler btw ? OMC har alltid latt medlemmer kjøre med helt andre biler enn opel.
Regner med at dette ble diskutert på møte?

a|ex
27/03/13, 15:19
Legge det dødt snart?? Ta det neste år :)

Får kjøre med Opel neste år og da, virker jo som det er å foretrekke.

Daniel V
27/03/13, 16:18
Hvordan er kravet til OMC mtp biler btw ? OMC har alltid latt medlemmer kjøre med helt andre biler enn opel.
Regner med at dette ble diskutert på møte?

Jada. :) Vi har blitt enige om at det blir kun Volvo og Opel i første omgang, men blir det elendig oppmøte slipper vi på alle merker etter lunch, for å dekke utgiftene ved treffet.

gaupe
27/03/13, 19:16
Jeg lanserte en del forslag til tiltak i en av postene over her som sikkert kunne øke oppslutningen for senere treff, uten at noen fra styret har tatt seg bryderiet med kommentere hvorvidt det kunne vært aktuelt.

Vi har vel prøvd dei fleste av desse forslaga utan den heilt store suksessen.

a|ex
27/03/13, 20:07
Alle monner drar eller? Kan ikke si at jeg har registrert noe sånt, men godt mulig jeg tar feil.

gaupe
27/03/13, 22:45
Alle monner drar eller? Kan ikke si at jeg har registrert noe sånt, men godt mulig jeg tar feil.

Av dei norske volvoklubbane er det nok oss og volvoklubben Trøndelag som har noko interesse av banedag. Men det er fritt fram å kome.

Elles kjem jo vi til å prøve å få med svenskane i år også

a|ex
27/03/13, 23:22
Ok...det er bra. Hva med flyere og plakater på volvoforhandlere og Rudskogen?

gaupe
27/03/13, 23:24
Ok...det er bra. Hva med flyere og plakater på volvoforhandlere og Rudskogen?

Det har vi ikkje gjort, men det er ein god idé.

Petter
28/03/13, 09:27
Bra forslag det Alex! Har vi noen som er bra på design her?

a|ex
29/03/13, 22:22
Det har vi sikkert. Har vi ikke laget noen fotomontasjer tidligere til egenannonsering på forum eller noe? Har vi noe sånt er det bare å få sent et trykkeri og distribuert rundt til medlemmer på aktuelle steder. Jeg kan ordne med forhandlerne i drammensregionen.

Daruu
01/04/13, 23:24
Med førermøte 08.30 spørs det om det blir å ta med campingvogna nedover, men skal så absolutt prøve å stille med bil.
Satser på å få dratt med meg veg4rd å, forhåpentligvis med 242'n :)

Nå har jeg ikke vært på de gangene det har blitt arrangert før, men om man får sjangsen til å kjøre fra no opel så er da det bare en bonus imo :p

Morten Authen
10/04/13, 19:51
Jeg skal ikke syte... Jeg syntes dette er bra jobbet av styret i VCCN.

Jeg var på OMC treffet ifjor, og det var faktisk jævlig bra. MEN, det var en del biler der som ikke var Opel... Hva skjer med disse, om de møter opp, får de lov til å kjøre også?

Når det gjelder fremtidige arrangement, så foreslår jeg at styret gjør et ærlig forsøk på å finne rett person i Volvo systemet i Norge og presenterer klubben og at banetreffet på Rudskogen er den største økonomiske utgiften for klubben. Hadde man fått til en spons fra Volvo for dekking av baneleie mot at de kan ta med biler til utstilling for salg, evt. ta med kunder, egne ansatte for banekjøring, osv. så kunne dette bli et rent Volvotreff.

Ansvarsmessig bør Volvo sponse summen av baneleien til VCCN, så Volvo slipper å stå ansvarlig som arrangør. Spons som dette får dem utgiftsført 100%. En helside i VG koster vel 100-200.000,- pr.dag, så dette er piss i havet for dem, og man kan jo si som amerikanerne: "Giving back to the (Volvo) community" :) Sikkert litt moro for slipskara i Volvo og se at de gamle skoeskene (les 240), og andre modeller, går tålig greit rundt banen :)

Vedrørende plakater, så kan jeg bidra med å henge opp i lokalmiljøet. Får man sendt ut 10 plakater til hvert medlem som faktisk gidder å henge dem opp så er mye gjort. Dessverre er det ikke alle som henger dem opp selv om de sier de skal, så få en bekreftelse på at det blir gjort.

/Morten

Lillengen
10/04/13, 20:07
Plakater er en smart ide:) send meg 10 så ska jeg frivillig henge de opp litt her og der jeg:P bare og få laga en post med at folk setter inn bilder av opphenging av plakater det:P så får en bevist at de faktisk henger opp plakater hehe:)

a|ex
10/04/13, 21:45
Dette var jo en strålende ide av Morten her synes jeg, og er noe klubben absolutt bør etterstrebe å få til..!

Christian
10/04/13, 22:00
Jeg kan også henge opp plakater.

Sveinung
10/04/13, 22:29
Jeg var på OMC treffet ifjor, og det var faktisk jævlig bra. MEN, det var en del biler der som ikke var Opel... Hva skjer med disse, om de møter opp, får de lov til å kjøre også?

