PDA

Vis full versjon : v70 2001 2.0turbo tennpligger



Rallyket
25/01/13, 23:24
Heisann
Jeg har en 2001 volvo v70 2.0 turbo som er chippet med bsr ,byttet ut orginal turbo med 19t turbo, 3" ferrita rustfritt effektanlegg med downpipe og racecat.
Wastegaten fra 19t turboen er byttet ut med wastegaten fra orginal turboen da jeg sliter med bensinkutt fra 1bar og oppover.
Har hatt bilen i straks 2 år og har byttet tennplugger 3 ganger, første gang så sto det orginale volvo plugger på og etter det så har jeg bare brukt NGK BKR6EVX Platinum plugger.
Har fått tips om at disse har altfor stor Gap 0,044" , ble tipset om å finne tennplugger med Gap på 0,028" helst ned mot 0,026".

Noen som kan anbefale noen tennplugger som ikke er altfor dyre ?

gswede
25/01/13, 23:29
Hvorfor starte en ny tråd?
Det er bare å kjøpe billigste sort kobberplugger i rette varmegrad, 7 eller tilsvarende. Så gapper du dem selv til 0,028" eller ned til 0,026" om du vil.

Rallyket
25/01/13, 23:30
Hvorfor starte en ny tråd?
Det er bare å kjøpe billigste sort kobberplugger i rette varmegrad, 7 eller tilsvarende. Så gapper du dem selv til 0,028" eller ned til 0,026" om du vil.

Forde jeg ikke vet åssen man gapper en tennplugg og jeg vil at noen kan gi svar på spesifikke tennplugger.

gswede
25/01/13, 23:34
Du må sjekke gapet på dem samma faen hvilke du kjøper. Du har jo satt i verdens største turbo på børsa di, kanskje greit å sørge for at resten henger med..

Rallyket
25/01/13, 23:37
Du må sjekke gapet på dem samma faen hvilke du kjøper. Du har jo satt i verdens største turbo på børsa di, kanskje greit å sørge for at resten henger med..

Er jo liksom det jeg prøver på å få ting til å fungere sammen da.

gswede
25/01/13, 23:39
Som det kom frem av den andre tråden din, så har du nettopp sjekka gapet.
Regner med du brukte en bladføler. Plukk nå fram 0,7mm bladet, legg mellom polene på pluggen og gi den en smell. Verre er det ikke.

Rallyket
25/01/13, 23:40
Som det kom frem av den andre tråden din, så har du nettopp sjekka gapet.
Regner med du brukte en bladføler. Plukk nå fram 0,7mm bladet, legg mellom polene på pluggen og gi den en smell. Verre er det ikke.

Nei jeg søkte rett og slett på google og fant Gapet der, du får ting til å høres så lett ut når du beskriver hvordan det skal gjøres.
Jeg kommer til å kjøpe tennplugger som er ferdig justerte.

gswede
25/01/13, 23:43
Selv om de er ferdig justerte, må du sjekke gapet. Har måttet justere mang en plugg som visstnok skulle være ferdig justert. Selv originalplugger fra volvo må ofte justeres.
For deg er dette spesielt viktig med tanke på de andre modifikasjonene.

lilleulv
26/01/13, 00:50
Det er lekende lett og justere gapet på en plugg, føleblad er billige greier, kan vell si det sånn, om du ikke mestrer og justere en plugg, så burde du kjøre originalt, og overlate servise til ditt lokale verksted, som sakt, er så lett at guttungen på 12 gjør det selv på snøscooter pluggen,

gswede
26/01/13, 03:21
www.youtube.com/watch?v=kD1rFSUcAKo

Torsen67
26/01/13, 04:05
Støtter gutta her. En plugg er ikke nødvendigvis korrekt. Men den er i næreheten. Resten må man gjøre selv. Gi den et kakk med bladsøkeren i mellom. Dette tror jeg nok ligger til grunn i fra produsenten uansett. Å kjøpe "original" plugg i fra volvo blir nok den samme ulla. Eller verre? :)

Steen
26/01/13, 09:31
Kjøper en slik og så måler du slik som vist på vidoen :)

http://www.biltema.no/no/Verktoy/Maleverktoy/Ovrig/Bladmal-mmtommer-13-stk-16851/