Vis full versjon : [FERDIG] VCCN Trackday 2013: @ Rudskogen Motorsenter 27 juli 2013 - Sammen med Opel Motorsportclub!
Er banen endret noe i det siste? Jeg var der i juli 2012 og da hørte jeg rykter om videre utbygging.
Bjarte.osberg
26/07/13, 18:57
Ingen som skal tilbake til Bergen etter kjøringen?:-/ trenger skyss tilbake om eg skal dra :-)
Kjetil Krømcke
27/07/13, 00:30
Er banen endret noe i det siste? Jeg var der i juli 2012 og da hørte jeg rykter om videre utbygging.
Ikke noe på selve banen. bare flere bygg rundtom her
-S.Johnsen-
27/07/13, 17:22
Takk for en topp dag :)
Takk for idag folkens :) . Vil takke spesielt Zeeker og co som stilte opp med skikkelig telt/verktøy/duk som sto til disposisjon :).
For en dag! :)
Skikkelig moro. Takk til Lars for bremsevæske, jekk og noter! Mye trivelige folk og bra kjøring.
Opel tok kaka i breisladden :p
Takk for flott dag. Var synes det bare var fint at det var med opel gutta. Mye tøffe biler, og de fleste av de gikk meget bra:)
Flott treff idag. Litt dårlig vær til tider, men det kom jo i små puljer. Været ble vedlig bra på slutten av dagen (etter at jeg tok på meg en genser).
Synes det var morro å ha med en annen klubb på treffet. Synes vi skal gjøre dette neste gang også.
Trenger styret hjelp til noe på dager som dette så er det bare å spørre. Er sikker på at de fleste gidder å gi en liten innsats når det trengs.
Takk for en fin dag (for de fleste) !
Var stas å være sammen med opel, en hyggelig gjeng :)
Og ikke minst en stor takk til alle som hjalp meg etter mitt kjære uhell! Spesielt stor takk til Christian!! :)
For en dag! :)
Skikkelig moro. Takk til Lars for bremsevæske, jekk og noter! Mye trivelige folk og bra kjøring.
Opel tok kaka i breisladden :p
Ja, værsegod! :D
Morten Authen
27/07/13, 22:32
Takk for bra treff! :)
Fikk dessverre problemer med fusking på den hvite idag, så det ble ikke mer enn den ene turen utpå banen på morgenen. Har analysert oss frem til at det er en eller flere plugger som takket for seg, passe urutinert av oss å ikke ha med ekstra plugger :(
Godt at vi også hadde med den brune evighetsmaskinen, så da fikk vi ty til den for litt dekkbrenning :)
/Authen Brothers
Heldigvis kom jeg først etter regnværet hadde gitt seg og banen hadde tørka opp, og med lite biler utpå fikk jeg en times kjøring på tampen, noe som holdt for meg idag :)
Sees på Ål-treffet!
Kunne ha fått noen BP7ES :D hehe. Men det er ikke sikkert det hadde fungert noe bra på den maskinisten. Sykt bygg btw :)
Syns du kjørte mye med den brune :) Fikk aldri prøvd å henge meg på da men. Hadde sikkert bare kjørt ifra meg læll :D hehe
Vil ellers takke for en bra dag.
Alt var bra bortsett fra været på mårran, men sånn er rudskogen.
Fikk helt villt med banetid. 242'n bare gikk og gikk :D eneste som skjedde var at slangen til mottrykket på wastegate'n ble fucka på en eller annen måte.
Dette skjedde på slutten av dagen så jeg årka ikke se på det. Det fungerte "greit" på 0.8 i trykk også.
Og takk til OMC som ville arrangere med VCCN.
Takk for i går :) Mye flotte volvoer å se og mye flotte opler!
Breisladden var noe flaut for volvoene :P men men :D
Takk for i går :) Mye flotte volvoer å se og mye flotte opler!
Breisladden var noe flaut for volvoene :P men men :D
Var tamme greier iforhold til Opelene ja :p
Ble knallvær utpå ettermiddagen, men da hadde jo godt over halvparten dratt.
Første gangen min på Rudskogen og på treff arr. av VCCN, og syns det var helt kunge!
....selv om jeg satt på Opel nedover, og utpå banen :eek:
Steelseries850
28/07/13, 15:05
Takker for super dag :) kjørte runde nr 2 så knakk kylling beinet mitt :O noe sier meg ossen er det mulig ?
Hvis noen forventer røyk av FK-maskinister eller min med 320 for den sakens skyld så må dere vente leeeenge :D
Skal være glad det er noen som gidder å stille i det hele tatt.