Det heter vel at disse blir sluppet ut på banen dersom det er lite Volvo/Opel.

Daniel V
10/04/13, 23:25
Jeg skal ikke syte... Jeg syntes dette er bra jobbet av styret i VCCN.

Jeg var på OMC treffet ifjor, og det var faktisk jævlig bra. MEN, det var en del biler der som ikke var Opel... Hva skjer med disse, om de møter opp, får de lov til å kjøre også?

Når det gjelder fremtidige arrangement, så foreslår jeg at styret gjør et ærlig forsøk på å finne rett person i Volvo systemet i Norge og presenterer klubben og at banetreffet på Rudskogen er den største økonomiske utgiften for klubben. Hadde man fått til en spons fra Volvo for dekking av baneleie mot at de kan ta med biler til utstilling for salg, evt. ta med kunder, egne ansatte for banekjøring, osv. så kunne dette bli et rent Volvotreff.

Ansvarsmessig bør Volvo sponse summen av baneleien til VCCN, så Volvo slipper å stå ansvarlig som arrangør. Spons som dette får dem utgiftsført 100%. En helside i VG koster vel 100-200.000,- pr.dag, så dette er piss i havet for dem, og man kan jo si som amerikanerne: "Giving back to the (Volvo) community" :) Sikkert litt moro for slipskara i Volvo og se at de gamle skoeskene (les 240), og andre modeller, går tålig greit rundt banen :)

Vedrørende plakater, så kan jeg bidra med å henge opp i lokalmiljøet. Får man sendt ut 10 plakater til hvert medlem som faktisk gidder å henge dem opp så er mye gjort. Dessverre er det ikke alle som henger dem opp selv om de sier de skal, så få en bekreftelse på at det blir gjort.

/Morten

Takk for et flott forslag Morten! Fantastisk idé! Dette må vi kunne få til på et vis!

Uansett, det med Opel og Volvo har vi gjort enkelt: Har vi nok biler som kjører før familiekjøringen/drfitingen vil vi ikke slippe på noe annet. Dersom det blir lite Volvo og Opel, så slipper vi på "tutti frutti, rubbel og bitt" av biler etter driftingen for å redde de økonomiske "stumpene". Dette som en kriseløsning for å få arrangementet til å gå i null.

Vi har allerede hatt møte med Opelklubben, så det er allerede vedtatt! :)

- Daniel V. ;)

Tarell
11/04/13, 06:55
Blir uansett en god helg :)

Sveinung
11/04/13, 08:14
Jepp! Gleder meg sykt!

Gi beskjed om plakater skal henges opp på Sørlandet :)

Steen
12/04/13, 09:30
Vi har vel en Journalist her på forumet som kan fikse en liten annonse i avisen? :p

a|ex
12/04/13, 09:40
Det kan vi sikkert ordne, men gratis blir det ikke.

Kjetil Krømcke
12/04/13, 09:40
Det blir nok ekstra påslag i prisen :p

OlavS.
29/05/13, 18:51
har ett svakt håp om å få sammen S70'n å komme meg nedover til dette:P

Kjetil Krømcke
30/05/13, 19:09
Til Info!


Forhåndspåmelding og betaling må være inne på konto innen mandag 15. Juli

For forhåndspåmelding send en mail til post@vccn.no med:

* Medlemsnummer
* Navn
* Adresse
* Epost
* Telefon
* Skiltnummer

Merk innbetaling med medlemsnummer og navn til konto nr:

1503.15.14654

Forhåndspåmelding og betaling må være inne på konto innen mandag 15. juli.

Zeeker
30/05/13, 20:20
Er det mange påmeldte så langt ?

Kjetil Krømcke
30/05/13, 21:08
Er det mange påmeldte så langt ?

Nei, ikke foreløpig. Skal reklamere litt mere rundt dette :)

Øyvind G
30/05/13, 23:22
Til Info!


Forhåndspåmelding og betaling må være inne på konto innen mandag 15. Juli

For forhåndspåmelding send en mail til post@vccn.no med:

* Medlemsnummer
* Navn
* Adresse
* Epost
* Telefon
* Skiltnummer

Merk innbetaling med medlemsnummer og navn til konto nr:

1503.15.14654

Forhåndspåmelding og betaling må være inne på konto innen mandag 15. juli.


Et tips Kjetil. Legg denne infoen på første side også. Når vi er på side 6 i denne tråden er det ingen som ser den lenger. Nevn også i topic at du har lagt til ny info i første post. :)

Christian
30/05/13, 23:47
Et tips Kjetil. Legg denne infoen på første side også. Når vi er på side 6 i denne tråden er det ingen som ser den lenger. Nevn også i topic at du har lagt til ny info i første post. :)

Det står på førstesiden også.

