PDA

Vis full versjon : feilmed varme aperat?? 144 72"



2førrRånerGL
28/01/13, 04:08
hei jeg kjøptemeg en volvo 144 72" modell å når jeg skrur på varme aperatet så komemr det en rar lyd men det lager varme å det blir greit varmt men det høres ut som omdet er noe feil med selve vifte motoren? noen som har hatt dette problemet å kan en lur måte å fikse det? å noen som har noe tips til hva jeg kan gjøre med bilen? eneste jeg vet selv jeg ska gjøre er senking åtakgrind åsveise ruståfiksedet til tipp topp stand :) noe nye foringer bør til og :)

142power
28/01/13, 09:41
hei jeg kjøptemeg en volvo 144 72" modell å når jeg skrur på varme aperatet så komemr det en rar lyd men det lager varme å det blir greit varmt men det høres ut som omdet er noe feil med selve vifte motoren? noen som har hatt dette problemet å kan en lur måte å fikse det? å noen som har noe tips til hva jeg kan gjøre med bilen? eneste jeg vet selv jeg ska gjøre er senking åtakgrind åsveise ruståfiksedet til tipp topp stand :) noe nye foringer bør til og :)
jeg hadde noen rare skrape lyder i vifta å, så jeg åpnet opp vifta og da var det helt fullt med løv inni der, så var det som lagde ulyder :) men kan jo være at vifta er dårlig å

Sunnfjord
28/01/13, 18:37
Vifteakselopplagringa er ikkje akkurat av kvalitet som resten av bilen. Blad og rusk gjer raslelyd medan slitne glidelager er meir ein hard gnallre-lyd særleg når du slår av vifta.
Det er dei som har sett inn kulelager på viftemotoren. Eit pillrig arbeid men er verdt det. Vifta går stilt og meir effektivt. For treg aksling gjer også at børstehaldarane smeltar...
Og når du først er i gong: Demonter og vask heile apparatet og kanalsystem. Der inne fnn du så masse støv at du får andre tankar om kva friskluft er...

2førrRånerGL
30/01/13, 01:25
ok takk for svar ska åpne i morgen tenktejeg å se hva jeg finner :)