PDA

Vis full versjon : Verdien på seter



Raymond Langførr
30/01/13, 16:39
Hey, har framseter, baksete og 4 dørtrekk til 240 her, hva er egentlig det verdt til sammen ? setene er det ikke rifter i, men litt små slitt, ikke nedsitti eller ødelagt rygg, og dørtrekka er strøkne :)

Takker for svar ^^

larsverm
30/01/13, 19:27
Har mye å si hva slags kledning og farge det er.

Runar
30/01/13, 19:48
Jeg har også et sett, i beige, som nytt, (ca 60.000km) men ikke den mest populære fargen.
Så et beige sett som var meget bra, men ikke så strøkent som mitt gikk for 1700,-
Skulle jeg selge, blir det minst 2000,- p.g.a tilstand, så jeg vil si tilstand betyr mest for pris.

larsverm
30/01/13, 19:57
Tilstand er selvfølgelig svært viktig. Men jeg antar at vi her tar utgangspunkt i "vanlige stoffseter", eller hva det nå kalles. Det som kalles plysj regnes for finere og var dyrere nytt, så det kan sikkert være mer verdt? For ikke å snakke om skinn, men det hadde vel vært nevnt hvis det var aktuelt.

Raymond Langførr
30/01/13, 23:04
detta er blått og er det vanelige stoffet, det som er litt sånn "grovt" :P

Runar
31/01/13, 10:15
Var kanskje litt avsporing av meg å snakke om tilstand, verdien er jo egentlig hva kjøper er villig til å gi.
For et vanlig blått sett i god stand, litt slitt som du sier, rundt 1000?
Ofte står det jo på om førersetet er bra, på 240, at ikke skumgummien er sprukket og det ikke "snør" under setet.

larsverm
31/01/13, 12:52
Kjøpers betalingsvilje er på en måte fasiten når det gjelder verdi, selvfølgelig. Likevel bør det være relevant å antyde noe generelt, og da må type, farge og tilstand ha betydning. Naturlig nok er det jo mest kritisk med førersetet, ja. På 240er som er mye og hardt brukt, kan de være skikkelig ille. Jeg vet ikke om det er noen grunn til å mene at 240-setene har mangelfull kvalitet på noe vis, eller om det bare er at mange av dem rett og slett er mye og hardt brukt.

Raymond Langførr
31/01/13, 14:13
Det snør ikke ellerno under setene, faktisk er dem overaskanes bra stand, skumgummien er hel og fin den oxo ^^

Runar: Men du sier et sete i den standen je har i 1000,- ish ? eller tenker du på hele settet med seter forran og bak + 4 strøkne dørtrekk ?

gardern
31/01/13, 15:47
Det snør ikke ellerno under setene, faktisk er dem overaskanes bra stand, skumgummien er hel og fin den oxo ^^

Runar: Men du sier et sete i den standen je har i 1000,- ish ? eller tenker du på hele settet med seter forran og bak + 4 strøkne dørtrekk ?

det må være for hele settet han mener

Runar
31/01/13, 16:57
Tenker på alt ja faktisk.

larsverm
31/01/13, 18:01
Brukte deler til 240 er ofte veldig billig, bortsett fra når det er noe spesielt og særlig ettertraktet.

gardern
31/01/13, 20:20
jeg solgte komplett svart interiør til 244 for 2500 som var i god stand så

Jannern
01/02/13, 10:56
alle typene i grått går for 2000,- + (komplett med seter og dørtrekk)
De blåe som det tydeligvis er snakk om her er nesten umulig å få solgt, til og med i veldig bra stand, pga at de ikke er spesielt pene eller ettertraktet, da er de verdt kanskje rundt 1000 lappen.
Skinninteriøret går ifra 5000+ i forhold til hvordan kvaliteten er.
De beige settet og er det vanskelig å få solgt til den prisen de kanskje er verdt (mener selv det er en gyselig farge å ha i en 240), så joggu bør dem være pene og finne riktig kjøper om han fikk solgt dem til 1700,- :)
Og som det ble nevnt over her så bestemmer tilstanden på førerstolen overraskende mye! :)
Nå snakker jeg som sagt om hele interiøret. seter og dørtrekk som jeg skrev over her, så slipper folk å spørre om det haha :)
Dette er ihvertfall prisene jeg har sett jevnt rundt omkring.

gaupe
01/02/13, 11:35
Pene skinninteriør har begynt å gå for rundt 10k no.

Jannern
01/02/13, 12:16
da skal dem jaggu se bra ut og ;D uansett takk for update. tenkte ikke over at jeg sammenlignet skinn og stoff :) har redigert det nå :)

larsverm
01/02/13, 12:33
Selvfølgelig skal de være hele og pene da ja. Det finnes mange gamle skinnseter som ikke er bra - rifter og opprevne sømmer. Hvis de bare er litt tørre og harde, skal det fortsatt kunne utbedres med smøring.

Runar
01/02/13, 17:15
Solgte nettopp et sort skinninteriør til 245, med nakkestøtter i skinn foran og bak for 4000,-
Da var føresetet litt slitt i skinnet på venstreside, passasjersete pent og baksetet meget bra bortsett fra et lite hull i skai nederst.
Med litt skinnpleie og farge på førersetet bør det bli et flott sett.
Et mindre brukt sett kunne jeg nok solgt for et par lapper til.

gardern
01/02/13, 19:27
er det og finne rette kjøper. var en her som solgte helt strøkent skinn interiør til 240 for 8 så jeg men han blei vel ikke kvitt det med det første

Runar
01/02/13, 19:41
Var ikke det skinn interiør fra slutten av 70 tallet, så pent ut, men framsetene er visst ikke fullt så gode å sitte i
som de senere 240 skinnsetene. Uten at de er fantastiske heller da.

larsverm
03/02/13, 22:24
Skillene går vel mellom 77 og 78 - og 85 og 86.

gaupe
04/02/13, 08:17
Silverplysj er nok der dyraste interiøret for tida.

larsverm
04/02/13, 17:56
Skal man restaurere en original Turbo, er det jo først og fremst det man må ha. Både 240 Turbo og sølvplysj i god stand er et knapphetsgode, og da får man hoste opp det det koster. Så i og med sjeldenhetsgraden, er det rimelig om dette er dyrere enn skinn.

Jannern
08/02/13, 11:04
Silverplysj er nok der dyraste interiøret for tida.

Har du bilder av det? Tror ikke jeg har sett den typen før :)