Kjetil Krømcke
30/05/13, 23:54
Et tips Kjetil. Legg denne infoen på første side også. Når vi er på side 6 i denne tråden er det ingen som ser den lenger. Nevn også i topic at du har lagt til ny info i første post. :)

Den teksten er direkte kopi av førstepost, det har stått der en stund :)

Daniel V
31/05/13, 00:36
Minner igjen om at prøveskilt IKKE er tillatt under kjøringen på Rudskogen. Det er nå utarbeidet "nye" regler for prøveskilt, hvor det står soleklart svart på hvitt at det ikke er lov å kjøre med prøveskilt på bane.

http://www.vaalerbanen.no/Dokumenter/doc00418320130522114407.pdf

En annen opplysning er at ved familiekjøringen er det ikke lov til å ha med barn under 15 år, dette gjelder i bilene hele dagen, og i Pit hele dagen. Barn under 15 år har med andre ord ikke lov til å oppholde seg i Pit/Pitlane, og er ikke dekket av Rudskogens forsikring dersom noe skulle skje i Pitlane eller ute på banen.

Øyvind G
03/06/13, 19:36
Hvorfor er det premieutdeling så sent egentlig? Tror de fleste er ganske forsynt når det nermer seg 12 timer.

Kjetil Krømcke
03/06/13, 20:50
Hvorfor er det premieutdeling så sent egentlig? Tror de fleste er ganske forsynt når det nermer seg 12 timer.

Planen er å ha en sosial sammenkomst nede på hotellet etter kjøringen. Så da mener vi det passer bra å ta premieutdelingen der :)

Øyvind G
03/06/13, 20:59
Planen er å ha en sosial sammenkomst nede på hotellet etter kjøringen. Så da mener vi det passer bra å ta premieutdelingen der :)

Skjønner. Så lenge har nok ikke jeg barnevakt, men jeg får jo med meg det meste av treffet likevel. :)

Kjetil Krømcke
03/06/13, 21:08
Skjønner. Så lenge har nok ikke jeg barnevakt, men jeg får jo med meg det meste av treffet likevel. :)

Vi kunne ha mulighet til å kjøre til 20:00 men å kutte ned et par timer på kjøringen og heller ta premie utdelingen på "hjemveien" mener vi ble en god løsning. Det er jo uansett 10 timer med kjøring. Regner med de fleste har fått herjet fra seg endel da :)

Daniel V
04/06/13, 21:24
Hvorfor er det premieutdeling så sent egentlig? Tror de fleste er ganske forsynt når det nermer seg 12 timer.

Det som Kjetil sier en sosial sammenkomst, så vi kan bli bedre kjent med både Opelfolk og de andre i klubben :) Dette er jo også for at de som kommer langsveisfra skal få mer valuta og få muligheten til å bli kjent med folk. Vi som alltid er med på treff, får jo møte folk hele tiden, nå kommer det visst noen fra nord også :)

Christian
10/06/13, 20:36
Mange som har tenkt å campe der i helga?

Kjetil Krømcke
10/06/13, 21:50
Mange som har tenkt å campe der i helga?

Tenker jeg tar inn på et hotellet ved E6 i Sarpsborg, ihvertfall Lørdag - Søndag

engelsen
20/06/13, 20:52
Hei jeg har en kompis med ford og han får ikke delta på ford treffet to uker seinere og lurer på om han kan får kjøre med oss på rudskogen den 27 juli.

Kjetil Krømcke
21/06/13, 14:10
Hei jeg har en kompis med ford og han får ikke delta på ford treffet to uker seinere og lurer på om han kan får kjøre med oss på rudskogen den 27 juli.

Vi slipper utpå følgende, Volvo / Opel Motor eller Volvo / Opel Karosseri.

Steen
07/07/13, 08:11
Da har vertfall jeg betalt og meldt meg på! :)
Får bare håpe på finværet nå! :D

Steffen740
08/07/13, 21:36
Lov å kjøre med VDI drifting lisens ? Hvordan gikk det med engangs lisens ? :rolleyes:

Loggy
08/07/13, 21:40
Blir nok ikke volvotur på meg, MEN jeg sitter mest sannsynlig på med en kompis i en flott Astra OPC :D

Daniel V
09/07/13, 17:43
Lov å kjøre med VDI drifting lisens ? Hvordan gikk det med engangs lisens ? :rolleyes:

Ingen biler med noen som helst form for lisens slippes utpå dessverre. Dette pga strenge krav fra NBF. Alle biler som skal kjøres denne dagen må være registrert på hvite eller grønne skilter. :)

boman
11/07/13, 20:36
Skal, skal ikke !? Bilen går dårlig, men er vel moro uansett?! :D

Steen
11/07/13, 20:38
Moro å prøve uansett :)

Hassel
11/07/13, 21:00
Husk hvor gøy jeg hadde det med original motor og originalt understell ;)

boman
11/07/13, 21:01
Nå har jeg betalt, så nå må jeg være med! Gleder meg! Krysser fingra for våt asfalt :D

Hassel
11/07/13, 21:05
Hvordan er det å stille ut og å kjøre? :)

henrik940
11/07/13, 21:55
Satser på å ha 940 min klar til å kjøre dit hvertfall :D

sekse
12/07/13, 21:49
Påmeldt!

Nå må det skrues no alvorlig! Har en uke fra jeg kommer tilbake fra jobb!

a|ex
13/07/13, 14:45
Hvordan er det å stille ut og å kjøre? :)

Ja hvordan er det? Går vel an å gjøre begge deler?

