Borstad
29/01/13, 20:56
Nå må jeg virkelig spørre.
Ifjor, ca på samme tiden, litt nermere vår. Så fikk jeg plutselig en lekasje under bilen, å det viste seg at tannstangen var sprengt. lekk som en sil. Kjøpte en brukt/overhalt en med nye belger osv. å startet det inkompetente
drittarbeidet det var for å få skiftet denne. La også merke til at det ikke var noe beskyttelsesplate under motoren, å antok at på grunn av at denne manglet så var det grunnen til at min første tannstang gikk til h.
Nå står jeg her med samme problemet , ene mansjetten på tannstangen er det nå hull i å hele servisystemet lekker som en sil. Er de virkelig så dårlige at de må skiftes hvert år, eller er det bare jeg som ikke klarer å holde disse intakte?
Er det mulig å kun skifte belgene ? da det er de som det lekker ut av, eller er jeg nødt til å skifte hele stangen 1 tur til?
Kom med svar noen, antar at det ikke kun er meg som har gjort denne bommerten. Isåfall, bilen blir til salgs med en gang dette og eukontroll er unnagjort. går tilbake til gammel volvo 700/900 hvor ford eller hvem det nå er ikke har tuklet med oppskriften over hva som er enkel og grei bil.
BTW. fikk lagd en aluplåte av en lokal blikkenslager som ligger under motoren å passer på at skitt og smuss ikke kommer opp i dette virrvarret av ett makkverk.
På forhånd takk,
Mvh Robert Ove
Ifjor, ca på samme tiden, litt nermere vår. Så fikk jeg plutselig en lekasje under bilen, å det viste seg at tannstangen var sprengt. lekk som en sil. Kjøpte en brukt/overhalt en med nye belger osv. å startet det inkompetente
drittarbeidet det var for å få skiftet denne. La også merke til at det ikke var noe beskyttelsesplate under motoren, å antok at på grunn av at denne manglet så var det grunnen til at min første tannstang gikk til h.
Nå står jeg her med samme problemet , ene mansjetten på tannstangen er det nå hull i å hele servisystemet lekker som en sil. Er de virkelig så dårlige at de må skiftes hvert år, eller er det bare jeg som ikke klarer å holde disse intakte?
Er det mulig å kun skifte belgene ? da det er de som det lekker ut av, eller er jeg nødt til å skifte hele stangen 1 tur til?
Kom med svar noen, antar at det ikke kun er meg som har gjort denne bommerten. Isåfall, bilen blir til salgs med en gang dette og eukontroll er unnagjort. går tilbake til gammel volvo 700/900 hvor ford eller hvem det nå er ikke har tuklet med oppskriften over hva som er enkel og grei bil.
BTW. fikk lagd en aluplåte av en lokal blikkenslager som ligger under motoren å passer på at skitt og smuss ikke kommer opp i dette virrvarret av ett makkverk.
På forhånd takk,
Mvh Robert Ove