PDA

Vis full versjon : 1993 245, b230f/b230fk??



kream
29/01/13, 01:11
Har lett etter lignende spørsmål rundt om kring, men uten hell, så jeg tengte jeg like godt kunne spørre selv.
Jeg fikk for en liten stund siden en 245 som hadde stått en stund.

Han jeg fikk den av kjøpte den for 1.5 år siden, men gadd ikke fikse den. Med bilen fikk jeg en haug av papirer o.l. hvor det står b.l.a at det sitter B230FK i iden, men når jeg skriver inn reg.nr på fks mekonomen og biltema sine sider står det B230F..? :confused:

Hva er egentlig forskjellen, og hvordan ser jeg hva som egentlig sitter i den? :)

Et siste spørsmål; har prøvd å finne coil via reg.nr på biltema, men fant ingenting.. Nekter å tro at de ikke har det. Er det samme åssen coil jeg setter i bare det er 12v? hva skal jeg evt. se etter?

Takker på forhånd for svar!

Jan-Einar Jenssen
29/01/13, 01:49
B230F er vanlig sugemotor med innsprøytning. FK er det samme bare at den har turbo og. du ser ganske fort om det henger en turbo på eksosen ;)

kream
29/01/13, 04:02
Takk for svar! nei er nok dessvverre ikke no turbo der enda :) men angående coil...?

Jan-Einar Jenssen
29/01/13, 04:24
Takk for svar! nei er nok dessvverre ikke no turbo der enda :) men angående coil...?

angående coil velger jeg å ikke svare noe konkret da folk sier forskjellig om man må ha spesielle typer eller ikke. men du kan nok ta fra uansett 2/7/9 serie volvo med innsprøytningsmotor vil jeg tro :)
( for min del har det verfal funka å bruke en fra likedan motor ;) )

kream
29/01/13, 14:47
noen som har peiling? skulle helst dratt å kjøpt den om ikke lenge :)

larsverm
29/01/13, 17:18
Litt merkelig at det er papir på B230FK hvis den ikke har det...? Eventuelt er det i hvert fall en motor som er uoriginal på en 240, altså eventuelt et motorbytte. Om det skulle ha blitt utført, kan det likevel være at det ikke fremgår av andre datasystemer som kanskje tolker VIN/chassisnr.

Jan-Einar Jenssen
29/01/13, 17:56
Litt merkelig at det er papir på B230FK hvis den ikke har det...? Eventuelt er det i hvert fall en motor som er uoriginal på en 240, altså eventuelt et motorbytte. Om det skulle ha blitt utført, kan det likevel være at det ikke fremgår av andre datasystemer som kanskje tolker VIN/chassisnr.

behøver ikke være så merkelig det, kan godt vær den er ombygd til turbo så har dem rasa motoren, å bare slengt i en vanlig F etter på :)

denne coilen funker.
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Tenning--glodesystem/Tenningsdeler/Coil/Hoyeffektcoil-53400/