Det er mange forumryttere her med "mye" HK men en ser aldri noe til de :/ Det er egentlig værre
De oplene som dro breisladen med mye røyk har godt med HK på hjula alle mann.
Læfsebussen dro nesten 700 whp 1060 NM i benken sist.
Den rød Champion Ascona'n har 650 whp
Omega stv har 2JZ motor med ukjent whp
Og bare så det er sagt så var det IKKE jeg som kjørte min bil når den gikk i sanda!!! :p
Og bare så det er sagt så var det IKKE jeg som kjørte min bil når den gikk i sanda!!! :p
Jaaaaaaaaada
Tveite Performance
28/07/13, 16:53
Mulighet for å ordne så licens biler får kjøre også til neste år?
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Takker for flott treff og di ild sjelene i klubben som får detta til;)
Mye bra kjøring folkens.
Første turen med ny motor for min del. Slet litt med kjølvannet så da holdt jeg meg derfor på 1bar i ladetrykk.
Hvis det kan garanteres godt oppmøte for lisensbiler vil ikke det være et problem.
Hvis f.eks. 10 lisensbiler skal kjøre, hadde de måttet betale 8000,- hver for at det skulle gå opp.
Så det handler om å få nok biler til å dele på morroa.
Volvo-Lars
28/07/13, 18:07
Du turte jo ikke stille til start i skrenseoppvisninga. Da må andre ta ansvar, men hadde ikke clutchen slura hadde jeg kommet meg rundt svingen.
Joakim-G_R
28/07/13, 19:10
Hvis det kan garanteres godt oppmøte for lisensbiler vil ikke det være et problem.
Hvis f.eks. 10 lisensbiler skal kjøre, hadde de måttet betale 8000,- hver for at det skulle gå opp.
Hva er det som koster 80 000 kr for lisensbilkjøring?
Jeg vet ingenting om dette, men ta en titt her (http://forum.vccn.no/showthread.php?51583-VCCN-Trackday-2013-Rudskogen-Motorsenter-27-juli-2013-Sammen-med-Opel-Motorsportclub!&p=731322&viewfull=1#post731322).
Takk for et hyggelig treff. Selv om jeg måtte komme i Opel fordi kjerringa skulle kjøre Volvo.
På en annen side så kom jeg hjem med pokal og ikke ho :cool:
Det er veldig mye papirarbeid, godkjenninger, og mannskap som må til.
Du turte jo ikke stille til start i skrenseoppvisninga. Da må andre ta ansvar, men hadde ikke clutchen slura hadde jeg kommet meg rundt svingen.
Uten clutch = ingen framdrift. Så du hadde fortsatt styring, så clutchen gir ingen svar på hvorfor du havna i grusen ? :D
Det vil fortsatt være et problem jo, for da må klubben omreguleres til en motorsportklubb, og da stilles det helt andre krav fra NBFs sin side. :)
Så jeg tror nok det med lisensbiler får bli om noen år. Nå skal NBF stramme inn regelverket enda mer, og sette enda større krav til arrangørene i 2014.
Det er veldig synd at det er så mye plunder med det, for det er mye kult som går på lisens rundt i dette landet :)
Jeg vil uansett takke alle som kom å gjorde dette til en super dag! :) Det var moro å se så mye fin kjøring fra "tårnet" :) Opelfolka er en fin gjeng å arrangere med, så det er ikke umulig at det blir sånn igjen :)
Vi hadde jo noen uhell på banen, men langt færre enn vi hadde trodd det skulle bli. En bil som gikk i autovernet og en bil som brant var vel det eneste. :)
Volvo-Lars
28/07/13, 21:21
Uten clutch = ingen framdrift. Så du hadde fortsatt styring, så clutchen gir ingen svar på hvorfor du havna i grusen ? :D
Når dekka er gamle nok til og kjøpe øl, så blir oppgaven litt verre.
Avogtil blir ting litt for budget, men morro uannsett.
Møt opp på et treff som lar lisensbiler kjøre, så ska du se at jeg klarer og holde meg på asfalten;)
Takker for super dag :) kjørte runde nr 2 så knakk kylling beinet mitt :O noe sier meg ossen er det mulig ?
På hvilken bil? Kan jo være et tretthetsbrudd i metallet under stor påkjenning hvis delen er gammal.
Synes det var en super dag på Rudskogen, et kjempeflott arrangement.
Skal vel si meg enig i at Breisladden ikke var så morro for en volvoentusiast, men på en annen side om man hadde puttet like mye vekt i oplene som det våre
Volvoer veier så hadde det nok ikke blitt like morro for noen av dem heller :-).
