PDA

Vis full versjon : Hvilke lyspærer på v70 1Gen ?



Petter M
25/01/13, 20:04
Sikkert teit spørsmål, men orker ikke å gå ut i snøen å skru ut pærer for å sjekke selv :rolleyes:

Noen som vet hvilke lyspærer som er rundtom på bilen?

1998 v70 1 Gen.


- Hovedlykter.
- Grøftelys.
- Dachbord.
- Parklys.
- Skiltlys.


Og noen forslag til nettsider for å bestille ? tenker da LED,dioder, exenon..

NHcomfort
25/01/13, 20:21
Hovedlykt: H7 (x2)
Grøftelys: H1
Parklys: T10

Anbefaler Osram Nightbreaker Plus, halogenpærer (lovlig kontra xenon), du får de på Torshov Bilrekvisita til ca. 299 kr for paret :)

ovlov86
25/01/13, 20:29
Skiltlys er også T10/W5W. Hadde kjørt xenon i fjernlys og Nightbreaker i nærlys.

Petter M
26/01/13, 08:59
Takker folkens :):):)

mrstfu
27/01/13, 15:46
Skiltlys er også T10/W5W. Hadde kjørt xenon i fjernlys og Nightbreaker i nærlys.

Bakdelen med xenon i fjernlysa er oppvarmingstida. Har selv hatt kun xenon i fjernlysa, helt vanlig kit som de fleste kjøper, og var drt skikkelig mørkt og kaldt, kunne jeg oppleve 4-5sekunder med stummende mørke før de blei varme nok. Kan jo selvfølgelig kjøoe sånne grisedyre Boschsett med oppvarmingstid på et sekund eller noe, men inntil jeg blir millionær, kjører jeg halogen i fjernlys, og xenon i ekstralysa.

Dudden
27/01/13, 17:47
Eg brukar VVME sitt HB3 sett. Brukar rundt eitt til to sekundar før dei er full styrke..

Gamle 20 dollars sett frå ebay brukar derimot lang tid.

ovlov86
27/01/13, 21:01
Bakdelen med xenon i fjernlysa er oppvarmingstida. Har selv hatt kun xenon i fjernlysa, helt vanlig kit som de fleste kjøper, og var drt skikkelig mørkt og kaldt, kunne jeg oppleve 4-5sekunder med stummende mørke før de blei varme nok. Kan jo selvfølgelig kjøoe sånne grisedyre Boschsett med oppvarmingstid på et sekund eller noe, men inntil jeg blir millionær, kjører jeg halogen i fjernlys, og xenon i ekstralysa.

Det var laaaaaaang tid. :p

mrstfu
27/01/13, 21:08
lang tid, ja, men tida øker jo eldre settene blir, samt beroende på temperatur og plassering. kjøpte noen ganske fine privat her, rundt 2-3sek til full styrke.

uansett, på et sekund i 80kmt flytter du deg 22 meter. sier sitt.