PDA

Vis full versjon : Tenker på å kjøpe meg en V50: Garanti og krok



Sondrev
30/01/13, 23:22
Hei

Jeg driver å kikker på V50 for tida og har vært i kontakt med noen selgere. Men jeg enda tilgode å få et presist svar på hvordan det er med garanti på bilene.

Hvor lang/langt er garantien på biler solgt i 2010? Mange produsenter har lagt om til 5 års garanti garantitid, har volvo også gjort det, isåfall når og hvor mange km? dette gjelder privatkjøp

Hvis det så skulle være garanti på en bil solgt i 2010, er det noe vits å kjøpe fra forhandler da? Man får den samme garantien fra volvo som bilia kan skilte med, eller ?

Hvor mye må man ut med for å få satt krok på disse? Er det greit å montere selv ?

gswede
31/01/13, 22:53
Vet bilia opererte med 50000km evnt 3 år, det som kommer først. Mener det er endret nå, finner dette hva nye biler gjelder http://www.bilia.no/biler/personbiler/volvo/#!5454/volvo-hos-bilia/nar-du-kjoper-ny-volvo

MadAss
01/02/13, 19:43
2011 modellene fikk 5 år og 100 000 km.
Tidligere modeller har 3 år og 100 000 km.
Men du har også forbrukerkjøpsloven med 5 års reklamasjon.

3/5 års garanti gjelder sålenge bilen er komt til Norge via Volvo forhandler - ellers er garantien bare 2 år.

Har du en bil som er over ant år, men har en del km igjen, vil du kunne få dekket deler av reparasjonen via garanti.

Børge Vikebø
09/02/13, 12:06
Forbrukerkjøpsloven gjelder også ved kjøp av bruktbil, men her kan det variere hva du får dekket utfra alder da (slitedeler dekkes som regel ikke) men alt innen elektronikk og ting som ikke er slitedeler kan man forsøke å få dekket på forbrukerkjøpsloven inntil 5 år etter kjøp (selv om bilen er 4 år ved kjøp.)