Hovedsaken er jo at noen stiller opp for å lage show, så stor takk til alle som stilte opp for å gi oss alle tilskuere en flott dag med mye morro på denne dagen.
Synes det var en super dag på Rudskogen, et kjempeflott arrangement.
Skal vel si meg enig i at Breisladden ikke var så morro for en volvoentusiast, men på en annen side om man hadde puttet like mye vekt i oplene som det våre
Volvoer veier så hadde det nok ikke blitt like morro for noen av dem heller :-).
Hovedsaken er jo at noen stiller opp for å lage show, så stor takk til alle som stilte opp for å gi oss alle tilskuere en flott dag med mye morro på denne dagen.
Spør du meg, så blir det feil å skylde på vekten. Vil påstå at fører, understell og motoreffekt har mye mer å si enn vekten på bilen.
Hvem som kjørte 360 på banen? Var jo litt pulver i den
daihatsu93
28/07/13, 23:12
Var en utrolig bra dag på Rudskogen! Masse kjøring, verdt hver eneste krone spør du meg. Selvsagt når jeg fikk kjøre så mye som jeg gjorde :) Været var så som så, men man kjører selv om det regner! :) Trenger ikke ha den råeste bilen for og ha det gøy :D
Hele tanken med dagen var at folk skulle få mest mulig kjøretid! :) Her får man mer kjøretid enn på Trackday.no sine arrangement, og til halve prisen! :)
Vi var egentlig ikke så uheldige, var jo bare en 3-4 korte regnskurer :)
Hele tanken med dagen var at folk skulle få mest mulig kjøretid! :) Her får man mer kjøretid enn på Trackday.no sine arrangement, og til halve prisen! :)
Vi var egentlig ikke så uheldige, var jo bare en 3-4 korte regnskurer :)
Til fordel for noen, noen må jo ha regn for å skli litt! :D
Tusen takk for et kjempebra treff :D
Går ann å ha det veldig gøy med lite hester, hadde kanskje minst av alle med mine 90 hester?? :p
Er veldig takknemlig hvis noen har bilder av orange 144 :)
Steelseries850
29/07/13, 01:39
Hvis noen forventer røyk av FK-maskinister eller min med 320 for den sakens skyld så må dere vente leeeenge :D
Det er mange forumryttere her med "mye" HK men en ser aldri noe til de :/ Det er egentlig værre
Omega stv har 1jz ? :P
men som sagt bmw klubben tar breisladen med alt av m3 m5 :P i fjor var den 740 med orginal m50 fra m5 han dro hele svingen pluss :) synes du fikk svingen ganske bra jeg :D
men som sagt bmw klubben tar breisladen med alt av m3 m5 :P i fjor var den 740 med orginal m50 fra m5 han dro hele svingen pluss :) synes du fikk svingen ganske bra jeg :D
M50B25 fra E34 M5 det vel?
Steelseries850
29/07/13, 01:44
M50B25 fra E34 M5 stemmer det :) svenske ! :) ga meg på sluten hadde vs motor bak meg før breisladsvingen så kjørte jeg rett i oljesøle fra den opelen å da snurra jeg med alle 4 hjula låste :O skummelt :(
Volvo-Lars
29/07/13, 08:06
M50B25 fra E34 M5 det vel?
M50B25 fra E34 M5 stemmer det :) svenske ! :) ga meg på sluten hadde vs motor bak meg før breisladsvingen så kjørte jeg rett i oljesøle fra den opelen å da snurra jeg med alle 4 hjula låste :O skummelt :(
M50B25 er 525 E34.
M5 har S38B36/S38B38.
Flott treff! :)
Men slet med overoppheting av motoren :(
Men røykla de hele svingen? Det var det det var klaging på oppi her.
Å sladde i svingen får jeg til, men ikke så veldig mye røyk :D
du må trykke på 'dirty tricks' knappen..
Tusen takk for et kjempebra treff :D
Går ann å ha det veldig gøy med lite hester, hadde kanskje minst av alle med mine 90 hester?? :p
Er veldig takknemlig hvis noen har bilder av orange 144 :)
Moro å se originalbiler på banen og :) bilen klarte seg greit eller?
Han var nå nest siste mann av banen, så det så ut til at han fikk mange morsomme runder! :) Kun Alex som kjørte en runde etter han før vi flagget av for dagen :)
Da var det tom for raske Opler:p
Moro å se originalbiler på banen og :) bilen klarte seg greit eller?