Hassel
13/07/13, 15:52
Eller må man da ut med en ekstra 100 lapp, hvor egentlig ingen ser at det stilles ut også? :p

henrik940
15/07/13, 00:06
Muligheter for burnering?

Zeeker
15/07/13, 00:58
Muligheter for burnering?

Regner med at vi kan bruke lekegrinda til Rudskogen hvis de ikke tar den vekk :D

henrik940
15/07/13, 09:19
Sweet, da kommer jeg med den hvite å bruker dekk :D

Kjetil Krømcke
15/07/13, 11:22
Minner om at det er siste frist for forhåndsbetaling i dag!

Zeeker
15/07/13, 13:53
Det har blitt prata på sosial sammenkomst etter treffet på ett eller annet hotell.
Er det bestemt hvilke?
Leste i første posten igjen nå, men kan ikke se at det nevnes der.
Kunne vært morro å fått med seg og i tillegg fått jugi litt :D

Daniel V
15/07/13, 17:04
Qualitu Hotel Sarpsborg! :) Det med det store badelandet som ligger vedsiden av Inspiria :)

Zeeker
15/07/13, 18:55
Qualitu Hotel Sarpsborg! :) Det med det store badelandet som ligger vedsiden av Inspiria :)

Takker :D
Da er vi i hvertfall 2 herifra som har bestilt rom fra fredag til søndag :)

Lundqvist
15/07/13, 20:29
Eftersom jag inte fick nåt svar på facebook så ställer jag samma fråga här. Funderar på att ta mej en tur från Sverige med Volvon, men undrar om man får drifta runt ungefär som på gatebil eller om de bara är vanlig tråkig runt runt körning som är tillåten?

daihatsu93
15/07/13, 20:59
Kan man møte opp på morgenen og betale osv? for og få kjøre.. :)

Christian
15/07/13, 21:15
Ja, det kan man. :)

Daniel V
15/07/13, 21:21
Eftersom jag inte fick nåt svar på facebook så ställer jag samma fråga här. Funderar på att ta mej en tur från Sverige med Volvon, men undrar om man får drifta runt ungefär som på gatebil eller om de bara är vanlig tråkig runt runt körning som är tillåten?

Bara at drifta så mycket ni vil ;) Tråkig körning skjer inte! :)


Kan man møte opp på morgenen og betale osv? for og få kjøre.. :)

Jada, du kan betale ved oppmøte :) Men det koster 900,- kontra 750 ved forhåndspåmelding :)

daihatsu93
15/07/13, 21:28
Det var jeg klar over, men på en annen side greit og betale der borte i tilfelle bilen ikke er kjørbar :P :)

JEMracing
15/07/13, 21:36
Ingen som har vurdert å campe inne på skogen denna helga?

Christian
15/07/13, 21:48
Jeg drar med vogna på fredag.

buster83
15/07/13, 21:49
Takker :D
Da er vi i hvertfall 2 herifra som har bestilt rom fra fredag til søndag :)

kanskje 2 til fra lørdag til søndag.. :p

Lundqvist
15/07/13, 21:57
Bara at drifta så mycket ni vil ;) Tråkig körning skjer inte! :)



Fan va gött, då ska jag se till att ta mej dit å försöka göra åt lite däck :)

boman
16/07/13, 05:28
Ingen som har vurdert å campe inne på skogen denna helga?

Jo, jeg og en kompis (hassel) tenker å kjøre bort på fredag kveld og ligge i bilene evt telt :)

JEMracing
16/07/13, 12:02
Jeg og noen kompiser vurderer å campe inne på skogen fra lørdag til søndag. Noen av kompisene er opel folk da;) Er jo så å si folk det å.
Hadde vært nice med en sammenkomst etter kjøringa på Lørdagen.

Zeeker
16/07/13, 12:54
Jeg og noen kompiser vurderer å campe inne på skogen fra lørdag til søndag. Noen av kompisene er opel folk da;) Er jo så å si folk det å.
Hadde vært nice med en sammenkomst etter kjøringa på Lørdagen.

Det er derfor de har valgt hotell :)
OMC har visst alltid bodd på det hotellet.
Derfor har jeg bestilt rom. Ta en liten skærp og juge litt :D

Joakim-G_R
16/07/13, 13:54
Auda. Synd kjærringa og ungen skal væme...

Daniel V
16/07/13, 14:24
Jeg og noen kompiser vurderer å campe inne på skogen fra lørdag til søndag. Noen av kompisene er opel folk da;) Er jo så å si folk det å.
Hadde vært nice med en sammenkomst etter kjøringa på Lørdagen.

Hvis du leser førsteposten, så ser du at vi skal ha en felles Aftertrack med premieutdeling og alt på Quality Hotel Sarpsborg! De blir det også åpen bar. :)

Joakim-G_R
16/07/13, 14:41
ÅPEN bar? Im in.

Christian
16/07/13, 14:51
Ja, åpen. Ikke fri. :)

buster83
16/07/13, 17:13
blir mer liv med fri bar.. :p

buster83
16/07/13, 17:14
hva slags premieringer blir det? eller, hva får man premier for.. om du skjønner..

