Vis full versjon : Tips og/eller råd?
Hei folkens. Jeg vurderer å kjøpe denne: http://bil.autodb.no/?_cmd=results&xBrand_Multiple=1100509&xModel_Multiple=1234969&County2_Split=%3A10009%3A10010%3A10002%3A10006%3A1 0020%3A10004%3A10012%3A10015%3A10018%3A10005%3A100 03%3A10011%3A10014%3A10008%3A10019%3A10017%3A10016 %3A10007%3A10001#AdItemId1543517
Noen som har noe å si, innvendinger, tips? Jeg er førstegangskjøper, så vet ikke så alt for mye, men kan litt.
Oi, der kan du nok få det forskjelligste med i "bagasjen" - hvis du seriøst vurderer den der, bør nok mange elementer granskes grundig først.
Ellers: Sett en mer klargjørende tittel på tråden, med type bil og hva saken gjelder. Du som startet tråden kan selv endre dette.
AleksanderK
27/01/13, 16:26
larsverm: Hva bør granskes og hvorfor?
Det første jeg ville gjort er hvertfall å fikse eksosen på den, for det var et heller lite pent utblås på den :p
Team Tynner
27/01/13, 16:42
bruks bil eller morro bil du tenker på?
Siden det er førstegangs kjøper han skriver og i og med han bare er en tennåring så regner jeg med dette skal være en bruksbil. Da ville jeg i allefall vurdert dette nøye. Det er ikke gøy med en bil full av problemer, når det er den første og det man ønsker er å bare kjøre å kjøre.
Ser jo ut som et klassisk byggverk, som er lakket for noen år siden. Prøv å sjekk hvordan grunnarbeidet ser ut. Se etter sparkel og om det er lakket over noe rust. Sjenerelt rustbobler. Se hvordan motor instalasjonen ser ut. Hvordan den er kablet og hvor mye som ser hjemmelaget ut.
Fronten ser helt jævlig ut så ville på det sterkeste vurdert å bytte tilbake til den opprinlige fronten. Et stort pluss er jo at den er godkjent med motoren.
Men vurder det nøye, har selv gått på smellen med å kjøpt bil som ser "tøff" ut. Du kan antagelig gjøre mye selv med et bedre utgangspunkt.
Jeg skal ikke påstå at dette må være av de verste og mest ekstreme utgangspunkter man kan begynne med, og ordet "granske" kan kanskje høres vel skeptisk ut. :p Men her tenker jeg at man skal prøve å vite hva man "går til", i enda større grad enn man må med en vanlig original bil.
Jeg ville nok heller starta med en "gubbebil" og bygd om selv.
Som MartinS sier så vet du aldri helt hva som er under lakken.
For alt du vet kan halve bilen bestå av sparkel og hønsenetting, det er utrulig hva som går å gjemme unna med litt tjukk gammal tectyl.
Men må nestne dra å se på den. Kan være at den er seriøst bygd og at det er gjort ordentlig arbeid.
Fronten må av, den ser helt gyselig ut. En kompis hadde sånn men den satt der bare pga at den skrapa nedi og flagra etter bilen (han mente det var gøy).
Det første jeg ville gjort er hvertfall å fikse eksosen på den, for det var et heller lite pent utblås på den :p
Og få fatt i ny girkasse, for iflg. annonsen er girkassa defekt.
Mener det var "Ohkorpan" her på forumet som hadde denne før, da var den nogenlunde original med GTX front...og i en slik rar blå / grønn farge...
Ble bare fort skeptisk til hvor billig den er i forhold til det som følger med jeg. Godkjent med motor er jo et pluss men en vanlig 240 ligger jo til 50000+ da med ocean, turbomotor som er godkjent osv.. Og dette er en 242turbo! så vær veldig skeptisk til den om du reiser og ser på den. Se etter ledningskluss og hjemmemekk som det ble nevnt over her.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.