Han var nå nest siste mann av banen, så det så ut til at han fikk mange morsomme runder! :) Kun Alex som kjørte en runde etter han før vi flagget av for dagen :)
Jada, bilen funka feilfritt hele dagen. Brukte ikke olje engang :) Måtte stramme venstre forhjul etter at jeg snurra da :p
Men helt orginal er den jo ikke :) Sitter Whiteline 22/18mm stabstag foran og bak, Justerbare momentstag med uniballs, polyforinger i bærebruene bak, Bilstein sport og lesjöfors 40mm rundtom.
Aldri hatt det så gøy før, gleder meg til neste år :D
Godt du hadde det moro! :D Det er jo det hele poenget er med vår banekjøring, at du ikke skal trenge 400Hk for å ha det moro! :) Originalt funker det også! :)
Det er jo ofte sånn at de som har originalbiler ofte er de som får mest kjøretid. Bare se på Hassel for 2 år siden, gutten kjørte sammenhengende fra vi begynte til vi dro med B230FXen sin! :p Alle de heftigste bilene var inne for ditt og datt, bortsett fra Hassel! Det gikk runde på runde, samme som med deg i år! :) Hassel var vel den eneste som var glad for monsunregnet i 2011 vel og merke, for da ble det "drifting" på han også med åpen diff og B230FXen på 136HK:p
Men vi flirte godt i tårnet da du snurra Haug :p
godt noen satte pris på regnet i 2011, for jeg kjørte motorsykkel i 2.5 timer i sprutende regnvær hjem... :p
Jeg må! ha bilen min ferdig til neste år... jeg vil være med på bana!!
Men kommer det noen bilder og info om vinnere i div klasser/breisladd og slekk? :)
Var ikke der, men lurer på hvem og hva som vant..
Vant og vant! Dette var jo ikke en konkurranse, men ferdighetskjøring :rolleyes: :rolleyes: :)
Den som tilegnet seg høyest ferdighet under breisladden var en Omega med nummer 04. Husker ikke hva han het :)
Har bare en haug med regnr foreløpig. :) Skal få sett på det i nærmeste fremtid, men akkurat nå har jeg litt fri fra VCCN driften, for at det fortsatt skal være lystbetont :)
det er lov :)
(dere som driver vccn gjør en hederlig jobb) :)
Steelseries850
29/07/13, 22:55
M50B25 er 525 E34.
M5 har S38B36/S38B38.
Stemmer at det S38B36/S38B38. som satt i den svenske 740ien :D
Steelseries850
29/07/13, 22:57
Men røykla de hele svingen? Det var det det var klaging på oppi her.
Å sladde i svingen får jeg til, men ikke så veldig mye røyk :D
Kan ikke helt skjønne ossen dekk du bruker :O :P nagkang ns2 er bra valg ! :D
Morten Authen
30/07/13, 19:12
Det var ikke pluggene allikevel. Det var det forpu..e skummet i fuel cellen, som hadde løst seg opp og tetta bensinfilteret. Dette skulle jo være skum som skulle tåle E85, men den gang ei. Planene om å bygge ny fuel cell blir herved fremskynnet. Har i grunn den meningen at ingenting annet enn drivstoff har noe å gjøre i en fuel cell.
Så da blir det å fjerne skummmet, lage sump og skvalpevegger og få på forfilter og et bedre filter etter pumpene. Dysene er til sjekk og evt. rens.
Ellers så ble det litt sladding med den brune, så det var godt at vi hadde med den også :)
Kanskje VCCN og OMC får til en trackday til senere i år...? :o :o :o
Kunne ha fått noen BP7ES :D hehe. Men det er ikke sikkert det hadde fungert noe bra på den maskinisten. Sykt bygg btw :)
Syns du kjørte mye med den brune :) Fikk aldri prøvd å henge meg på da men. Hadde sikkert bare kjørt ifra meg læll :D hehe
Vil ellers takke for en bra dag.
Alt var bra bortsett fra været på mårran, men sånn er rudskogen.
Fikk helt villt med banetid. 242'n bare gikk og gikk :D eneste som skjedde var at slangen til mottrykket på wastegate'n ble fucka på en eller annen måte.
Dette skjedde på slutten av dagen så jeg årka ikke se på det. Det fungerte "greit" på 0.8 i trykk også.
Og takk til OMC som ville arrangere med VCCN.
Kan ikke helt skjønne ossen dekk du bruker :O :P nagkang ns2 er bra valg ! :D
Jeg bruker det jeg finner av bra dekk i dekkhaugen hos diverse forhandlere :) Har ikke råd til å kjøpe nye dekk.