Daniel V
16/07/13, 17:51
Premier blir fra utstillingen :) Vi har ikke lov til å kåre noen fra banen, fordi dagen ikke oppfyller NBFs krav :)

JEMracing
16/07/13, 20:54
Hvis du leser førsteposten, så ser du at vi skal ha en felles Aftertrack med premieutdeling og alt på Quality Hotel Sarpsborg! De blir det også åpen bar. :)

Stemmer det. Altzemer'n slo inn ei beite serru;)
Med åpen bar og gull kortet til vccn liggende i baren frister det å bikke på hotellet gitt;)

Hassel
17/07/13, 10:14
De som skal campe, hvor er det dere tenkte å slå dere ned da? Bare et random sted før porten på skogen da? :)

Daniel V
17/07/13, 10:30
Det skal sies at dere betaler drikken selv, men baren er nå i alle fall åpen :p

Christian
17/07/13, 11:10
De som skal campe, hvor er det dere tenkte å slå dere ned da? Bare et random sted før porten på skogen da? :)

Vi undersøker om vi får slippe inn på depoet fredags kveld, hvis ikke så blir det nok på plassen nede ved hovedveien.

Joakim-G_R
17/07/13, 11:57
Løpekonkurranse - først 3 runder på rudskogen? :p

JEMracing
17/07/13, 13:45
Det skal sies at dere betaler drikken selv, men baren er nå i alle fall åpen :p

Tenker det gull kortet sitter løst å ledig med litt promille jeg;)

Daniel V
17/07/13, 14:32
Jeg skal være edru jeg, så det blir nok ditt gullkort som må til pers denne gangen! :D

sekse
17/07/13, 15:12
Praktisk spørsmål:

For oss som ikke kommer med bilen på henger og har med ekstra bil til å lagre verktøy, dekk o.l. i. Er det trygt å legge fra seg alt slikt i depoet mens man er ute og kjører på banen?

(Som dere sikkert skjønner, lite erfaring med banekjøring :) )

Joakim-G_R
17/07/13, 15:17
Vet ikke med opelfolket, men ligger jo alltid felger og Jekker rundt i depo ellers.

Zeeker
17/07/13, 15:30
Praktisk spørsmål:

For oss som ikke kommer med bilen på henger og har med ekstra bil til å lagre verktøy, dekk o.l. i. Er det trygt å legge fra seg alt slikt i depoet mens man er ute og kjører på banen?

(Som dere sikkert skjønner, lite erfaring med banekjøring :) )


Som regel er ikke dette noe problem. Jeg lar jekk og verktøy ligge på plassen min. Men det flyter ikke rundt.
Har aldri opplevd at det er noe som blir borte.
Men hvis du har en muttertrekker til 5K så trenger du ikke å la den ligge på toppen av dekkstabelen din :D
Og har du noe dyrt verktøy så merk det med navnet ditt.

boman
17/07/13, 17:50
Vi undersøker om vi får slippe inn på depoet fredags kveld, hvis ikke så blir det nok på plassen nede ved hovedveien.

Skal du/dere også komme fredags kveld? Hold oss oppdatert :)

Kjetil Krømcke
17/07/13, 18:09
Skal du/dere også komme fredags kveld? Hold oss oppdatert :)

Christian og Jeg kjører over på fredagen ihvertfall, jeg skal undersøke om det er mulighet for å slippe inn på fredag ;)

Daniel V
17/07/13, 18:10
Praktisk spørsmål:

For oss som ikke kommer med bilen på henger og har med ekstra bil til å lagre verktøy, dekk o.l. i. Er det trygt å legge fra seg alt slikt i depoet mens man er ute og kjører på banen?

(Som dere sikkert skjønner, lite erfaring med banekjøring :) )

Nå har jeg vært mye på Rudskogen de to siste årene, og alle lar alt ligge stort sett. Har aldri hørt om at noen har mistet noe. Joachimbg lar til og med alt ligge ute under "Trackday" (hvor alle kan komme å kjøre, arrangeres av trackday.no) og da er det smekkfullt overalt, men ingenting er blitt borte! :)

Så jeg tror ikke det blir noe problem, i alle fall ikke fra broderfolket (Opel Motorsport Club) :)

boman
17/07/13, 18:21
Det gjør som sagt Hassel og jeg og, vi gidder ikke reise kl 6.00 på lørdagen :p

sekse
17/07/13, 19:10
Nå har jeg vært mye på Rudskogen de to siste årene, og alle lar alt ligge stort sett. Har aldri hørt om at noen har mistet noe. Joachimbg lar til og med alt ligge ute under "Trackday" (hvor alle kan komme å kjøre, arrangeres av trackday.no) og da er det smekkfullt overalt, men ingenting er blitt borte! :)

Så jeg tror ikke det blir noe problem, i alle fall ikke fra broderfolket (Opel Motorsport Club) :)

Supert! Har ikke med meg så sykt mye men div dekk/deler/verktøy blir det jo :)

Kjetil Krømcke
20/07/13, 10:46
Siste frist for forhåndsbetaling i dag!

