PDA

Vis full versjon : Vovlo 240 gle 1987 modell problemer!!!



Petter Hegge
26/01/13, 13:31
Hei lurte på noen ting!

1. Hvor stor er tanken på en 240? er det 50 eller 60 liter?

2. Får så vidt kjørt 32-38 mil før tanken er tom! hvofor? lekker den noe sted eller skal det bare være sånn?

3. Jeg får bilen aldri varm! vis jeg setter på om luften(luft intaka blir stengt da) så kan jeg få litt varme! men det er bare på fører siden!
er varme registere mitt tett eller dårlig på noen måte da?
for med en gang jeg åpner opp for luft uten i fra så blå
ser det kjølig

larsverm
26/01/13, 16:26
Alle 240er skal ha 60 liters tank. Du bør helt klart kunne kjøre mer enn 38 mil før det er tomt.

Petter Hegge
27/01/13, 05:19
Ja begynner og lure når kameraten min har turbo motor i sin og kan kjøre 58-68 mil på full tank! og den er chippa i tillegg :P

larsverm
27/01/13, 06:50
Det trenger ikke i seg selv gå ut over forbruket.

Forutsatt at du med din bil ikke har en utpreget uøkonomisk kjørestil, kan vi nok fastslå at forbruket ditt er altfor høyt. Så da må det til feilsøking.

Petter Hegge
27/01/13, 15:14
veit du hva det kan være?
jeg kjører alltid rolig og pent :)

Team Tynner
27/01/13, 15:25
hvilke motor er det i bilen din?

larsverm
27/01/13, 15:32
Hvis det er en original bil, kan vi kanskje tippe at det er en B230K?

Går motoren fint, bortsett fra det urimelige forbruket?

Team Tynner
27/01/13, 15:47
er det k motor er det meget sannsynligheten stor for att det er forgasseren som er synderen.sjekk alle vakuum slanger er i orden.eller eventuelt bytt den i en a forgasser..

Petter Hegge
27/01/13, 16:25
ja helt rett det er en b230k motor! største drite til volvo!

er det vanskelig og bygge om til a gasser?
må jeg ikke justere den eller noe?
blir forbruket mindre da? :D

mf165
29/01/13, 10:16
har en volvo 240 gle med B23A motorn som jeg har arvet etter min morfar ( har aldri hatt skilt på bilen i mit eie) og han påsto at den gikk på ca 0,8 på finkjøring når han hadde den, så vil tru det er noe mindre en hva din bruker på mila ivertfall...

larsverm
29/01/13, 17:25
0,8 bør være realistisk ved pen kjøring i jevn fart, forutsatt at alt virker som det skal.

Det ser ut til at de færreste klarer å få orden på en B230K hvis den begynner å krangle. Men umulig kan det vel ikke være...? Klarer ikke et verksted å reparere den til noenlunde skapelig pris? Hvis den er helt i orden, skal den kanskje være den beste av forgasserversjonene både på økonomi og dreiemoment.

Petter Hegge
30/01/13, 00:12
jeg skal ut og se litt på forgasseren i morgen!

motoren går jevnt og fint den! men man kan høre det smelle litt i eksosen når jeg lar den bremse ned på gira! ellers er den helt ok og kjøre :)
skal det ha noe og si om jeg setter på et åpent luft filter? vet det satt noen greier i det gamle som jeg ikke helt vet hva er :S

for er litt lei av at du nesten ikke kan kjøre noe uten at tanken blir tom!
kjørte fra røyken til konsberg og tilbake igjen og da var nesten tanken tom!

Thomaslp
30/01/13, 04:09
Sett at det er nok vann på bilen? Kan være et problem i kulden at bilen ikke blir varm da.

Petter Hegge
30/01/13, 14:52
er nokk vann på bilen ja! det blir jo varmt eter at jeg er ferdig med og kjøre bilen! er det som er problemet!

men er nok den bensin jeg er mest int i !

Petter Hegge
30/01/13, 14:57
jo det jeg har lagt merke til når jeg starter opp bilen og bilen begynner og bli varm! altså motoren så øker tempen i motren enda mere til den tilslutt faller ned på 90 grader igjen!
hva kan dette komme av? dårlig termostat?