Jeg ligger på full tukt på 3. gir. Motoren blir for dau på 4. Og det er da det begynner å ryke godt vil jeg tro.
Det var ikke pluggene allikevel. Det var det forpu..e skummet i fuel cellen, som hadde løst seg opp og tetta bensinfilteret. Dette skulle jo være skum som skulle tåle E85, men den gang ei. Planene om å bygge ny fuel cell blir herved fremskynnet. Har i grunn den meningen at ingenting annet enn drivstoff har noe å gjøre i en fuel cell.
Så da blir det å fjerne skummmet, lage sump og skvalpevegger og få på forfilter og et bedre filter etter pumpene. Dysene er til sjekk og evt. rens.
Ellers så ble det litt sladding med den brune, så det var godt at vi hadde med den også :)
Kjipt med sånne feil.
Hvordan var bensintrykket når filteret hadde tetta seg? kom det fortsatt nok trykk fremover til at dette viste normalt?
Hva slags fuelcell kjører Filtis med tro?
Men han har brukt sin i (3-4?) år nå med E85.
Stått lenge med E85 da eller?
Gamle bilen til brunningen her på forumet? Fikk ikke vært borte å sett
Morten Authen
30/07/13, 19:46
Kjipt med sånne feil.
Hvordan var bensintrykket når filteret hadde tetta seg? kom det fortsatt nok trykk fremover til at dette viste normalt?
Hva slags fuelcell kjører Filtis med tro?
Men han har brukt sin i (3-4?) år nå med E85.
Ja det suger, spesielt siden vi gikk igjennom det ifjor, og fikk tak i skum som skulle tåle E85. Bensintrykket så normalt ut, men da jeg merket at det nøkket på pådrag, dro jeg ikke på noe i tilfelle det var bensinmangel. Grunntrykket var riktig, og da jeg kjørte en prøverunde etterpå uten å lade mer en 0,3bar så steig ladetrykket tilsvarende... Antagelig akkurat nok til å merke det, samt at dysene sikkert ble fulle av dritt etterhvert.
Husker ikke hva Rune har, men uansett skal jeg aldri noen gang ha skum i tanken noe mer :)
Godt du hadde det moro! :D Det er jo det hele poenget er med vår banekjøring, at du ikke skal trenge 400Hk for å ha det moro! :) Originalt funker det også! :)
Det er jo ofte sånn at de som har originalbiler ofte er de som får mest kjøretid. Bare se på Hassel for 2 år siden, gutten kjørte sammenhengende fra vi begynte til vi dro med B230FXen sin! :p Alle de heftigste bilene var inne for ditt og datt, bortsett fra Hassel! Det gikk runde på runde, samme som med deg i år! :) Hassel var vel den eneste som var glad for monsunregnet i 2011 vel og merke, for da ble det "drifting" på han også med åpen diff og B230FXen på 136HK:p
Hassel hadde det villt gøy i 2011! :)
Hadde det villt gøy i år også, en liten stund ihvertfall :p
Imponert over hva fx-motoren tålte :D Var 6 timer med full gass HELE tia :p
Høres ut som en bra dag! Veldig synd jeg ikke fikk kommet med sølvtøyet :( er ikke alltid alt klaffer gitt... Får ta det igjen til neste år! :)
Var en konge dag selv om det regnet litt på mårran :)
Synd du ikke var der. Såg frem til myse litt på bilen din og ligge bak i røyken :D
Egentlig helt utrolig hva en gammal Volvo tåler :)
Måtte jo satse litt, bånn gass på 3. gir var litt fort i den svingen :p
Læfsebussen dro vel 750whp i mustang rulla til Protrim sist tror jeg ;)
Breisladdvinner Omega stv med 2JZ motor 568hk og 707nm på nava
Steelseries850
04/08/13, 22:58
Læfsebussen dro vel 750whp i mustang rulla til Protrim sist tror jeg ;)
Breisladdvinner Omega stv med 2JZ motor 568hk og 707nm på nava
Da regner jeg med de holdt halv puding i breisladen da :P orginal jz2 drar den svingen :P
Marius Skau
06/08/13, 22:24
Da regner jeg med de holdt halv puding i breisladen da :P orginal jz2 drar den svingen :P
Orginal B230a klarer den svingen din sopp.. Men IKKE med røjk...
Ikke i sladd, mener du.
Sent from my C6603 using Tapatalk 4
Steelseries850
08/08/13, 16:20
slutt med grining !
-S.Johnsen-
26/08/13, 21:26
Dårlig med bilder fra dette treffet. Var mange som tok så jeg så hadde vært morro om folk lastet dem opp :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.