Joakim-G_R
20/07/13, 10:50
Idag igjen? :P

Kjetil Krømcke
20/07/13, 13:30
Idag igjen? :P

vi forlenget fristen litt ekstra :)

Steelseries850
21/07/13, 00:43
Kan jeg spørre deg hvor mye Opel klubben må betale får å kjøre på banen ? :D

Christian
21/07/13, 00:44
Priser:

Forhåndspåmeldte medlemmer: 750,-
Betaling på stedet for medlemmer: 900,-
Betaling på stedet for ikke medlemmer: 1200,-

Ekstra sjåfør på bil: 300,-

Steelseries850
21/07/13, 00:47
Er det prisene til Opel Klubben ? :P

Christian
21/07/13, 00:48
Jepp.

Marius Skau
21/07/13, 00:48
Er det prisene til Opel Klubben ? :P

Nei, det er prisen for dem som er medlem av "Jeg er dom og skjønner ingenting klubben"

Daniel V
21/07/13, 00:52
Kan jeg spørre deg hvor mye Opel klubben må betale får å kjøre på banen ? :D

Prisene hos VCCN og OMC er like, for de fastsatte vi sammen på et møte vi hadde med dem i slutten av mars :)

Steelseries850
21/07/13, 00:59
Da skjønner jeg har noen som er i OMC de sa noe helt andre priser til meg ! derfor jeg lurer da :)

buster83
21/07/13, 21:09
Nei, det er prisen for dem som er medlem av "Jeg er dom og skjønner ingenting klubben"

dom som si at je æ dom, dom æ domme dom! :p

buster83
21/07/13, 21:10
dem som vil stille ut betaler der og da? ikke noe påmelding?

Daniel V
22/07/13, 19:33
De betaler ved inngang ja :)

Zeeker
23/07/13, 12:17
Står biler som er med på utstilling på egen plass ?

Joakim-G_R
23/07/13, 13:35
Koster det for tilskuere også i år? (finner ikke noe om det i førsteposten, men om dere tar betalt i porten tyder det jo litt på det?)

Kjetil Krømcke
23/07/13, 16:19
utstilling blir adskilt fra depoet. og det koster ikke noe om man ikke skal kjøre eller stille ut bilen

Holck
23/07/13, 22:11
Vil det være mulig å kjøre med reine slicks?

Daniel V
23/07/13, 23:04
Nei, kun Gateslicks er tillatt.

Når var sist gang man måtte betale for å komme inn på et VCCN-treff som tilskuer? Jeg kan aldri huske å ha gjort det.

Holck
24/07/13, 11:04
Nei, kun Gateslicks er tillatt.

Når var sist gang man måtte betale for å komme inn på et VCCN-treff som tilskuer? Jeg kan aldri huske å ha gjort det.

Ok, den er grei :-) . Litt merkelig detta her, på Gatebil og Trackday får man lov å kjøre med det. Kanskje de bare driter i regelen :p .

Joakim-G_R
24/07/13, 11:10
Nei, kun Gateslicks er tillatt.

Når var sist gang man måtte betale for å komme inn på et VCCN-treff som tilskuer? Jeg kan aldri huske å ha gjort det.

Det var ikke, "også i år som i fjor", men "må tilskuere også betale i år?"
Jeg spurte siden du skrev dere tok betalt i porten.

Jeg parkerer nok utenfor porten, da jeg kommer i VW i år..... :p

Joakim-G_R
24/07/13, 11:11
Ok, den er grei :-) . Litt merkelig detta her, på Gatebil og Trackday får man lov å kjøre med det. Kanskje de bare driter i regelen :p .

Det har vel litt med at de følger NBF sine regler? Og at man MÅ ha bur for å kjøre med reine slicks, el.lign?

Holck
24/07/13, 11:30
Det har vel litt med at de følger NBF sine regler? Og at man MÅ ha bur for å kjøre med reine slicks, el.lign?

De følger NBF sine regler når det gjelder selve løpene ja, men ikke på selve gatebil kjøringene. På gatebil kjøringene har både jeg og flere jeg kjenner kjørt med reine slicks. Uansett, når man ser hvor mye dårlige dekk f.eks drifterne drar ut på banen med kan man jo begynne å lure. Men, uansett, jeg drar med meg gateslicksa på lørdag og har det gøy uansett :)

Øyvind G
24/07/13, 12:22
Nå er jo ikke dette gatebil da....

a|ex
24/07/13, 12:26
Ikke? :D

ovlov86
24/07/13, 12:34
Tror ikke Øyvind hadde likt om et par kvinnfolk med skitne svamper hadde gnidd seg oppetter bilen hans. :-P

Holck
24/07/13, 12:41
Nå er jo ikke dette gatebil da....

Mener du at Gatebil følger et annet reglement for biler som kjører på banen med skilter :) ?

Svirre
24/07/13, 13:01
Av det jeg veit så stemmer det. Gatebil er et veldig mye større arrangement og arragørene der har lisenser for det ene og det andre. Samt. at de har mannskap som må til for å veie opp til de forskjellige reglene.

Holck
24/07/13, 13:28
Av det jeg veit så stemmer det. Gatebil er et veldig mye større arrangement og arragørene der har lisenser for det ene og det andre. Samt. at de har mannskap som må til for å veie opp til de forskjellige reglene.

