PDA

Vis full versjon : tips til legging av kabler til forsterker.



skapeligt ladetrykk
26/01/13, 17:46
hei, har nå da kjøpt meg anlegg til min 740 sedan, det jeg lurer på er om noen har noen tips til hvordan jeg komme til bak cd spilleren uten store demonteringer og tips til hvor jeg kan legge kablene for at de skal være minst mulig synlige.
og hvor jeg kan legge kablene til strøm og bak til bagasjerommet.

Dosk101
12/03/13, 12:41
Ledninger i bil er stygt, så jeg hadde lagt ledninger under dørlista. Husk at signalkabler og strøm kabler skal ikkje ligge sammen. Beste er å ha på hver sin side av bilen.
Strøm kan du trekke til batteriet, Jording er den enkleste å koble til bak. feks støtdemperFeste.. Husk å ha store nok Strøm/jordingskabel.

Rett meg på evnt feil informasjon

R-M-I
12/03/13, 12:57
Greit å ha jord fra samme sted på forsterker og spiller også :)

Aashome
12/03/13, 19:46
Ledninger i bil er stygt, så jeg hadde lagt ledninger under dørlista. Husk at signalkabler og strøm kabler skal ikkje ligge sammen. Beste er å ha på hver sin side av bilen.
Strøm kan du trekke til batteriet, Jording er den enkleste å koble til bak. feks støtdemperFeste.. Husk å ha store nok Strøm/jordingskabel.

Rett meg på evnt feil informasjon

Strøm og signal kan ligge sammen. De 2 liggende sammen betyr ikke nødvendigvis støy, men KAN skape dette. God nok skjermet kabel hjelper helt klart.
Jording kan du ta bak et sted ja.


Greit å ha jord fra samme sted på forsterker og spiller også :)

Hvorfor det?

R-M-I
12/03/13, 21:01
Grunnen til at en bør ta jord fra samme sted på forsterker og spiller er enkelt og greit for å unngå forskjellig jordpotensiale.
Kan vel sies at å gjøre det ikke er "livsnødvendig"..men i noelunne skapelige bygg er det normal praksis å gjøre det på denne måten.

Til den vanlige mann i gata som bare ønsker seg mer trøkk i brakka si er det sikkert greit å ta jord fra f.eks setebelte-festet el. men pass nå på å i det minste pusse ned punktet en fester det i..Dårlig jord = IKKE bra uansett.

Aashome
12/03/13, 21:42
Går som regel greit på eldre biler der man har annerledes jording kontra nye biler. Kan gå med på at det kan lønne seg å legge en utjevning mellom spilleren og forsterkeren på et litt større bygg..