Lisensene de har regner jeg med har med løpskjøring dvs ekstrem bilene og lisensiert drifting å gjøre, som igjen vil si at det må arrangeres etter reglene til NBF. Hvis det i så tilfelle fins 2 forskjellige reglement for kjøring for biler med skilter hadde det jo vært fint for klubbene å vite hva som måtte til for å tilfredstille de forskjellige. Som jeg skrev tidligere, no big deal detta her, jeg kommer med gateslicks å har det nok like morro med det :)

Bjarte.osberg
24/07/13, 15:00
Er det noen som skal nedover fra Bergensområdet her?

Daniel V
24/07/13, 22:47
For å si det sånn, banen er fortsatt god og glatt etter Gatebil og Ungdomens motordag! :)

a|ex
25/07/13, 00:55
Liker ikke.

Ellers, hvor nøye er man mtp "heldekkende" bekledning? Får man kjørenekt om man stiller i shorts til knærne og t-skjorte i solsteika?

Christian
25/07/13, 00:58
Nei, men ja. Det skal være heldekkende. Du kan risikere at han som står i innslipp er snill, men ikke regn med det.

Daruu
25/07/13, 02:00
Var snakk om noe mulighet til å stå inne på området fra fredag av, åssen ble det med det?

Christian
25/07/13, 02:10
Har ikke fått tilbakemelding. Uansett så kommer det noen som camper eventuelt på utsiden.
Jeg kommer på fredag. Har ikke bestemt meg for om det blir med vogna eller ikke enda.

Haug
25/07/13, 02:13
På tide å stille noen dumme spørsmål :p

Må man ha PVC duk uansett?? eller kan man kjøre på banen og parkere på grusplassen??

Kjører man av og på banen som man vill, eller blir man flagga av etter et x antall runder?

Krav til mønsterdybde på dekk, hvis det ikke regner?

Edit: Hadde også vært veldig fint med en bekreftelse på at forhåndsbetaling er motatt...

Christian
25/07/13, 02:17
På tide å stille noen dumme spørsmål :p

Må man ha PVC duk uansett?? eller kan man kjøre på banen og parkere på grusplassen??

Kjører man av og på banen som man vill, eller blir man flagga av etter et x antall runder?

Krav til mønsterdybde på dekk, hvis det ikke regner?

Edit: Hadde også vært veldig fint med en bekreftelse på at forhåndsbetaling er motatt...

Alle biler som skal kjøre på banen må ha PVC duk, uansett hvor du "pitter".

Man kjører som man vil, innenfor de heat som er. Hvis bilen funker så kan man kjøre lenge i strekk.

Krav til mønsterdybde uansett forhold.

Steen
25/07/13, 09:16
Da var bilen pakket og klar for avreise etter jobb :)

Kjetil Krømcke
25/07/13, 09:43
Da har jeg vært i kontakt med Quality Resort Sarpsborg

Og fikk forhandlet litt på prisene

Dobbeltrom: førpris 1440,- nå: 1179,-

Enkeltrom: førpris: 1140,- nå: 915,-

for booking, ta kontakt med Quality Resort Sarpsborg på tlf: 69 10 15 55 si at du er fra Volvo Car Club Norway og skal kjøre på Rudskogen 27. Juli så får du denne prisen. (De som allerede har bestilt rom kan ringe å få prisen endret, det var ikke noe problem sa de)

Håper dette var en god nyhet på tampen! :)

Michelle
25/07/13, 11:09
Jeg skal ikke klage.. men får se om jeg rekker treffet siden dere ødla tradisjonen i mine øyne fra søndag til lørdag og planla tur
i august i fjor :P Så ble helt fækka up! Synes det er litt kjipt at tradisjonen om eget treff ble blåst men hvorfor ikke prøve seg
med opel folka. :) Jeg kommer ikke til å kjøre på bane fordi min bil har ikke noe på bana å gjør.. Utstillig, skeptisk.. Bilen min er ikke
noe å se på:p Så får se på utstillingsdelen når jeg kommer bort.

Skal volvo stå på grus depo eller asvalt depo?
Og er det lov å hive på seg refleksvest i år også og gå ut på bana for å ta biler eller dette blitt helt stopp?
Og jeg kunne faktisk tenke meg å betale for å se på kjøring og utstilling så lenge ikke prisen var for høy.

Får se om jeg rekker å kjøre fra bergen til rudskogen på lørdag :)

volvoRsport
25/07/13, 11:42
Og er det lov å hive på seg refleksvest i år også og gå ut på bana for å ta biler eller dette blitt helt stopp?

De har blitt veldig strenge på hvor det er lov til å gå så lenge du ikke har pressekort. Fra enden av nye depoet og bort til slakteren er vel de eneste stedene det er lov til å gå såvidt jeg vet, alt annet regnes som "baneområde".

a|ex
25/07/13, 13:20
Klar for banekjøring :D


http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/1734.jpg

buster83
25/07/13, 13:32
i was just kidding... :p

Jeg forstod det, derfor jeg bare la den død med engang ;)

Sveinung
25/07/13, 14:00
Klar for banekjøring :D


Fett! :)

Michelle
25/07/13, 17:42
De har blitt veldig strenge på hvor det er lov til å gå så lenge du ikke har pressekort. Fra enden av nye depoet og bort til slakteren er vel de eneste stedene det er lov til å gå såvidt jeg vet, alt annet regnes som "baneområde".

Så sykt kjedelig =/ Har jo gått som jeg vil tidligere, var bare derfor jeg lurte :P
Men for å få pressekort er det veldig enkelt :P Så lurer på om jeg kanskje skal det til nesteår :)

Bassan
25/07/13, 19:26
Hvem kjører fra vestfolds området ?:-)

Sent from my GT-I9300 not using Tapatalk 2

Kjetil Krømcke
25/07/13, 20:25
Det blir mulighet for å slippe inn i morra kveld for å rigge seg til, når klokka er litt usikkert enda, da jeg ikke er helt sikker på når jeg kommer meg avgårde.

Sveinung
25/07/13, 20:38
Bra jobbet! Håper det er flere som gleder seg til helgen!http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/1769.jpg

boman
25/07/13, 20:45
Det blir mulighet for å slippe inn i morra kveld for å rigge seg til, når klokka er litt usikkert enda, da jeg ikke er helt sikker på når jeg kommer meg avgårde.

HERLIG! :)

Kjedelig at det er så brannfarlig for tida, hadde vært nice å ha tatt noen øl rundt en engangsgrill, kommet med noen løgner og en sliten pølse for oss som kommer på fredagskvelden! :/

Hvem kommer i morgen (fredag kveld) ?

Kjetil Krømcke
25/07/13, 21:01
HERLIG! :)

Kjedelig at det er så brannfarlig for tida, hadde vært nice å ha tatt noen øl rundt en engangsgrill, kommet med noen løgner og en sliten pølse for oss som kommer på fredagskvelden! :/

Hvem kommer i morgen (fredag kveld) ?

Om vi kan holde oss til alkoholfri drikke så er det flott! Jeg har med grill, så vi kan godt grille litt på kvelden. Bare ta med mat selv ;)

boman
25/07/13, 21:04
Alkoholfri øl er som å sleike sin søster. Smaker det samme, men man bare gjør det ikke! :p
Er da ingen fare med noen øl ? ;);)
Er dumt å sette fyr på noe, men midt på en asfaltslette skal det jo noe til å antenne noe ;) Det er jo totalforbud mot grill over alt i dette landet nå.

JEMracing
25/07/13, 21:19
Hvem kjører fra vestfolds området ?:-)

Sent from my GT-I9300 not using Tapatalk 2

Vi kjører fra Kodal i 4-5tida i morgen. Bare å følge på.

Christian
25/07/13, 23:30
Jeg har en bakstilling å bytte før jeg kjører, tipper jeg kommer meg avgårde i 5-6-7 tiden.

Zeeker
26/07/13, 00:09
Jeg og Mr. Nilsen reiser fra Hamarområdet i mårra efta/kveld, men stikker rett på hotellet og camper der til lørdagen, så vi kommer når porten åpner om mårran.
Ettersom dere skal campe der om natta.. er området oppe om mårran da eller vil veien bli stengt ?

turbohjelle
26/07/13, 08:28
Noen som vet hvor lang tid det tar fra bjørneparken i flå til rudskogen? Vurderer lure med meg kjerring og kid ned en tur siden vi skal Være her til lørdag.

Sendt fra mobil med tapatalk.

KE40155
26/07/13, 08:36
en kan komme på treffet uten å kjøre utpå bane å da slipper den tekniske delen? kommer nede på rudskogen ved 11 tiden i morgen.

Sveinung
26/07/13, 08:49
Noen som vet hvor lang tid det tar fra bjørneparken i flå til rudskogen? Vurderer lure med meg kjerring og kid ned en tur siden vi skal Være her til lørdag.

Sendt fra mobil med tapatalk.

Ca. tre timer i følge Google.

http://goo.gl/maps/ttKPA




en kan komme på treffet uten å kjøre utpå bane å da slipper den tekniske delen? kommer nede på rudskogen ved 11 tiden i morgen.

Ja.

Steelseries850
26/07/13, 09:30
Ossen er det hvis du har fårhåndsbetalt å ikke kommer igjen godkjenninga på rudskogen får du igjen pengene evt eller ?.

PVC Duken ? regelen er vell at den må dekker alle 4 hjul ? :P eller bare motor å drivverk ?

Hassel
26/07/13, 14:03
Ossen er det hvis du har fårhåndsbetalt å ikke kommer igjen godkjenninga på rudskogen får du igjen pengene evt eller ?.

PVC Duken ? regelen er vell at den må dekker alle 4 hjul ? :P eller bare motor å drivverk ?

Skal dekke hele bilen :)

Tviler på at du får tilbake cash ;)

daihatsu93
26/07/13, 17:19
Da er alt pakket og klart til i mårra! :) Satser på bra vær og bra kjøring :)

Kjetil Krømcke
26/07/13, 17:41
tenker vi låser porten i natt. åpner nok i 6 tia ca.

vi tar kort i morra. men kan være greit å ha litt kontanter i bakhånd :)